کد خبر:
۱۵۵۸۲۵ ۱۴:۰۸
۱۴۰۳/۰۹/۱۰
ثبتنام کنندگان قبلی هنوز خودروهای خود را تحویل نگرفتند؛
لاتاری ۵۰۰ میلیون تومانی با بیخبری از جزئیات خودروهای وارداتی عرضهشده
وزارت صمت در حالی هفته گذشته طرح فروش جدید خودروهای وارداتی را مجدد اجرایی کرده است که متقاضیان و ثبتنام کنندگان قبلی، پس از چهار روز از واریز ۵۰۰ میلیون تومان به حسابهای خود، هنوز از جزئیات این طرح بیخبر هستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ وزارت صمت در شرایطی هفته گذشته طرح فروش جدیدی برای عرضه خودروهای وارداتی مجدد اعلام کرده که متقاضیان با گذشت چهار روز از دپوی ۵۰۰ میلیون تومانی در حسابهای خود، هنوز از جزئیات این طرح خبر ندارند.
سه شنبه هفته پیش بود که مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزات صمت از متقاضیان خواست که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دور از فروش خودروهای خارجی، به سامانه یکپارچه عرضه این خودروها مراجعه کنند؛ حال آن که آخرین اطلاعیه سامانه مربوط به فروش مهرماه در این سامانه است.
به این ترتیب با گذشت ۵ روز از اعلام فروش وارداتیها، هنوز هیچ جزییاتی از طرح اعلام نشده و متقاضیان نمیدانند چه خودرویی با چه مشخصات، قیمت و زمان تحویلی، دریافت خواهند کرد.
تنها موردی که وزارت صمت به متقاضیان دور جدید از خودروهای وارداتی اطلاعرسانی کرده، بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان وجه نزد بانکهایی است که هنوز اسامی آنها نیز مشخص نشده است.
آخرین اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بنزینسوز، مربوط به ۲۹ آبانماه و آخرین اطلاعیه مربوط به خودروهای برقی نیز متعلق به اردیبهشتماه امسال است.
اما در پی بیخبری از شرایط عرضه جدید وارداتیها، بسیاری از متقاضیان که مدتها است شرایط آنها برای تحویل یک خودروی وارداتی احراز شده، هنوز خودرویی دریافت نکردهاند و به همین دلیل، نسبت به ثبتنام جدید معترض هستند.
به گفته بسیاری از وارد کنندگان، در حال حاضر سامانه ثبتسفارش متوقف و بسیاری از خودروهای وارداتی به دلیل عدم تخصیص ارز و ایرادات سازمان ملی استاندارد در گمرک دپو شدند به امکان تحویل آنها به مشتریان نیست .
حال سوالی که مطرح میشود این است که با وجود اینکه ثبتنام کنندگان قبلی هنوز موفق به دریافت خودروهای خود نشدهاند و بسیاری از خودروها نیز در گمرک مانده و مشکلات ارزی نیز همچنان برقرار است، اصرار وزارت صمت به ثبتنام جدید وارداتیها برای چیست؟
نکته دیگر اینکه مهدی ضیغمی، همزمان با دور قبلی فروش خودروهای وارداتی گفته بود: «حداکثر زمان تحویل این خودروها به متقاضیان چهار ماه است» حال این پرسش مطرح است که اگر خودرو برای تحویل به مشتریان موجود است؛ چرا تحویل آن باید چهار ماه به طول بینجامد؟ اگر هم موجود نیست، چرا سیاستگذار دوباره برای طرح فروش جدید اقدام کرده است؟
دنیای اقتصاد
سه شنبه هفته پیش بود که مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزات صمت از متقاضیان خواست که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دور از فروش خودروهای خارجی، به سامانه یکپارچه عرضه این خودروها مراجعه کنند؛ حال آن که آخرین اطلاعیه سامانه مربوط به فروش مهرماه در این سامانه است.
به این ترتیب با گذشت ۵ روز از اعلام فروش وارداتیها، هنوز هیچ جزییاتی از طرح اعلام نشده و متقاضیان نمیدانند چه خودرویی با چه مشخصات، قیمت و زمان تحویلی، دریافت خواهند کرد.
تنها موردی که وزارت صمت به متقاضیان دور جدید از خودروهای وارداتی اطلاعرسانی کرده، بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان وجه نزد بانکهایی است که هنوز اسامی آنها نیز مشخص نشده است.
آخرین اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بنزینسوز، مربوط به ۲۹ آبانماه و آخرین اطلاعیه مربوط به خودروهای برقی نیز متعلق به اردیبهشتماه امسال است.
اما در پی بیخبری از شرایط عرضه جدید وارداتیها، بسیاری از متقاضیان که مدتها است شرایط آنها برای تحویل یک خودروی وارداتی احراز شده، هنوز خودرویی دریافت نکردهاند و به همین دلیل، نسبت به ثبتنام جدید معترض هستند.
به گفته بسیاری از وارد کنندگان، در حال حاضر سامانه ثبتسفارش متوقف و بسیاری از خودروهای وارداتی به دلیل عدم تخصیص ارز و ایرادات سازمان ملی استاندارد در گمرک دپو شدند به امکان تحویل آنها به مشتریان نیست .
حال سوالی که مطرح میشود این است که با وجود اینکه ثبتنام کنندگان قبلی هنوز موفق به دریافت خودروهای خود نشدهاند و بسیاری از خودروها نیز در گمرک مانده و مشکلات ارزی نیز همچنان برقرار است، اصرار وزارت صمت به ثبتنام جدید وارداتیها برای چیست؟
نکته دیگر اینکه مهدی ضیغمی، همزمان با دور قبلی فروش خودروهای وارداتی گفته بود: «حداکثر زمان تحویل این خودروها به متقاضیان چهار ماه است» حال این پرسش مطرح است که اگر خودرو برای تحویل به مشتریان موجود است؛ چرا تحویل آن باید چهار ماه به طول بینجامد؟ اگر هم موجود نیست، چرا سیاستگذار دوباره برای طرح فروش جدید اقدام کرده است؟
در پاسخ به این سوالات حداقل به این نکته میتوان اشاره کرد که وزارت صمت با نادیده گرفتن تعهدات خود نسبت به ثبتنام کنندگان در طرحهای فروش، به منظور کاهش قیمت و تنظیم بازار و در مواقعی نیز برای ایجاد آرامش در دیگر بازارها همچون بازار ارز، طرحهای عرضه خودرو را اطلاعرسانی میکند.
دنیای اقتصاد
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش