آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۸۳۶۳
۲۰:۵۳
۱۴۰۴/۱۱/۲۰

زیان ۵۲ میلیارد دلاری ۳ خودروساز بزرگ

زیان ۵۲ میلیارد دلاری ۳ خودروساز بزرگ
پدال نیوز: هزینه‌های سه شرکت خودروسازی بزرگ جنرال‌موتورز، فورد و استلانتیس از تغییر رویکردشان نسبت به خودروهای برقی، از مجموع سود انباشته آنها بیشتر شده‌است......
نویسنده:
تحریریه پدال نیوز
به گزارش "پدال نیوز"

هزینه‌های سه شرکت خودروسازی بزرگ جنرال موتورز، فورد و استلانتیس از تغییر رویکردشان نسبت به خودروهای برقی، از مجموع سود انباشته آنها بیشتر شده‌است. استلانتیس روز جمعه اعلام کرد: ۲۶‌میلیارد دلار از آخرین تغییر استراتژی خودروهای برقی خود ضرر کرده‌است. این هزینه انباشته با درنظرگرفتن ضرر ۶.۶‌میلیارد دلاری جنرال‌موتورز(GM) و ضرر ۱۹.۵‌میلیارد دلاری فورد، نشان می‌دهد؛ خودروسازان دیترویت ۵۲.۱‌میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌هایشان را در خودروهای برقی از دست داده‌اند.

برای روشن‌شدن موضوع، لازم به‌ذکر است که در سال‌۲۰۲۴، این سه خودروساز در مجموع ۳۴.۱‌میلیارد دلار سود در سال ‌داشته‌اند. عواملی مانند لغو الزام خودروهای برقی تا سال‌۲۰۳۵ توسط اتحادیه اروپا و عقب‌نشینی دولت ترامپ از استانداردهای مصرف سوخت دوران بایدن در اوایل دسامبر، راه را برای خودروهای بنزینی بیشتر، به ضرر خودروهای برقی، هموار کرد. همچنین اعتبار مالیاتی فدرال خودروهای برقی در پایان سه‌ماهه سوم ۲۰۲۵ منقضی شد و به این‌ترتیب، دیگر حمایت دولتی از فروش خودروهای برقی در آمریکا وجود نخواهد داشت.

این وضعیت علاوه‌بر تقاضای کمتر از حد انتظار برای خودروهای برقی قبل از انقضای اعتبار مالیاتی، به‌ویژه برای مدل‌های رده بالاتر مانند فورد اف-۱۵۰ لایتنینگ که اکنون لغو شده‌است، پیش آمد. در مجموع، تقاضای خودروهای برقی به‌شدت کاهش ‌یافته‌است و سه خودروساز بزرگ در این شرایط گرفتار شده‌اند، زیرا از سرمایه‌گذاری‌ها و استراتژی‌های عظیم مربوط به خودروهای برقی فاصله می‌گیرند و احتمالا در صورت افزایش تقاضا برای خودروهای برقی، خود را در موقعیت ضعیف‌تری قرار می‌دهند.

استلانتیس به‌شدت روی خودروهای بنزینی بیشتر و کاهش سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی تمرکز می‌کند و برای این اقدامات هزینه‌هایی را متحمل می‌شود. این خودروساز پیش از این اعلام کرده‌بود؛ پیکاپ رم برقی خود را عرضه نخواهد کرد و در عوض، تنها یک نسخه هیبریدی خودروی برقی با برد بیشتر(EREV) عرضه خواهد کرد.

در نهایت، این شرکت احتمالا عرضه خودروهای برقی فعلی خود را در بازار لغو خواهد کرد، اما این شرکت اعلام نکرده که کدام خودروها لغو می‌شوند. تنها خودروی برقی دیگر استلانتیس که در آمریکا برای فروش موجود است، جیپ واگنیر اس(Jeep Wagoneer S) است.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو