کد خبر:
۷۳۵۹۷ ۱۴:۵۷
۱۳۹۶/۱۰/۲۳
بهانه جدید برای افزایش قیمت خودرو آغاز شد!
پدال نیوز- امروز در حالی برخی قطعهسازان با ادعای متوقف شدن پرداخت ارز مبادلهای برای واردات قطعات خودرو، خواستار افزایش قیمت این محصولات شدهاند که بررسیها نشان میدهد مدت زمان زیادی است که ارز مبادلهای واردات قطعات حذف شده و قطعهسازان از ارز آزاد استفاده میکنند بنابراین این موضوع نباید بهانهای برای افزایش قیمت خودرو شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، در چند ماه اخیر موضوع افزایش نرخ ارز در بازار آزاد به دستمایهای برای برخی سودجویان و افزایش قیمت برخی محصولات تبدیل شده است.
در جدیدترین رویداد در این زمینه عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان مدعی حذف ارز مبادلهای بخش اعظم قطعهسازان شده و نتیجهگیری کرده که به همین دلیل قیمت قطعات خودرویی و و همچنین خودرو باید افزایش یابد.
مطرح کردن موضوع حذف ارز مبادلهای برای واردات قطعات در حالی است که بررسیها نشان میدهد که مدت زمان زیادی است که اختصاص ارز مبادلهای به واردات قطعه متوقف شده و قطعهسازان از ارز آزاد استفاده میکنند، بنابراین ادعای حذف ارز مبادلهای نباید بهانهای برای افزایش قیمت خودروها شود.
در این زمینه دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی میگوید: مدت زمان زیادی است که قطعهسازان از ارز آزاد برای واردات مواد اولیه خود استفاده میکنند.
آرش محبینژاد با بیان اینکه از حدود یک سال پیش تخصیص ارز مبادلهای به واردات ماشینآلات قطعهسازی متوقف شد، خاطرنشان میکند: از حدود دو ماه پیش نیز حدود دو هزار قلم مواد اولیه از شمول پرداخت ارز مبادلهای خارج شد و هماکنون مدتهاست که قطعهسازان از ارز آزاد برای واردات مواد اولیه استفاده میکنند.
بنابراین در این شرایط دلیلی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی وجود ندارد زیرا مدتهاست که قطعهسازان از ارز آزاد برای واردات مواد اولیه استفاده میکنند و قیمت فعلی خودروها نیز قاعدتا متناسب با نرخ ارز فعلی در بازار آزاد است.
در جدیدترین رویداد در این زمینه عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان مدعی حذف ارز مبادلهای بخش اعظم قطعهسازان شده و نتیجهگیری کرده که به همین دلیل قیمت قطعات خودرویی و و همچنین خودرو باید افزایش یابد.
مطرح کردن موضوع حذف ارز مبادلهای برای واردات قطعات در حالی است که بررسیها نشان میدهد که مدت زمان زیادی است که اختصاص ارز مبادلهای به واردات قطعه متوقف شده و قطعهسازان از ارز آزاد استفاده میکنند، بنابراین ادعای حذف ارز مبادلهای نباید بهانهای برای افزایش قیمت خودروها شود.
در این زمینه دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی میگوید: مدت زمان زیادی است که قطعهسازان از ارز آزاد برای واردات مواد اولیه خود استفاده میکنند.
آرش محبینژاد با بیان اینکه از حدود یک سال پیش تخصیص ارز مبادلهای به واردات ماشینآلات قطعهسازی متوقف شد، خاطرنشان میکند: از حدود دو ماه پیش نیز حدود دو هزار قلم مواد اولیه از شمول پرداخت ارز مبادلهای خارج شد و هماکنون مدتهاست که قطعهسازان از ارز آزاد برای واردات مواد اولیه استفاده میکنند.
بنابراین در این شرایط دلیلی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی وجود ندارد زیرا مدتهاست که قطعهسازان از ارز آزاد برای واردات مواد اولیه استفاده میکنند و قیمت فعلی خودروها نیز قاعدتا متناسب با نرخ ارز فعلی در بازار آزاد است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها