کد خبر:
۷۵۲۵۹ ۰۸:۱۴
۱۳۹۶/۱۱/۱۴
ضعف عرضه خودروهای جدید در بازه پرتقاضا
پدال نیوز- بازه قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان در شرایطی پرتقاضاترین بخش از بازار خودروی ایران بهشمار میرود که نه خودروسازان در قراردادهای پسابرجامیشان و نه واردکنندگان در بازارسنجی خود، به این بازار ورود نکردند و گویا اصلا امکان چنین ورودی را نیز ندارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در تازهترین نظرسنجی صورت گرفته، مشخص شده که بیش از 63 درصد از تقاضای بازار خودرو ایران، به بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان مربوط میشود. در این بازه قیمتی، پرتیراژترین خودروهای داخلی به چشم میآیند، خودروهایی که با وجود سطح کیفی نه چندان مناسب، بهدلیل قیمت نسبتا پایینشان (در مقایسه با سایر محصولات)، در سبد خرید بخش اعظم مشتریان ایرانی قرار دارند. این حجم زیاد تقاضا در بازه قیمتی موردنظر اما در حالی است که عرضهکنندگان خودروی کشور در فعالیتها و قراردادهای جدید خود، چندان میلی به عرضه محصولات جدید با سطح کیفی و قیمتی مناسب، نشان ندادهاند. بهعنوان مثال، در قراردادهای پسابرجامی تقریبا جایی برای خودروهای 25 تا 50 میلیونی دیده نشده، به جز یک مورد (رنو کوئید) که آن هم فعلا قطعی بهنظر نمیرسد.
اینکه چرا خودروسازان داخلی در قراردادهای پسابرجامی چندان وقعی به محصولات به اصطلاح ارزان نگذاشتهاند، بیشتر بهسلطه فعلی آنها بر بازار 25 تا 50 میلیونیها مربوط میشود. در واقع خودروسازان داخلی ازآنجاکه بهواسطه محصولات فعلی خود، دست بالا را در این بخش از بازار دارند، چندان واجب نمیبینند که محصولی جدید را (به واسطه قراردادهای پسابرجامی) در بازه موردنظر عرضه کنند. نکته دیگر اینجاست که با توجه به استانداردهای جدید و همچنین بالا رفتن هزینههای کلی تولید، تولید محصولی با سطح کیفی بالا و مجهز به استانداردهای روز، در سطح قیمتی پایین، چندان امکانپذیر نیست. از سوی دیگر اما واردکنندگان نیز با توجه به افزایش نرخ ارز از یکسو و نرخ فعلی تعرفه از سوی دیگر و صد البته بالا بودن پایه قیمتی خودروهای خارجی، عملا اقدامی در راستای عرضه محصولات ارزانقیمت انجام نمیدهند.در واقع بهنظر میرسد با توجه به سه مولفه موردنظر، عملا امکان عرضه محصولی وارداتی و استاندارد در بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان وجود ندارد.
اینکه چرا خودروسازان داخلی در قراردادهای پسابرجامی چندان وقعی به محصولات به اصطلاح ارزان نگذاشتهاند، بیشتر بهسلطه فعلی آنها بر بازار 25 تا 50 میلیونیها مربوط میشود. در واقع خودروسازان داخلی ازآنجاکه بهواسطه محصولات فعلی خود، دست بالا را در این بخش از بازار دارند، چندان واجب نمیبینند که محصولی جدید را (به واسطه قراردادهای پسابرجامی) در بازه موردنظر عرضه کنند. نکته دیگر اینجاست که با توجه به استانداردهای جدید و همچنین بالا رفتن هزینههای کلی تولید، تولید محصولی با سطح کیفی بالا و مجهز به استانداردهای روز، در سطح قیمتی پایین، چندان امکانپذیر نیست. از سوی دیگر اما واردکنندگان نیز با توجه به افزایش نرخ ارز از یکسو و نرخ فعلی تعرفه از سوی دیگر و صد البته بالا بودن پایه قیمتی خودروهای خارجی، عملا اقدامی در راستای عرضه محصولات ارزانقیمت انجام نمیدهند.در واقع بهنظر میرسد با توجه به سه مولفه موردنظر، عملا امکان عرضه محصولی وارداتی و استاندارد در بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان وجود ندارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش