مهلت وارد کنندگان خودرو تمدید شد
پدال نیوز- با پایان مهلت ۶ماهه وزارتخانه برای مراکز خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی، فرصت اخذ مجوز نمایندگیها از شرکتهای مادر ۳ماه دیگر تمدید شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از میزان، با عملیاتی شدن برجام و باز شدن درهای تجارت ایران با کشورهای خارجی، ترس از حجم گسترده واردات به ایران مسئولان وزارت خانهها را بر آن داشت که قوانینی برای این واردات تدوین کنند.
یکی از مهمترین این قوانین، قانون واردات خودرو به کشور بود که با توجه به حضور این خودروسازها در بازار ایران و فروش گسترده محصولات خود در کشور وعدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب برای خودروهای فروخته شده است.
برای حل این مسئله وزارت صنعت مهلت 6 ماههای برای اخذ نمایندگی از کمپانی مادر توسط مراکزی که با عنوان برندهای مطرح اقدام به ارائه خدمات به خودروهای وارداتی میکنند داده است.
در این بین با اتمام مهلت وزارت خانه برای دریافت این نمایندگیها از شرکتهای مادر این موضوع با کمکاری این مراکز مجبور بع تمدید دوباره و مهلت 3ماهه روبهرو شده است.
سید علی امانت معاونت امور اقتصادی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت،معدن و تجارت در گفتوگو با میزان درارتباط با اتمام مهلت دریافت مجوز مراکزی که با نام برندهای مطرح اقدام به فعالیت کردهاند گفت: در حال حاضر استعلامی از این مراکز گرفته شده و با توجه به جوابیهای که قرار است از استعلام به دست وزارت خانه برسد میتوان تصمیم درستی برای این مراکز گرفت.
معاونت امور اقتصادی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت،معدن و تجارت با بیان این که وزارت صنعت با پایان مهلت 6ماهه برای اخذ مجوز این مهلت را 3ماه دیگر تمدید کرد، افزود: وزارت خانه با پایان زمان 6ماهه که برای اخذ مجوز تعیین کرده بود این مهلت را تا 3ماه دیگر تمدید کرد که به نظر میرسد تا پایان ماه جاری و یا اواخر آخر آذر ماه مهلت دریافت مجوز ادامه دارد.
همچنین در ادامه امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه در گفتوگو با میزان با اشاره به مهلت تمام شده اخذ مجوز از شرکتهای مادر توسط نمایندگیها گفت: تا زمانی که مهلت دریافت مجوز پا برجاست این مراکز مهلت دارند که با اخذ نمایندگی از شرکتهای مادربه صورت رسمی به خودروهای وارداتی خدمات ارائه دهند.
قناتی افزود: در پایان موعد مقرر اگر مرکزی مجوز را دریافت نکرده باشد با برخورد وزارت خانه روبهرو و نهایتا این مراکز تعطیل خواهند شد.
در پایان باید دید آیا مدارای وزارت خانه همچنان ادامه خواهد داشت و این مراکز بدون اخذ مجوز از شرکتهای مادر به کار خود ادامه خواهند داد و یا برخورد قاطع وزارت صنعت آنها را مجاب خواهد کرد که با درخواست از شرکتهای مادر این مجوزها را دریافت خواهند کرد و به صورت رسمی خدمات پس از فروش به محصولات وارداتی ارائه خواهند داشت.
یکی از مهمترین این قوانین، قانون واردات خودرو به کشور بود که با توجه به حضور این خودروسازها در بازار ایران و فروش گسترده محصولات خود در کشور وعدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب برای خودروهای فروخته شده است.
برای حل این مسئله وزارت صنعت مهلت 6 ماههای برای اخذ نمایندگی از کمپانی مادر توسط مراکزی که با عنوان برندهای مطرح اقدام به ارائه خدمات به خودروهای وارداتی میکنند داده است.
در این بین با اتمام مهلت وزارت خانه برای دریافت این نمایندگیها از شرکتهای مادر این موضوع با کمکاری این مراکز مجبور بع تمدید دوباره و مهلت 3ماهه روبهرو شده است.
سید علی امانت معاونت امور اقتصادی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت،معدن و تجارت در گفتوگو با میزان درارتباط با اتمام مهلت دریافت مجوز مراکزی که با نام برندهای مطرح اقدام به فعالیت کردهاند گفت: در حال حاضر استعلامی از این مراکز گرفته شده و با توجه به جوابیهای که قرار است از استعلام به دست وزارت خانه برسد میتوان تصمیم درستی برای این مراکز گرفت.
معاونت امور اقتصادی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت،معدن و تجارت با بیان این که وزارت صنعت با پایان مهلت 6ماهه برای اخذ مجوز این مهلت را 3ماه دیگر تمدید کرد، افزود: وزارت خانه با پایان زمان 6ماهه که برای اخذ مجوز تعیین کرده بود این مهلت را تا 3ماه دیگر تمدید کرد که به نظر میرسد تا پایان ماه جاری و یا اواخر آخر آذر ماه مهلت دریافت مجوز ادامه دارد.
همچنین در ادامه امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه در گفتوگو با میزان با اشاره به مهلت تمام شده اخذ مجوز از شرکتهای مادر توسط نمایندگیها گفت: تا زمانی که مهلت دریافت مجوز پا برجاست این مراکز مهلت دارند که با اخذ نمایندگی از شرکتهای مادربه صورت رسمی به خودروهای وارداتی خدمات ارائه دهند.
قناتی افزود: در پایان موعد مقرر اگر مرکزی مجوز را دریافت نکرده باشد با برخورد وزارت خانه روبهرو و نهایتا این مراکز تعطیل خواهند شد.
در پایان باید دید آیا مدارای وزارت خانه همچنان ادامه خواهد داشت و این مراکز بدون اخذ مجوز از شرکتهای مادر به کار خود ادامه خواهند داد و یا برخورد قاطع وزارت صنعت آنها را مجاب خواهد کرد که با درخواست از شرکتهای مادر این مجوزها را دریافت خواهند کرد و به صورت رسمی خدمات پس از فروش به محصولات وارداتی ارائه خواهند داشت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها