کد خبر:
۱۵۴۹۵۵ ۱۵:۰۲
۱۴۰۳/۰۲/۲۵
ضرورت تولید خودروهای گازسوز و برقی برای کاهش مصرف بنزین
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر خودروهای داخلی مصرف بالایی دارند و میتوان با تولید خودروهایی که با سوخت غیر از بنزین نظیر گاز و برق کار میکنند، علاوه بر تنوع بخشیدن به سبد سوختی، به سمت کاهش مصرف و رفع ناترازی بنزین حرکت کنیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، یعقوب رضازاده با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ناترازی بنزین و تاکید بر رفع مشکلات موتور خودروهای تولیدی در داخل کشور، اظهار داشت: در این بخش هم مجلس باید قانونگذار خوبی داشته و هم دولت مجری خوبی برای اجرای قوانین باشد.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید در زمینه ناترازی بنزین همفکری کنند، ادامه داد: میبایست در راستای صرفهجویی در مصرف بنزین، استفاده از ناوگان عمومی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و باید در سیاستگذاریها این مسئله مدنظر قرار گیرد.
این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب خودروهای فرسوده در کشور، بیان کرد: این خودروها سالهای گذشته باید از رده خارج میشدند، از این رو میتوان با ارائه یک سری تسهیلات به صاحبان این خودروها، خودروهای فرسوده را از رده خارج کرد؛ زیرا این خودروها مصرف سوخت بسیار بالایی دارند.
رضازاده با اشاره به مصرف بالای بنزین در خودروهای داخلی گفت: بیشتر خودروهای داخلی مصرف سوخت بالایی دارند که باید به سمت تولید خودروهایی برویم که با سوختی غیر از بنزین نظیر گاز، برق و دیگر انرژیهای قابل جایگزین کار میکنند تا بتوانیم علاوه بر تنوع بخشیدن به سبد سوختی کشور، به سمت کاهش مصرف و رفع ناترازی بنزین حرکت کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: خودروسازیهای داخل باید به سمت تولید خودروهایی ارزان و با مصرف انرژی پایینتر بروند و باید به جد به این بخش ورود کنند.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید در زمینه ناترازی بنزین همفکری کنند، ادامه داد: میبایست در راستای صرفهجویی در مصرف بنزین، استفاده از ناوگان عمومی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و باید در سیاستگذاریها این مسئله مدنظر قرار گیرد.
این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب خودروهای فرسوده در کشور، بیان کرد: این خودروها سالهای گذشته باید از رده خارج میشدند، از این رو میتوان با ارائه یک سری تسهیلات به صاحبان این خودروها، خودروهای فرسوده را از رده خارج کرد؛ زیرا این خودروها مصرف سوخت بسیار بالایی دارند.
رضازاده با اشاره به مصرف بالای بنزین در خودروهای داخلی گفت: بیشتر خودروهای داخلی مصرف سوخت بالایی دارند که باید به سمت تولید خودروهایی برویم که با سوختی غیر از بنزین نظیر گاز، برق و دیگر انرژیهای قابل جایگزین کار میکنند تا بتوانیم علاوه بر تنوع بخشیدن به سبد سوختی کشور، به سمت کاهش مصرف و رفع ناترازی بنزین حرکت کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: خودروسازیهای داخل باید به سمت تولید خودروهایی ارزان و با مصرف انرژی پایینتر بروند و باید به جد به این بخش ورود کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها