کد خبر:
۱۵۵۳۷۲ ۱۱:۰۵
۱۴۰۳/۰۶/۱۱
الزام خودروسازان به ثبت اطلاعات تولید در سامانه جامع تجارت
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در اطلاعیهای ثبت سفارش، تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت برای خودروسازان و قطعهسازان را مشروط اعلام کرد. مهرداد خسروی، مدیر کل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ابلاغیهای به مدیران شرکتهای خودروساز اعلام کرد که ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید در سامانه جامع تجارت است.
وی در نامهای به مدیران شرکتهای خودروساز و انجمنهای مربوط به واحدهای قطعهسازی اعلام کرده است که «بهرغم پیگیریها و اطلاعرسانیهای بهعملآمده تاکنون برخی از واحدهای تولیدی نسبت به ثبت آمار تولید و همچنین نهایی کردن برنامه تولید اقدام نکردهاند، از آنجا که هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید و همچنین برنامه تولید سامانه جامع تجارت است، متذکر میشود تمامی تبعات ناشی از عدم درج اطلاعات مربوطه بر عهده واحدهای تولیدی و متوجه آن اداره کل خواهد بود».
وزارت صمت در شرایطی به خودروسازان و قطعهسازان بزرگ کشور اعلام کرده برای ثبت سفارش خودرو، تخصیص ارز و همچنین سهمیه سوخت باید میزان تولید را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند که به گفته برخی از تولیدکنندگان خودرو و قطعه، این وزارتخانه برای تولید، سقف مشخصی تعیین کرده و اگر واحدهای مذکور بیش از سقف تولیدی مورد نظر خود، خواستار ارز یا دیگر موارد عنوان شده باشند، وزارت صمت در این زمینه ممانعت میکند.
بااینحال واحدهای تولید خودرو و قطعه باید در سامانه توسعه تجارت میزان تولید خود را ثبت کنند و با اساس ثبت تولید، مجوز ثبت سفارش، تخصیص ارز، سهمیه مواد اولیه و سوخت دریافت خواهند کرد.
وی در نامهای به مدیران شرکتهای خودروساز و انجمنهای مربوط به واحدهای قطعهسازی اعلام کرده است که «بهرغم پیگیریها و اطلاعرسانیهای بهعملآمده تاکنون برخی از واحدهای تولیدی نسبت به ثبت آمار تولید و همچنین نهایی کردن برنامه تولید اقدام نکردهاند، از آنجا که هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید و همچنین برنامه تولید سامانه جامع تجارت است، متذکر میشود تمامی تبعات ناشی از عدم درج اطلاعات مربوطه بر عهده واحدهای تولیدی و متوجه آن اداره کل خواهد بود».
وزارت صمت در شرایطی به خودروسازان و قطعهسازان بزرگ کشور اعلام کرده برای ثبت سفارش خودرو، تخصیص ارز و همچنین سهمیه سوخت باید میزان تولید را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند که به گفته برخی از تولیدکنندگان خودرو و قطعه، این وزارتخانه برای تولید، سقف مشخصی تعیین کرده و اگر واحدهای مذکور بیش از سقف تولیدی مورد نظر خود، خواستار ارز یا دیگر موارد عنوان شده باشند، وزارت صمت در این زمینه ممانعت میکند.
بااینحال واحدهای تولید خودرو و قطعه باید در سامانه توسعه تجارت میزان تولید خود را ثبت کنند و با اساس ثبت تولید، مجوز ثبت سفارش، تخصیص ارز، سهمیه مواد اولیه و سوخت دریافت خواهند کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها