کد خبر:
۱۴۸۰۸۸ ۰۹:۲۵
۱۴۰۱/۰۱/۲۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:
کاهش دخالت دولت با واگذاری سهام خودروسازان
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا، دخالت دولت در تصمیم گیری های این دو شرکت خودروسازی کاهش می یابد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی در خصوص واگذاری سهام شرکتهای خودروسازی ایران خودرو و سایپا با اشاره به این که هم اکنون دولت در ایران خودرو کمتر از 6 درصد و در سایپا نیز کمتر از 8 درصد سهام دارد، گفت: مسئله این است که دولت نباید در تصمیمگیریهای این دو شرکت خودروسازی دخالت کند و بگذارد خودشان کار را پیش ببرند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت در خصوص مسئله بیکاری کارگران و افسار گسیختگی قیمت ها در صورت این واگذاری، نگرانی هایی دارد اما تجربه نشان داده است که دخالت دولت خیلی هم در بهبود وضعیت موثر نیست؛ چراکه با وجود مدیریت دولتی، با افزایش قیمت خودرو و کاهش کیفیت مواجه هستیم.
وی گفت: حضور برخی از مدیران در هیئت مدیره این دو خودرو سازی حکایت از وجود رانت دارد؛ بنابراین بهتر است دولت همین سهام کم را هم واگذار کند و تنها از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شورای رقابت بر عملکرد این دو خودروساز نظارت کند.
امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه دولت در ایران خودرو کمتر از 6 درصد و در سایپا کمتر از 8 درصد سهام دارد افزود: اما بیشتر از 90 درصد در تصمیم گیری ها دخالت می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درباره طرح عرضه خودرو در بورس کالا گفت: ما باید علاوه بر واگذاری سهام دو خودروساز کشور، قیمت ها را نیز شفاف کنیم اما تعداد عرضه نیز مهم است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت در خصوص مسئله بیکاری کارگران و افسار گسیختگی قیمت ها در صورت این واگذاری، نگرانی هایی دارد اما تجربه نشان داده است که دخالت دولت خیلی هم در بهبود وضعیت موثر نیست؛ چراکه با وجود مدیریت دولتی، با افزایش قیمت خودرو و کاهش کیفیت مواجه هستیم.
وی گفت: حضور برخی از مدیران در هیئت مدیره این دو خودرو سازی حکایت از وجود رانت دارد؛ بنابراین بهتر است دولت همین سهام کم را هم واگذار کند و تنها از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شورای رقابت بر عملکرد این دو خودروساز نظارت کند.
امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه دولت در ایران خودرو کمتر از 6 درصد و در سایپا کمتر از 8 درصد سهام دارد افزود: اما بیشتر از 90 درصد در تصمیم گیری ها دخالت می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درباره طرح عرضه خودرو در بورس کالا گفت: ما باید علاوه بر واگذاری سهام دو خودروساز کشور، قیمت ها را نیز شفاف کنیم اما تعداد عرضه نیز مهم است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
رکود خودرو ادامه دارد آزادسازی تردد خودروهای مناطق آزاد در هرمزگان عقب نشینی پاگانی از تولید خودروی برقی هشدار درباره کلاهبرداری در پیش فروش خودرو احتمال حذف ۱۰۰ هزار شغل در فولکس واگن گذر موقت یا مسیر تازه واردات خودرو؟ افزایش سرمایه و توسعه خدمات مالی در واسپاری کرمان موتور شرایط عرضه جدید خودروهای وارداتی در اتونوین آغاز دور جدید فروش خودروهای GAC جیران موتور شمارش معکوس برای آغاز بزرگترین رویداد خودرویی کشور صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها