آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۸۲۱۵
۰۱:۵۷
۱۴۰۴/۱۰/۱۰

خودروسازان بزرگ از برقی سازی فاصله گرفتند

خودروسازان بزرگ از برقی سازی فاصله گرفتند
پدال نیوز: خودروسازان بزرگی از جمله فورد، جنرال موتورز و استلانتیس در سال‌۲۰۲۵، از سرمایه‌گذاری‌ها و راهبرد‌های عظیم خودرو‌های برقی، فاصله‌گرفتند.
نویسنده:
تحریریه پدال نیوز
به گزارش "پدال نیوز"

 خودروسازان بزرگی از جمله فورد، جنرال‌موتورز و استلانتیس در سال‌۲۰۲۵، از سرمایه‌گذاری‌ها و راهبرد‌های عظیم خودرو‌های برقی، فاصله‌گرفتند. دو هفته پایانی سال، معمولا دوران رکود در صنعت خودرو، حداقل در بخش شرکت‌هاست، اما سال‌۲۰۲۵ برای این صنعت، به‌خصوص در مورد وضعیت خودرو‌های برقی، سال‌معمولی نبود.

اتحادیه اروپا اخیرا الزام خودرو‌های برقی تا سال ۲۰۳۵ را لغو کرد که هدیه کریسمس زودهنگامی برای خودروسازان آلمانی بود. این اقدام پس از آن صورت‌گرفت که دولت ترامپ در اوایل دسامبر، استاندارد‌های مصرف سوخت دوران جو بایدن، رئیس جمهور قبلی آمریکا را لغو و راه را برای خودرو‌های بنزینی هموارتر کرد. جیم فارلی، مدیرعامل فورد و دیگر مدیران این خودروساز، سال پرکاری را پشت‌سر گذاشتند. فورد در ۱۵دسامبر، از مجموعه اقداماتی در کسب‌وکار خودرو‌های برقی خبر داد و به‌جای تمرکز بر خودرو‌های تمام‌برقی، به سمت راهبرد خودرو‌های هیبریدی و خودرو‌های برقی با برد طولانی روی‌آورد. خودرو‌های برقی آینده فورد، کمتر و کوچک‌تر خواهند بود و این بدان معناست که فورد، متحمل ۱۹.۵‌میلیارد دلار زیان در هزینه‌های مرتبط خواهدشد.

جنرال‌موتورز نیز سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی بر روی خودرو‌های برقی انجام داده، اما مشکلاتی وجود داشته و حذف اعتبار مالیاتی خودرو‌های برقی، همراه با کاهش انگیزه‌ها برای رعایت استاندارد‌های مصرف سوخت ناوگان، به این معنی است که کسب‌وکار خودرو‌های برقی با مشکل مواجه خواهدشد. این خودروساز آمریکایی در اواخر اکتبر اعلام کرد: از ارزیابی دوباره برنامه‌های خودرو‌های برقی، ۱.۶‌میلیارد دلار هزینه متحمل خواهدشد. جنرال‌موتورز، همچنین متعهد شد که خودرو‌های هیبریدی را عرضه کند که یک چرخش از برنامه اولیه این خودروساز بود. اکنون جنرال‌موتورز چهار‌میلیارد دلار بیشتر برای ساخت و تغییر کارخانه‌ها به‌منظور تولید خودرو‌های هیبریدی و بنزینی سرمایه‌گذاری می‌کند. استلانتیس نیز در گذار به خودرو‌های برقی، فراز و نشیب‌هایی داشته، اما خودرو‌های برقی این شرکت، بالاخره عرضه می‌شوند، این خودروساز راهبردش را بازنگری می‌کند و درحالی‌که استلانتیس گزینه‌های برقی بیشتری در اروپا خواهدداشت، این شرکت تولید را در آمریکا کاهش می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران