برای بهبود صنعت حمل و نقل؛
مراکز کلان داده حوزه حمل و نقل راه اندازی می شود
پدال نیوز- ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در صدد راهاندازی مراکز کلانداده حملونقل برای بهبود وضعیت این صنعت در کشور است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و دانشگاه تربیت مدرس در یک همکاری مشترک بر آن شدند تا مراکز کلان دادههای حوزه حملونقل را با هدف تحلیل دادهها و کمک به بهبود وضعیت حملونقلی کشور ایجاد کنند. برای اجرایی شدن آن نیز مطالعات طراحی ساختار و الزامات این کار انجام شده است.
در حال حاضر دستگاههای متولی امر حمل و نقل در کشور دادههای زیادی در اختیار دارند که به صورت پراکنده و به شکلی غیرمتمرکز در اختیار خودشان است که اگر مراکز کلان داده در این زمینه ایجاد شود، همه این اطلاعات در قالب یک پلت فرم و در یک سامانه جمع آوری میشود و در اختیار متقاضیان و دستگاهها قرار میگیرد.
دادههایی که از طریق سیستمهای هوشمند حملونقل گردآوری میشوند بسیار ارزشمند هستند و میتوانند گرهگشای بسیاری از معضلات و افزایش بهرهوری سیستم حملونقلی کشور شوند که در این زمینه دو بحث «میزان یکپارچگی دادهها» و «میزان استفاده از آنها» وجود دارد.
در حال حاضر هر یک از نهادهای متولی حمل و نقل قسمتی از دادهها را در اختیار دارند و معمولاً به سایر دادهها دسترسی ندارند. بنابراین بسیاری از تحلیلها، برنامهریزیها و تصمیمات مبتنی بر این دادهها به دلیل عدم یکپارچگی، ابتر یا ناقص خواهد بود. در حال حاضر در کشور یک مرکز داده ملی در این زمینه وجود ندارد و نیاز است که در سیستمی یکپارچه، مرکز ملی دادههای حمل و نقل هوشمند تعریف شود که این کار به همافزایی اقدامات هم کمک میکند.
بر همین اساس نیز ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در تلاش است تا با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و شرکتهای دانشبنیان، این مراکز را در کشور ایجاد کند تا فصلی نو در صنعت حمل و نقل کشور باز شود.
در حال حاضر دستگاههای متولی امر حمل و نقل در کشور دادههای زیادی در اختیار دارند که به صورت پراکنده و به شکلی غیرمتمرکز در اختیار خودشان است که اگر مراکز کلان داده در این زمینه ایجاد شود، همه این اطلاعات در قالب یک پلت فرم و در یک سامانه جمع آوری میشود و در اختیار متقاضیان و دستگاهها قرار میگیرد.
دادههایی که از طریق سیستمهای هوشمند حملونقل گردآوری میشوند بسیار ارزشمند هستند و میتوانند گرهگشای بسیاری از معضلات و افزایش بهرهوری سیستم حملونقلی کشور شوند که در این زمینه دو بحث «میزان یکپارچگی دادهها» و «میزان استفاده از آنها» وجود دارد.
در حال حاضر هر یک از نهادهای متولی حمل و نقل قسمتی از دادهها را در اختیار دارند و معمولاً به سایر دادهها دسترسی ندارند. بنابراین بسیاری از تحلیلها، برنامهریزیها و تصمیمات مبتنی بر این دادهها به دلیل عدم یکپارچگی، ابتر یا ناقص خواهد بود. در حال حاضر در کشور یک مرکز داده ملی در این زمینه وجود ندارد و نیاز است که در سیستمی یکپارچه، مرکز ملی دادههای حمل و نقل هوشمند تعریف شود که این کار به همافزایی اقدامات هم کمک میکند.
بر همین اساس نیز ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در تلاش است تا با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و شرکتهای دانشبنیان، این مراکز را در کشور ایجاد کند تا فصلی نو در صنعت حمل و نقل کشور باز شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها