کد خبر:
۱۴۰۰۴۷ ۱۲:۴۳
۱۴۰۰/۰۲/۱۹
ورق فولادی را از بورس می خریدند و در بازار می فروختند
پدال نیوز: مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: برخی از واحدهای قطعه سازی ورق فولادی را از بورس می خریدند و در بازار می فروختند، از این رو برای رسیدن مواداولیه به تولیدکننده واقعی تدابیری اندیشیده شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سهیل معمارباشی در مورد گلایه قطعه سازان نسبت به وضعیت تأمین ورق فولادی، اظهار داشت: حدود ۶ ماه دستورالعملی در وزارت صمت تدوین شد و با مصوبهای که از ستاد هماهنگی اقتصادی گرفتند، این دستورالعمل ابلاغ شده است. هدف اصلی این دستورالعمل شفاف سازی و رساندن مواد اولیه مورد نیاز به قیمت مناسب به واحدهای تولیدی واقعی است.
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: تولیدکنندگان واقعی که تأمین کننده نیازهای صنعت خودرو هستند نباید هیچ گونه نگرانی در خصوص تأمین ورق فولادی داشته باشند؛ قطعه سازان پروسه ثبت نام را باید حتماً در سامانه بهین یاب آغاز کنند و هر چه سریعتر تعیین سهمیه شوند.
مواد اولیه باید به دست تولیدکننده واقعی برسد
وی در مورد نگرانی واحدهای قطعه سازی از ایرادات محیط زیست بر پروانههای بهره برداری، گفت: مصوبهای در خصوص محیط زیست داریم که اگر قرار بر ایجاد تغییراتی برای واحدهای موجود باشد، نیازی به استعلام از محیط زیست نیست. لذا برای همه این موارد فکر شده است؛ من فکر میکنم تعلل واحدها به دلیل واهمه از تغییراتی است که رخ داده ولی باید بدانند که هدف از این دستورالعمل شفاف سازی وضعیت و رساندن مواد اولیه با قیمت مناسب به تولیدکننده واقعی است.
معمارباشی افزود: در ورق فولادی در کل کشور کمبود داریم لذا وقتی واحدهای تولیدی همراه با واحدهای واسطهای به بورس وارد میشوند، قیمت ورق با قیمت بسیار بالایی تعیین میشود و هزینه تمام شده را برای واحدهای تولیدی واقعی و صنعت خودرو افزایش میدهد؛ از این رو سعی داریم این سطح رقابت را با مدیریت کردن تقاضا کاهش دهیم اما هدف این نیست که واحد تولیدکننده با محدودیت مواجه شود.
وی با بیان اینکه واحدها برای تأمین ورق فولادی به هیچ وجه نگران نباشند، تاکید کرد: راهکارها دیده شده و هر جا مشکلی باشد مشکل را حل میکنیم اما حتماً واحدها باید در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و این موضوع تغییر ناپذیر است.
عرضه ورق فولادی در بازار آزاد!
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد واحدهای خاطی، اظهار داشت: اینکه در بازار ورق فولادی وجود دارد به چه معناست؟ یعنی برخی از واحدها از بورس ورق فولادی خریدهاند و در بازار عرضه کردهاند؛ یعنی خرید به چرخه تولید ما وارد نشده است. همین مساله نشان داد که اتفاقاتی در حوزه ورق فولادی و قطعه سازی در حال رخ دادن است از این رو معاونت امور صنایع وزارت صمت برای مقابله با این مساله و کمک به واحدهای تولیدی واقعی ورود کرد. انتظارمان این است که واحدها نیز به ما کمک کنند تا این دستورالعمل کامل اجرا شود و هر جا مشکلی وجود داشت قطعاً مشکل را حل میکنیم.
وی در مورد سقف زمانی خرید ورق فولادی به واسطه سامانه بهین یاب، گفت: آخرین مهلت ثبت نام در سامانه بهین یاب و تعیین سهمیه و خرید خرداد ماه است.
منبع: مهر
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: تولیدکنندگان واقعی که تأمین کننده نیازهای صنعت خودرو هستند نباید هیچ گونه نگرانی در خصوص تأمین ورق فولادی داشته باشند؛ قطعه سازان پروسه ثبت نام را باید حتماً در سامانه بهین یاب آغاز کنند و هر چه سریعتر تعیین سهمیه شوند.
مواد اولیه باید به دست تولیدکننده واقعی برسد
وی در مورد نگرانی واحدهای قطعه سازی از ایرادات محیط زیست بر پروانههای بهره برداری، گفت: مصوبهای در خصوص محیط زیست داریم که اگر قرار بر ایجاد تغییراتی برای واحدهای موجود باشد، نیازی به استعلام از محیط زیست نیست. لذا برای همه این موارد فکر شده است؛ من فکر میکنم تعلل واحدها به دلیل واهمه از تغییراتی است که رخ داده ولی باید بدانند که هدف از این دستورالعمل شفاف سازی وضعیت و رساندن مواد اولیه با قیمت مناسب به تولیدکننده واقعی است.
معمارباشی افزود: در ورق فولادی در کل کشور کمبود داریم لذا وقتی واحدهای تولیدی همراه با واحدهای واسطهای به بورس وارد میشوند، قیمت ورق با قیمت بسیار بالایی تعیین میشود و هزینه تمام شده را برای واحدهای تولیدی واقعی و صنعت خودرو افزایش میدهد؛ از این رو سعی داریم این سطح رقابت را با مدیریت کردن تقاضا کاهش دهیم اما هدف این نیست که واحد تولیدکننده با محدودیت مواجه شود.
وی با بیان اینکه واحدها برای تأمین ورق فولادی به هیچ وجه نگران نباشند، تاکید کرد: راهکارها دیده شده و هر جا مشکلی باشد مشکل را حل میکنیم اما حتماً واحدها باید در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و این موضوع تغییر ناپذیر است.
عرضه ورق فولادی در بازار آزاد!
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد واحدهای خاطی، اظهار داشت: اینکه در بازار ورق فولادی وجود دارد به چه معناست؟ یعنی برخی از واحدها از بورس ورق فولادی خریدهاند و در بازار عرضه کردهاند؛ یعنی خرید به چرخه تولید ما وارد نشده است. همین مساله نشان داد که اتفاقاتی در حوزه ورق فولادی و قطعه سازی در حال رخ دادن است از این رو معاونت امور صنایع وزارت صمت برای مقابله با این مساله و کمک به واحدهای تولیدی واقعی ورود کرد. انتظارمان این است که واحدها نیز به ما کمک کنند تا این دستورالعمل کامل اجرا شود و هر جا مشکلی وجود داشت قطعاً مشکل را حل میکنیم.
وی در مورد سقف زمانی خرید ورق فولادی به واسطه سامانه بهین یاب، گفت: آخرین مهلت ثبت نام در سامانه بهین یاب و تعیین سهمیه و خرید خرداد ماه است.
منبع: مهر
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش