معاون وزیر اسبق بازرگانی
دولت در افزایش قیمت بنزین مردم را اقناع نکرد
پدال نیوز: معاون سابق وزیر بازرگانی با بیان اینکه دولت نهم ماهها برای اطلاع رسانی و اقناع مردم درباره افزایش قیمت بنزین زمان گذاشت گفت: متاسفانه در دولت دوازدهم این امر صورت نگرفت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ محمدصادق مفتح معاون مسعود میرکاظمی وزیر اسبق بازرگانی در گفتوگو با میزان، در تشریح شیوه اقناع مردم در زمان سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین در سال ۸۶ اظهار کرد: کل طرح از ماهها قبل برای عامه مردم از تریبونهای مختلف از جمله نمازجمعه و مراسمهایی که محل اجتماع مردم بود اطلاع رسانی و توضیح داده میشد.
وی افزود: همچنین برای گروههای تاثیرگذار مانند ائمه جمعه، امامان جماعت مساجد، تشکلها و دانشجویان همایش و جلسات توجیهی مستمر از ماهها قبل برگزار میشد تا اصل موضوع تبیین شود.
معاون وزیر اسبق بازرگانی گفت: در آن زمان نه تنها بنزین بلکه همه حاملهای انرژی اعم از گاز، برق، گازوئیل افزایش چند برابری پیدا کردند، اما به دلیل تمهیداتی که اندیشیده شد و توجیه کاملی که از چندین ماه قبل برای همه گروههای تاثیرگذار در جامعه صورت گرفت، کشور نه تنها با هیچ مشکل منفی روبه رو نشد بلکه با استقبال عامه مردم مواجه شد.
مفتح ادامه داد: استقبال مردم به حدی بود که رقبا در سال ۸۸ عنوان میکردند که این یک حربه عوام فریبی و پوپولیستی و پول پاشی است.
وی بیان کرد: نکته اصلی در این موضوع توجیه است که اگر مردم در این باره توجیه شوند دولت کارهای بزرگی میتواند انجام دهد، یکی از معایب ارزان بودن انرژی افزایش مصرف و عیب بزرگتر آن قاچاق آن به سایر کشورهاست.
معاون وزیر اسبق بازرگانی تصریح کرد: متاسفانه در این مرحله توجیه و اقناع به خوبی صورت نگرفت و این انتقاد وارد است.
انتهای پیام/
وی افزود: همچنین برای گروههای تاثیرگذار مانند ائمه جمعه، امامان جماعت مساجد، تشکلها و دانشجویان همایش و جلسات توجیهی مستمر از ماهها قبل برگزار میشد تا اصل موضوع تبیین شود.
معاون وزیر اسبق بازرگانی گفت: در آن زمان نه تنها بنزین بلکه همه حاملهای انرژی اعم از گاز، برق، گازوئیل افزایش چند برابری پیدا کردند، اما به دلیل تمهیداتی که اندیشیده شد و توجیه کاملی که از چندین ماه قبل برای همه گروههای تاثیرگذار در جامعه صورت گرفت، کشور نه تنها با هیچ مشکل منفی روبه رو نشد بلکه با استقبال عامه مردم مواجه شد.
مفتح ادامه داد: استقبال مردم به حدی بود که رقبا در سال ۸۸ عنوان میکردند که این یک حربه عوام فریبی و پوپولیستی و پول پاشی است.
وی بیان کرد: نکته اصلی در این موضوع توجیه است که اگر مردم در این باره توجیه شوند دولت کارهای بزرگی میتواند انجام دهد، یکی از معایب ارزان بودن انرژی افزایش مصرف و عیب بزرگتر آن قاچاق آن به سایر کشورهاست.
معاون وزیر اسبق بازرگانی تصریح کرد: متاسفانه در این مرحله توجیه و اقناع به خوبی صورت نگرفت و این انتقاد وارد است.
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها