مدت اعتبار معاینه فنی خودروهای شخصی اعلام شد
پدال نیوز: رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: اعتبار معاینه فنی خودروهای شخصی چهار سال است بر این اساس خودروهایی که ...
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: اعتبار معاینه فنی خودروهای شخصی چهار سال است بر این اساس خودروهایی که مهلت معاینه فنی آنها به اتمام رسیده است، در فرصت باقیمانده باید نسبت به تمدید آن اقدام کنند تا در ایام نوروز دچار مشکل نشوند.
به گزارش ایرنا، احمد کرمی اسد روزافزود: یکی از موضوعات طرح نوروزی کنترل سلامت وسایل نقلیه و به همراه داشتن مدارک لازم است.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی ادامه داد: معاینه فنی نیز یکی از شاخص های سلامت خودرو است و به دلیل داشتن اهمیت در سلامت خودرو بیشتر مورد تاکید است.
سرهنگ کرمی اسد اظهار داشت: بر این اساس دوربین های هوشمند سطح شهر تهران خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی می کنند و به ازای هر روز مبلغ 50 هزار تومان جریمه در سوابق رانندگان متخلف درج می شود.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور، گفت: علاوه بر این در سایر معابر شهرها و معابر برون شهری مساله معاینه فنی توسط عوامل پلیس راه در پلیس راهور مورد کنترل قرار می گیرد.
سرهنگ کرمی اسد اضافه کرد: خودروهای شخصی که بیش از چهار سال از عمر معاینه فنی آنها گذشته است، ملزم به دریافت معاینه فنی از مراکز مجاز هستند در غیر این صورت در معابر برون شهری و کلان شهرها مبلغ 50 هزار توان به صورت روزانه و سایر شهرها مبلغ 30 هزار تومان جریمه می شوند.
وی از هموطنان خواست در فرصت باقیمانده به سال جدید، نسبت به تمدید معاینه فنی هایی که مهلت آن به اتمام رسیده آن هم حتما از طریق مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند چرا که اطلاعات معاینه فنی خودروها باید در سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) ثبت شود و از آن جایی که مراکز معاینه فنی مجاز دسترسی به این سامانه دارند، لازم است گواهی معاینه فنی از این مراکز که زیر نظر وزارت کشور است، دریافت شود.
سرهنگ کرمی اسد، افزود: معاینه فنی خودروهای عمومی به صورت ویژه مورد کنترل قرار می گیرد.
وی همچنین از هموطنان خواست نسبت به جریمه های بالای یک میلیون تومان اقدام و حداقل مقداری از آن را پرداخت کنند زیرا خودروهای دارای جریمه های بالای یک میلیون تومان توقیف می شوند.
سرهنگ کرمی اسد همچنین به گواهی نامه هایی که دارای نمره منفی هستند، اشاره کرد و گفت: گواهی نامه هایی که بیش از 30 نمره منفی داشته باشند، ضبط می شوند و راننده ای که دارای این گواهی نامه باشد، حق رانندگی ندارد مگر اینکه فرد دیگری که گواهی نامه اش مشکلی ندارد، رانندگی کند و به ادامه سفر خود بپردازند بر این اساس هموطنان قبل از سفر تمام این موارد را در نظر بگیرند تا سفری خوش و بدون دغدغه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، احمد کرمی اسد روزافزود: یکی از موضوعات طرح نوروزی کنترل سلامت وسایل نقلیه و به همراه داشتن مدارک لازم است.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی ادامه داد: معاینه فنی نیز یکی از شاخص های سلامت خودرو است و به دلیل داشتن اهمیت در سلامت خودرو بیشتر مورد تاکید است.
سرهنگ کرمی اسد اظهار داشت: بر این اساس دوربین های هوشمند سطح شهر تهران خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی می کنند و به ازای هر روز مبلغ 50 هزار تومان جریمه در سوابق رانندگان متخلف درج می شود.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور، گفت: علاوه بر این در سایر معابر شهرها و معابر برون شهری مساله معاینه فنی توسط عوامل پلیس راه در پلیس راهور مورد کنترل قرار می گیرد.
سرهنگ کرمی اسد اضافه کرد: خودروهای شخصی که بیش از چهار سال از عمر معاینه فنی آنها گذشته است، ملزم به دریافت معاینه فنی از مراکز مجاز هستند در غیر این صورت در معابر برون شهری و کلان شهرها مبلغ 50 هزار توان به صورت روزانه و سایر شهرها مبلغ 30 هزار تومان جریمه می شوند.
وی از هموطنان خواست در فرصت باقیمانده به سال جدید، نسبت به تمدید معاینه فنی هایی که مهلت آن به اتمام رسیده آن هم حتما از طریق مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند چرا که اطلاعات معاینه فنی خودروها باید در سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) ثبت شود و از آن جایی که مراکز معاینه فنی مجاز دسترسی به این سامانه دارند، لازم است گواهی معاینه فنی از این مراکز که زیر نظر وزارت کشور است، دریافت شود.
سرهنگ کرمی اسد، افزود: معاینه فنی خودروهای عمومی به صورت ویژه مورد کنترل قرار می گیرد.
وی همچنین از هموطنان خواست نسبت به جریمه های بالای یک میلیون تومان اقدام و حداقل مقداری از آن را پرداخت کنند زیرا خودروهای دارای جریمه های بالای یک میلیون تومان توقیف می شوند.
سرهنگ کرمی اسد همچنین به گواهی نامه هایی که دارای نمره منفی هستند، اشاره کرد و گفت: گواهی نامه هایی که بیش از 30 نمره منفی داشته باشند، ضبط می شوند و راننده ای که دارای این گواهی نامه باشد، حق رانندگی ندارد مگر اینکه فرد دیگری که گواهی نامه اش مشکلی ندارد، رانندگی کند و به ادامه سفر خود بپردازند بر این اساس هموطنان قبل از سفر تمام این موارد را در نظر بگیرند تا سفری خوش و بدون دغدغه داشته باشند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها