کد خبر:
۱۱۸۰۸۳ ۱۶:۵۷
۱۳۹۸/۱۱/۰۶
وزیر نیرو:
3000 موتورسیکلت خدمت رسان برقی شد
پدال نیوز- وزیر نیرو از برقی شدن ۳۰۰۰ موتورسیکلت فعال در زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد و گفت: با توجه به همکاری بخش داخلی در این اقدام، ساخت آنها صرفه اقتصادی دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نق از مهر، رضا اردکانیان امروز در مراسم «رونمایی از موتورسیکلتهای برقی»، با اعلام اینکه اکنون حدود 10 میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم، اظهار داشت: آلودگی که این موتورسیکلتها ایجاد میکنند، 12 برابر آلودگی ایجاد شده توسط خودروها است درحالیکه اگر موتورسیکلتهای برقی را جایگزین موتورهای کاربراتوری (بنزینی) کنیم، علاوه بر اینکه موجب کاهش آلودگی هوا میشوند، صرفه اقتصادی نیز دارند.
وی افزود: شرکت توزیع برق در حال حاضر اقدام به جایگزینی موتورسیکلتهای برقی کرده است و به این ترتیب، شاهد جایگزینی 3000 موتورسیکلت برقی در بخشهای مختلف عملیاتهای این شرکت هستیم.
به گفته وزیر نیرو، برای آنکه بتوانیم ایستگاههای شارژ برق این موتورسیکلتها را در سطح شهر احداث کنیم، نیازمند همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرداریها هستیم البته ممکن است برای چنین اقدامی، نیازهای ارزی داشته باشیم؛ این نیاز ارزی را میتوانیم از محل صرفهجویی مصرف بنزین و تخصیص آن به صادرات تأمین کنیم.
اردکانیان درباره ساخت موتورسیکلتهای برقی با همکاری وزارت صمت نیز توضیح داد: در این حوزه مذاکراتی هم با وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم با ریاست جمهوری داشتهایم تا بتوانیم علاوه بر جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده با موتورهای برقی، تسهیلاتی برای توسعه استفاده از این موتورسیکلتها، به مردم و متقاضیان ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینکه جایگزینی موتورسیکلتهای برقی با بنزینی، ابتدا از زیرمجموعههای وزارت نیرو کلید خورده است، اظهار داشت: در گام بعدی، این اقدام به سایر وزارتخانهها که از موتورسیکلت برای خدمترسانی استفاده میکنند، تسّری مییابد. از آنجایی که ساخت و جایگزینی این موتورسیکلتها توسط بخش داخلی انجام میشود، میتوان گفت صرفه اقتصادی دارد.
وی افزود: شرکت توزیع برق در حال حاضر اقدام به جایگزینی موتورسیکلتهای برقی کرده است و به این ترتیب، شاهد جایگزینی 3000 موتورسیکلت برقی در بخشهای مختلف عملیاتهای این شرکت هستیم.
به گفته وزیر نیرو، برای آنکه بتوانیم ایستگاههای شارژ برق این موتورسیکلتها را در سطح شهر احداث کنیم، نیازمند همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرداریها هستیم البته ممکن است برای چنین اقدامی، نیازهای ارزی داشته باشیم؛ این نیاز ارزی را میتوانیم از محل صرفهجویی مصرف بنزین و تخصیص آن به صادرات تأمین کنیم.
اردکانیان درباره ساخت موتورسیکلتهای برقی با همکاری وزارت صمت نیز توضیح داد: در این حوزه مذاکراتی هم با وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم با ریاست جمهوری داشتهایم تا بتوانیم علاوه بر جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده با موتورهای برقی، تسهیلاتی برای توسعه استفاده از این موتورسیکلتها، به مردم و متقاضیان ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینکه جایگزینی موتورسیکلتهای برقی با بنزینی، ابتدا از زیرمجموعههای وزارت نیرو کلید خورده است، اظهار داشت: در گام بعدی، این اقدام به سایر وزارتخانهها که از موتورسیکلت برای خدمترسانی استفاده میکنند، تسّری مییابد. از آنجایی که ساخت و جایگزینی این موتورسیکلتها توسط بخش داخلی انجام میشود، میتوان گفت صرفه اقتصادی دارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها