موارد ضبط گواهینامه رانندگی چیست؟
کارشناس مرکز فرماندهى و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت:ضبط گواهینامه به منزله نداشتن گواهینامه رانندگی محسوب میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ عباس اوتادى اظهار کرد: برخی از رانندگان در مواجه با تابلوها و علایم و مقررات راهنمایی و رانندگی ، آیین نامه را لحظهای فراموش کرده و در شرایطی آن را از یاد می برند و نیازمند این می باشد که کتاب قانون را یکبار دیگر مرور نمایند .
وى ضمن اشاره به فرایند ضبط و ابطال گواهینامه به علت دریافت نمره منفی گفت : جدول تخلفات حادثه ساز 20 تخلف وجود دارد کهانجام آنها باعث میشود علاوه بر جریمه، نمره منفی نیز برای راننده ثبت شود.
وی درباره فرایند ضبط یا ابطال گواهینامه در صورت دریافت نمره منفی افزود: این فرایند سه مرحله دارد. اگر در مرحله اول جمعنمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به 30 برسد، سه ماه گواهینامه وی ضبط میشود.
سرهنگ اوتادى افزود: اگر بعد از سه ماه راننده دوباره شروع به رانندگی کرد و تخلفات حادثه ساز انجام داد و رفتار وی اصلاح نشد،این بار در صورت رسیدن جمع نمرات منفی به 25 برسد شش ماه گواهینامه وی ضبط میشود.
وی با اشاره به باطل شدن گواهینامه در مرحله سوم این فرایند گفت: اگر راننده پس از دوبار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفاتحادثه ساز بزند و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی اش به عدد 20، گواهینامه وی باطل میشود و رانندهمذکور می تواند پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاههای رانندگی مراجعه کند و آزمون بدهد تا دوباره گواهینامه بگیرد.
وی گفت: در واقع ضبط گواهینامه به منزله نداشتن گواهینامه رانندگی محسوب می گردد؛ رانندگان گرامی بهتر است جهتبازآموزی و بالا بردن دقت خود در رانندگی یکبار دیگر آیین نامه راهنمایی و رانندگی را مرور نمایند تا اگر برخی از مواد آن رافراموش کرده اند یادآوری تا با تسلط به قوانین و مقررات رانندگی مطمئنی داشته باشند.
وى ضمن اشاره به فرایند ضبط و ابطال گواهینامه به علت دریافت نمره منفی گفت : جدول تخلفات حادثه ساز 20 تخلف وجود دارد کهانجام آنها باعث میشود علاوه بر جریمه، نمره منفی نیز برای راننده ثبت شود.
وی درباره فرایند ضبط یا ابطال گواهینامه در صورت دریافت نمره منفی افزود: این فرایند سه مرحله دارد. اگر در مرحله اول جمعنمرات منفی راننده در صورت انجام تخلف حادثه ساز به 30 برسد، سه ماه گواهینامه وی ضبط میشود.
سرهنگ اوتادى افزود: اگر بعد از سه ماه راننده دوباره شروع به رانندگی کرد و تخلفات حادثه ساز انجام داد و رفتار وی اصلاح نشد،این بار در صورت رسیدن جمع نمرات منفی به 25 برسد شش ماه گواهینامه وی ضبط میشود.
وی با اشاره به باطل شدن گواهینامه در مرحله سوم این فرایند گفت: اگر راننده پس از دوبار ضبط گواهینامه باز هم دست به تخلفاتحادثه ساز بزند و نمره منفی دریافت کند، در صورت رسیدن جمع نمرات منفی اش به عدد 20، گواهینامه وی باطل میشود و رانندهمذکور می تواند پس از یک سال وقفه دوباره به آموزشگاههای رانندگی مراجعه کند و آزمون بدهد تا دوباره گواهینامه بگیرد.
وی گفت: در واقع ضبط گواهینامه به منزله نداشتن گواهینامه رانندگی محسوب می گردد؛ رانندگان گرامی بهتر است جهتبازآموزی و بالا بردن دقت خود در رانندگی یکبار دیگر آیین نامه راهنمایی و رانندگی را مرور نمایند تا اگر برخی از مواد آن رافراموش کرده اند یادآوری تا با تسلط به قوانین و مقررات رانندگی مطمئنی داشته باشند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه
شرایط فروش