سرهنگ مومنی اعلام کرد؛
44 درصد تصادفات فوتی پایتخت در ساعات تاریکی هوا و شب رخ می دهد
پدال نیوز- رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با اشاره به اینکه ۴۴ درصد تصادفات فوتی پایتخت در تاریکی رخ می دهد، گفت: سازمانهای مربوطه در تصادفاتی که روشنایی در آنها وجود ندارد سهم تقصیر میگیرند.
به گزارش "پدال نیوز"
وی گفت: با توجه به اینکه ما در شب شاهد تردد کمتری از عابرین پیاده، خودروها و موتورسیکلت نسبت به روز میباشیم، ولی تقریباً حدود نیمی از تصادفات ما در ساعات شب روی میدهد که آمار بالایی به حساب میآید.
سرهنگ مؤمنی ادامه داد: در تصادفات شب و تاریکی هوا و محدود بودن دید راننده تصادفات دارای مشکلات خاص خود میباشد که برای پیشگیری از وقوع تصادفات ما اصلی داریم به نام اصل خوب دیدن و خوب دیده شدن به عنوان مثل راننده موتورسیکلتی که در حال رانندگی میباشد باید خوب ببیند و به جلو خوب توجه داشته باشد و باید وسیله نقلیه وی توسط رانندگان دیگر خوب دیده شود.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حدود نیمی از تصادفات عابر پیاده، نیمی از تصادفات موتورسیکلت، تصادفات خودروهای تهران در شب روی میدهد و خیلیها فکر میکنند که تصادفات عابر پیاده را در شب نداریم در صورتیکه با تاریک شدن هوا و عابرین پیاده ای که تردد میکنند به دلایلی دیده نمیشوند و باعث بروز تصادف میگردند.
وی افزود: از این فرصت استفاده میکنم و از عابرین پیاده ای که در شب تردد میکنند خواست از محلهایی تردد نمایند که دارای روشنایی کافی باشد و از حتماً از لباسهای روشن استفاده نمایند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند.
مؤمنی گفت: راکبین موتورسیکلت نیز همچنین میبایست از محلهای دارای روشنایی کافی استفاده نمایند و حتماً چراغهای وسایل نقلیه خود را روشن نگه دارند و از کلاه ایمنی دارای شبرنگ و لباس دارای نوار شبرنگ حتماً استفاده نمایند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی از اصول رانندگی و تصادف نکردن، خوب دیدن و دیده شدن است و وقتی که فاقد روشنایی در سطح معابر هستیم راننده به خوبی نمیتواند وسایل نقلیه دیگر را ببیند و عابرین را مشاهده کند و برای اینکه بتواند فضای دید خود را وسعت دهد و بیشتر کند ناچار میشود از نوربالا استفاده نماید که نوربالا نه تنها فضای دید وی را روشن نمیکند بلکه باعث میشود نور بازتاب داشته باشد به خودروهایی که از روبرو می آیند و باعث تغیر مسیر و انحراف خودروهایی که از روبرو می آیند شود و یک حادثه را رقم میزند.
وی بیان داشت: کارشناسان ما در تصادفاتی که محل تصادف فاقد روشنایی است و دلیل تصادف عدم روشنایی میباشد به سازمان مربوطه سهم میدهیم و سازمان مربوه میبایست در مراجع قضائی پاسخگو باشد و جبران خسارت را انجام دهد.
به گزارش پدال نیوزبه نقل از مهر، سرهنگ احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن اظهار کرد: برابر آنالیز و بررسیهای صورت گرفته تصادفات مشخص شد که حدود 44 درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران مربوط به ساعات تاریکی هوا و ساعات شب میباشد.
وی گفت: با توجه به اینکه ما در شب شاهد تردد کمتری از عابرین پیاده، خودروها و موتورسیکلت نسبت به روز میباشیم، ولی تقریباً حدود نیمی از تصادفات ما در ساعات شب روی میدهد که آمار بالایی به حساب میآید.
سرهنگ مؤمنی ادامه داد: در تصادفات شب و تاریکی هوا و محدود بودن دید راننده تصادفات دارای مشکلات خاص خود میباشد که برای پیشگیری از وقوع تصادفات ما اصلی داریم به نام اصل خوب دیدن و خوب دیده شدن به عنوان مثل راننده موتورسیکلتی که در حال رانندگی میباشد باید خوب ببیند و به جلو خوب توجه داشته باشد و باید وسیله نقلیه وی توسط رانندگان دیگر خوب دیده شود.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حدود نیمی از تصادفات عابر پیاده، نیمی از تصادفات موتورسیکلت، تصادفات خودروهای تهران در شب روی میدهد و خیلیها فکر میکنند که تصادفات عابر پیاده را در شب نداریم در صورتیکه با تاریک شدن هوا و عابرین پیاده ای که تردد میکنند به دلایلی دیده نمیشوند و باعث بروز تصادف میگردند.
وی افزود: از این فرصت استفاده میکنم و از عابرین پیاده ای که در شب تردد میکنند خواست از محلهایی تردد نمایند که دارای روشنایی کافی باشد و از حتماً از لباسهای روشن استفاده نمایند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند.
مؤمنی گفت: راکبین موتورسیکلت نیز همچنین میبایست از محلهای دارای روشنایی کافی استفاده نمایند و حتماً چراغهای وسایل نقلیه خود را روشن نگه دارند و از کلاه ایمنی دارای شبرنگ و لباس دارای نوار شبرنگ حتماً استفاده نمایند تا توسط رانندگان دیگر به خوبی دیده شوند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی از اصول رانندگی و تصادف نکردن، خوب دیدن و دیده شدن است و وقتی که فاقد روشنایی در سطح معابر هستیم راننده به خوبی نمیتواند وسایل نقلیه دیگر را ببیند و عابرین را مشاهده کند و برای اینکه بتواند فضای دید خود را وسعت دهد و بیشتر کند ناچار میشود از نوربالا استفاده نماید که نوربالا نه تنها فضای دید وی را روشن نمیکند بلکه باعث میشود نور بازتاب داشته باشد به خودروهایی که از روبرو می آیند و باعث تغیر مسیر و انحراف خودروهایی که از روبرو می آیند شود و یک حادثه را رقم میزند.
وی بیان داشت: کارشناسان ما در تصادفاتی که محل تصادف فاقد روشنایی است و دلیل تصادف عدم روشنایی میباشد به سازمان مربوطه سهم میدهیم و سازمان مربوه میبایست در مراجع قضائی پاسخگو باشد و جبران خسارت را انجام دهد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها