بدهی 20 میلیاردی خودروهای عمومی و سنگین+ جزئیات تقسیط
پدال نیوز: در پی الکترونیکی شدن عوارض چهار آزادراه دولتی و انباشته شدن بدهی خودروهای عمومی و سنگین که بر اساس آخرین آمارها به حدود ۲۰ میلیارد تومان میرسد، مقرر شد تا نحوه پرداخت آنها به صورت قسطی در شش ماه باشد و ضمنا از تخفیفهای پیشبینی شده نیز بهرهمند شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، عوارض چهار آزادراه دولتی تهران-قم، تهران-ساوه، قزوین-زنجان، و کرج-قزوین از اواخر سال گذشته الکترونیکی شده و ایستگاههای دریافت عوارض آن جمع شد، اما در این میان مشکلی به وجود آمد که با وجود راهاندازی این سیستم، برای رانندگان خودرهای عمومی و سنگین پیامکی ارسال نمیشد تا بدانند چقدر باید عوارض پرداخت کنند که ناگهان طی ماه گذشته این پیامک ارسال و آنها از بدهیهای میلیونی خود با خبر شدند.
البته پس از پیگیریهای متعدد اتحادیههای صنفی رانندگان این خودروها و دستگاههای متولی قرار شد تا این عوارض هنگفت برای رانندگان قسطی شود تا بتوانند با کمترین مشکل این مبلغ را پرداخت کنند.
در همین رابطه جلال بهرامی -معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل- درباره قسطی شدن یا نشدن این عوارض الکترونیکی برای رانندگان خودروهای سنگین و عمومی به ایسنا گفت: با توجه پیگیریهای صورت گرفته عوارض الکترونیکی کشور برای خودروهای سنگین و عمومی قسطی شد و دستور العمل و چگونگی پرداخت آن نیز به صورت مکتوب برای آن ها ارسال شده است.
پیگیریهای خبرنگار ایسنا از سامانه ثبت ترددهای آزادراهای مذکور نشان میدهد که خودروهای عمومی و سنگین حدود میلیارد تومان بدهی به آزادراههای دولتی دارند که پیامک آن برای راننده این خودروها به صورت مجزا ارسال شده است.
بر اساس گزارشهای رسمی از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تا اواخر آذر ماه ۲۷ میلیون پیامک ارسال شده است چرا که در این بازه زمانی بیش از ۳۵ میلیون تردد در آزادراه تهران-قم، بیش از ۳۱ میلیون تردد در آزادراه تهران-ساوه، ۲۴ میلیون تردد در آزادراه قزوین-زنجان و ۲۲ میلیون تردد در آزادراه کرج-قزوین انجام شده است که مجموع عوارض محاسبه شده برای خودروهای عمومی و سنگین به حدود ۲۰ میلیارد تومان میرسد.
این اعداد و ارقام برای آزادراه قزوین زنجان با عبور از ۱۴.۸ میلیارد تومان بیشتر از همه است و پس از این آزادراه، کرج-قزوین بیشتر از دو میلیارد و آزادراههای تهران-قم و تهران-ساوه هر کدام حدود یک میلیارد تومان بدهی روی دست رانندگان گذاشتهاند.
و اما شرایط تقسیط و تخفیفها برای رانندگان اینگونه تعریف شده که اگر ماهانه بیش از ۴۰ تردد در مسیرهای رفت و برگشت ثبت کرده باشند، تخفیف ۳۰ درصدی شاملشان میشود و اگر جزو خودروهای عمومی و سنگین هم باشند تخفبف ۵۰ درصدی برای رانندگانشان در نظر گرفته شده است.
همچنین تقسیط باقیمانده این عوارض در شش ماه برای آنها دیده شده است و آنها میتوانند پرداخت این مبالغ هنگفت را برای خود با تخفیفها وتقسیط های در نظر گرفته شده سبک تر کنند.
البته پس از پیگیریهای متعدد اتحادیههای صنفی رانندگان این خودروها و دستگاههای متولی قرار شد تا این عوارض هنگفت برای رانندگان قسطی شود تا بتوانند با کمترین مشکل این مبلغ را پرداخت کنند.
در همین رابطه جلال بهرامی -معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل- درباره قسطی شدن یا نشدن این عوارض الکترونیکی برای رانندگان خودروهای سنگین و عمومی به ایسنا گفت: با توجه پیگیریهای صورت گرفته عوارض الکترونیکی کشور برای خودروهای سنگین و عمومی قسطی شد و دستور العمل و چگونگی پرداخت آن نیز به صورت مکتوب برای آن ها ارسال شده است.
پیگیریهای خبرنگار ایسنا از سامانه ثبت ترددهای آزادراهای مذکور نشان میدهد که خودروهای عمومی و سنگین حدود میلیارد تومان بدهی به آزادراههای دولتی دارند که پیامک آن برای راننده این خودروها به صورت مجزا ارسال شده است.
بر اساس گزارشهای رسمی از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تا اواخر آذر ماه ۲۷ میلیون پیامک ارسال شده است چرا که در این بازه زمانی بیش از ۳۵ میلیون تردد در آزادراه تهران-قم، بیش از ۳۱ میلیون تردد در آزادراه تهران-ساوه، ۲۴ میلیون تردد در آزادراه قزوین-زنجان و ۲۲ میلیون تردد در آزادراه کرج-قزوین انجام شده است که مجموع عوارض محاسبه شده برای خودروهای عمومی و سنگین به حدود ۲۰ میلیارد تومان میرسد.
این اعداد و ارقام برای آزادراه قزوین زنجان با عبور از ۱۴.۸ میلیارد تومان بیشتر از همه است و پس از این آزادراه، کرج-قزوین بیشتر از دو میلیارد و آزادراههای تهران-قم و تهران-ساوه هر کدام حدود یک میلیارد تومان بدهی روی دست رانندگان گذاشتهاند.
و اما شرایط تقسیط و تخفیفها برای رانندگان اینگونه تعریف شده که اگر ماهانه بیش از ۴۰ تردد در مسیرهای رفت و برگشت ثبت کرده باشند، تخفیف ۳۰ درصدی شاملشان میشود و اگر جزو خودروهای عمومی و سنگین هم باشند تخفبف ۵۰ درصدی برای رانندگانشان در نظر گرفته شده است.
همچنین تقسیط باقیمانده این عوارض در شش ماه برای آنها دیده شده است و آنها میتوانند پرداخت این مبالغ هنگفت را برای خود با تخفیفها وتقسیط های در نظر گرفته شده سبک تر کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها