کاهش هزینههای توسعه حمل و نقل عمومی با تولید انبوه قطارهای ملی
پدال نیوز: مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به نیاز به ۲۴۰۰ واگن قطار مترو تا سال ۱۴۰۰ گفت: با انبوهسازی قطار ملی میتوان هزینههای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را کاهش داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، علی امام در مراسم امضای تفاهم نامه «بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو تهران»، «طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران» و «انعقاد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو» با اشاره به مشارکت تیمهای دانش بنیان و فناور در این پروژه افزود: برای اجرای این پروژه ۲۰ میلیون یورو پیش بینی شده بود که قسط اول آن در سال ۹۸ پرداخت شد.
وی با بیان اینکه انجام مونتاژ آن در اسفندماه سال جاری اجرایی شد، ادامه داد: تا شهریورماه سال آینده تست ریل آن اجرایی میشود.
مدیرعامل شرکت مترو ادامه داد: در این قطار تغییرات عمدهای نسبت به سری ۳۰۰ آن انجام شد که از جمله آن میتوان به مدار کامل الکترونیک و قدرت برای مبدل کمکی، سیستم ترمز و سیستم کنترل اشاره کرد.
امام اظهار کرد: در زمان آغاز این پروژه تنها ۳۲ درصد در قطار مترو داخلی سازی صورت گرفته بود ولی با اجرای آن دانش فنی بخشهایی چون بدنه و بوژی واگن کسر شده است.
مدیرعامل شرکت مترو با تاکید بر اینکه در این پروژه ۸۵ درصد بومی سازی صورت گرفته است، تصریح کرد: زیر سیستمهای این قطار نیز داخلی سازی شده است و ۳۰ درصد ارزبری خارجی را کاهش داده است.
وی با اشاره به تاثیر این پروژه در تولید انبوه این قطار گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۰۰ واگن قطار نیاز داریم که با انبوهسازی این قطار ملی میتوان هزینههای توسعه ناوگان را کاهش داد، به گونهای که تولید هر واگن ۱۳۰۰ هزار یورو نیاز دارد که با اجرای این طرح ۹۷۰ یورو برای هر واگن مترویی نیاز است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
وی با بیان اینکه انجام مونتاژ آن در اسفندماه سال جاری اجرایی شد، ادامه داد: تا شهریورماه سال آینده تست ریل آن اجرایی میشود.
مدیرعامل شرکت مترو ادامه داد: در این قطار تغییرات عمدهای نسبت به سری ۳۰۰ آن انجام شد که از جمله آن میتوان به مدار کامل الکترونیک و قدرت برای مبدل کمکی، سیستم ترمز و سیستم کنترل اشاره کرد.
امام اظهار کرد: در زمان آغاز این پروژه تنها ۳۲ درصد در قطار مترو داخلی سازی صورت گرفته بود ولی با اجرای آن دانش فنی بخشهایی چون بدنه و بوژی واگن کسر شده است.
مدیرعامل شرکت مترو با تاکید بر اینکه در این پروژه ۸۵ درصد بومی سازی صورت گرفته است، تصریح کرد: زیر سیستمهای این قطار نیز داخلی سازی شده است و ۳۰ درصد ارزبری خارجی را کاهش داده است.
وی با اشاره به تاثیر این پروژه در تولید انبوه این قطار گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۰۰ واگن قطار نیاز داریم که با انبوهسازی این قطار ملی میتوان هزینههای توسعه ناوگان را کاهش داد، به گونهای که تولید هر واگن ۱۳۰۰ هزار یورو نیاز دارد که با اجرای این طرح ۹۷۰ یورو برای هر واگن مترویی نیاز است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها