آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۶۲۳۸۰
۱۴:۲۴
۱۳۹۶/۰۵/۳۱
جریمه‌ تولید خودروهای سواری پرمصرف

خودروسازان از جریمه "پرمصرفی" معاف می‌شوند!؟

در حالیکه با مصوبه جدید هیات دولت خودروسازان در صورت تولید خودروهای سواری پرمصرف جریمه شده و مکلف به اسقاط یک خودروی فرسوده شده‌اند وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت خواستار لغو این مصوبه شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، در حالیکه با مصوبه جدید هیات دولت خودروسازان در صورت تولید خودروهای سواری پرمصرف جریمه شده و مکلف به اسقاط یک خودروی فرسوده شده‌اند وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت خواستار لغو این مصوبه شده است.
 
۲۴ مرداد ماه سال جاری معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه جدید هیات دولت در زمینه هزینه‌ها و عوارض شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی را به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا،طبق این مصوبه جدید خودروسازان داخلی برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود مشمول جریمه‌ در صورت تولید خودروهای سواری پرمصرف شده‌اند.
 
بر اساس این مصوبه خودروسازان داخلی از این به بعد باید برای شماره‌گذاری خودروهای سواری تولیدی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.
 
همچنین خودروسازان از ابتدای سال آینده (۱۳۹۷) موظف به اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای شماره‌گذاری هر دستگاه خودروی سواری تولیدی با مصرف سوخت ۸ لیتر و بین ۸ تا ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شده‌اند.
 
ابلاغ این مصوبه اما با واکنش منفی خودروسازان همراه شد و دبیر انجمن خودروسازان تصویب این مصوبه را باعث افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی دانسته و خواهان لغو آن شد.
 
با این حال این تنها واکنش به مصوبه جدید هیات دولت نبود بلکه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت نیز در اولین روز فعالیت خود در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهوری خواستار معافیت خودروسازان از عوارض تولید خودروهای پرمصرف شد.
 
در این زمینه در نامه محمد شریعتمداری به اسحاق جهانگیری عنوان شد:" علی‌رغم مذاکرات وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با جنابعالی و اتخاذ تصمیم در زمینه عدم شمولیت اسقاط خودرو جهت خودروهای ساخت داخل به دلیل تبعات منفی آن بر بازار خودرو و همچنین افزایش قیمت تمام شده برای مشتریان (در کنار قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت) در جدول مصوبه یاد شده این بند اضافه شده بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید مصوبه مذکور اصلاح و خودروهای تولید داخل از شمول این بند حذف شوند".
 
در این شرایط باید دید واکنش معاون اول رییس‌جمهوری به درخواست وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت چه خواهد بود و آیا خودروهای پرمصرف داخلی از عوارض و جریمه تولید خودروهای پرمصرف معاف خواهند شد!؟
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو