آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۲۸۸
۱۱:۱۵
۱۳۹۴/۰۲/۲۱
دبیر انجمن خودروسازان:

نعمت‌زاده گفت پول نداریم به شما بدهیم؛ بروید اموالتان را بفروشید

پدال نیوز : احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص بدهی خودروسازان به قطعه سازان اظهار کرد: قرارداد خودروسازان و قطعه سازان اصولا سه ماهه است و بعد از تحویل قطعه، سه ماه بعد مبالغ به قطعه سازان پرداخت می شود
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، وی با اشاره به وضعیت بدهی گروه های بزرگ خودروسازی کشور بیان کرد: ایران خودرو در حال حاضر بدهی خود را تا حدود سه ماه کاهش داده است و بدهی 4 تا 5 ماهه به قطعه سازان ندارد.
 
بدهی بالای سایپا به قطعه سازان
 
دبیر انمن خودروسازان افزود: سایپا در حال حاضر بدهی زیادی به قطعه سازان دارد که تا میزان 4 تا 5 ماه هم می رسد که در مقایسه با ایران خودرو وضعیت مناسبی ندارد.
 
نعمت بخش با بیان این مطلب که " خودروسازان مشکلات متعددی برای تسویه بدهی با قطعه سازان دارند تصریح کرد: یکی از این مشکلات سرکوب مالی است که برای قیمت خودروها اتفاق می افتد و شورای رقابت اجازه بالا بردن قیمت ها را به خودروسازان نمی دهد.
 
وی با انتقاد از خلف وعده بانک ها در قبال خودروسازان عنوان کرد: در حال حاضر خودروسازان با کمبود شدید نقدینگی رو به رو هستند و تسهیلاتی که بانک ها باید به شرکت های خودروسازی پرداخت می کردند همچنان معلق باقی مانده است.
 
دولت روحانی مصوبه دولت قبل در قبال خودروسازان را اجرا نکرد
 
دبیر انجمن خودروسازان با انتقاد از عدم اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص خودروسازان که در دولت قبل ابلاغ شده بود، بیان کرد: در دولت قبل، معاون اول وقت ابلاغ کرد که دو هزار میلیارد به خودروسازان پرداخت شود، بعد شورای پول و اعتبار  این مصوبه را به هزار میلیارد کاهش داد، ولی بعد از روی کار آمدن آقای روحانی همین مبلغ هم پرداخت نشد.
 
نعمت بخش گفت: در حال حاضر تمام صنعت از کمبود نقدینگی رنج می برد که صنعت خودرو هم از این دایره خارج نیست.
 
وی با اشاره به بی توجهی وزارت صنعت به خودروسازان عنوان کرد: آقای نعمت زاده بعد از به دست گرفتن سکان وزارت صنعت، اصطلاحا آب پاکی را روی دست ما ریخت و گفت چشمی به پول دولت نداشته باشید و خودتان بروید و اموال مازادتان را بفروشید.
 
دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: یکی از دلایلی که ما سال گذشته افزایش تولید بیش از 50 درصد داشتیم این بود که ایران خودرو و سایپا بیش از 1000 میلیارد تومان از اموال خود را فروختند تا پول قطعه سازان را پرداخت کنند.
 
نعمت بخش در پاسخ به این سوال که وضعیت بدهی دیگر گروه ههای خودروسازی به قطعه سازان چگونه است، گفت: بقیه خودرو سازان چون ساخت داخل کمتری دارند و بیشتر قطعاتشان وارداتی است کمتر از ایران خودرو و سایپا با قطعه سازان داخلی قرارداد دارند.
 
وی افزود: البته گروه بهمن هم در قراردادهایی که با قطعه سازان دارد، مشکلی ندارد و شکایتی از ان ها شنیده نشده است ولی خودروسازان دیگر تنها مونتاژ کار هستند و قطعات را از خارج وارد می کنند و تنها بدنه آن را رنگ کرده و مونتاژ می کنند که از میان این گروه های خودروسازی می توان به مدیران خودرو، کرمان خودرو و رایان خودرو اشاره کرد. نسیم

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود