کد خبر:
۹۹۰۱۱ ۱۵:۳۲
۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مدیر عامل سازمان اموال تملیکی:
خودروهای قاچاق خریدار ندارد
پدال نیوز: مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۴ هزار پرونده کالاهای متروکه تعیین تکلیف شد، گفت:خودروهای قاچاق خریدار برای صادرات ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، جمشید قسوریان جهرمی مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی در مورد آخرین وضعیت تعیین تکلیف کالاهای متروکه در گمرکات و بنادر اظهار داشت: اخیرا 10 هزار کانتینر در بندر شهید رجایی بندرعباس متروکه شده بود که مشکل آنها حل شد. منتهی مسئله این است که کالاها متغیر بوده و هر هفته به تعداد آنها اضافه میشود.
مدیرعامل سازمان جمعآوری و اموال تملیکی با بیان اینکه یک گروه ویژه 12 نفره از سازمان به بندر عباس فرستادیم تا با همکاری گمرک و بنادر کالاهای متروکه هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند، تصریح کرد: پس از آنکه آمار کالاها به ما اعلام شود مجوزهای لازم اخذ شده تا هر چه سریعتر تکلیف آنها مشخص شود.
وی با اشاره به آمار 10ماهه کالاهای متروکه گفت: در این مدت تعیین تکلیف کالاهای متروکه صد درصد افزایش داشته و تاکنون حدود 4 هزار پرونده که برخی از آنها چندین کانتینر را در بر میگیرد به نتیجه قطعی رسیده است.
جهرمی افزود: تاکنون نزدیک به 670 میلیارد تومان میزان فروش این کالاها بوده که بیش از 200 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش رشد دارد.
مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی در مورد خودروهای قاچاق متروکه عنوان کرد: سال گذشته تعدادی از خودروهای قاچاق صادرات شد و آمار جدیدی در سال جدید وجود ندارد زیرا کشورهای دیگر محدودیت نداشته و مدلهای جدید میآیند و به لحاظ قیمتی نیز برای آنها ارزش چندانی ندارد به همین دلیل مشتری که بتواند آن را صادر کند نیست. مگر آنکه به شرط قطعه شدن تحویل بگیرد یا به صورت جمعی نسبت به فروش آن اقدام شود.
وی در پاسخ به این سؤال که کدام ارگان باید در مورد خودروهای قاچاق تصمیمگیری کند، گفت:در بحث قاچاق مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمانهایی که عضو آن هستند نظر میدهند البته باید شرایط کشور در نظر گرفته شود.
جهرمی در مورد اینکه مصلحت چیست مگر قرار نبود کالاهای قاچاق منهدم شوند، گفت: قانون تصریح کرده این کالاها صادر شوند و اگر نشد انهدام. منتهی در شرایط کشور و تشدید تحریمها شاید بخشی از آن به صورت قطعه فروخته شود البته هنوز پیشنهاد آن را ندادیم و در حال بررسی هستیم. در ستاد تصمیمی برای این موضوع گرفته نشده است. این مباحث نیاز به همفکری، بررسی و جمعبندی دارد.
وی در مورد مابقی کالاهای قاچاق گفت: بخشی از آن بر اساس مصوبه دولت در داخل فروخته شد که به صورت مزایده بود این کالاها شامل لوازم خانگی، ابزارآلات و سایر کالاهای بادوام است.
مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان تلاش برای کمک به تولید است، تصریح کرد: در این راستا طی ماههای اخیر ۱۰۰ اظهارنامه گمرکی مربوط به کالاهای گروه مپنا که فعالیتهای نیروگاهی دارد به دلیل مشکلات در ترخیص، متروکه شده بود. این کالاها ارزش بالایی داشت و با هماهنگیها و انجام فرایندهای اداری به خودشان واگذار کردیم.
لینک کوتاه
مدیرعامل سازمان جمعآوری و اموال تملیکی با بیان اینکه یک گروه ویژه 12 نفره از سازمان به بندر عباس فرستادیم تا با همکاری گمرک و بنادر کالاهای متروکه هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند، تصریح کرد: پس از آنکه آمار کالاها به ما اعلام شود مجوزهای لازم اخذ شده تا هر چه سریعتر تکلیف آنها مشخص شود.
وی با اشاره به آمار 10ماهه کالاهای متروکه گفت: در این مدت تعیین تکلیف کالاهای متروکه صد درصد افزایش داشته و تاکنون حدود 4 هزار پرونده که برخی از آنها چندین کانتینر را در بر میگیرد به نتیجه قطعی رسیده است.
جهرمی افزود: تاکنون نزدیک به 670 میلیارد تومان میزان فروش این کالاها بوده که بیش از 200 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش رشد دارد.
مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی در مورد خودروهای قاچاق متروکه عنوان کرد: سال گذشته تعدادی از خودروهای قاچاق صادرات شد و آمار جدیدی در سال جدید وجود ندارد زیرا کشورهای دیگر محدودیت نداشته و مدلهای جدید میآیند و به لحاظ قیمتی نیز برای آنها ارزش چندانی ندارد به همین دلیل مشتری که بتواند آن را صادر کند نیست. مگر آنکه به شرط قطعه شدن تحویل بگیرد یا به صورت جمعی نسبت به فروش آن اقدام شود.
وی در پاسخ به این سؤال که کدام ارگان باید در مورد خودروهای قاچاق تصمیمگیری کند، گفت:در بحث قاچاق مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمانهایی که عضو آن هستند نظر میدهند البته باید شرایط کشور در نظر گرفته شود.
جهرمی در مورد اینکه مصلحت چیست مگر قرار نبود کالاهای قاچاق منهدم شوند، گفت: قانون تصریح کرده این کالاها صادر شوند و اگر نشد انهدام. منتهی در شرایط کشور و تشدید تحریمها شاید بخشی از آن به صورت قطعه فروخته شود البته هنوز پیشنهاد آن را ندادیم و در حال بررسی هستیم. در ستاد تصمیمی برای این موضوع گرفته نشده است. این مباحث نیاز به همفکری، بررسی و جمعبندی دارد.
وی در مورد مابقی کالاهای قاچاق گفت: بخشی از آن بر اساس مصوبه دولت در داخل فروخته شد که به صورت مزایده بود این کالاها شامل لوازم خانگی، ابزارآلات و سایر کالاهای بادوام است.
مدیرعامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان تلاش برای کمک به تولید است، تصریح کرد: در این راستا طی ماههای اخیر ۱۰۰ اظهارنامه گمرکی مربوط به کالاهای گروه مپنا که فعالیتهای نیروگاهی دارد به دلیل مشکلات در ترخیص، متروکه شده بود. این کالاها ارزش بالایی داشت و با هماهنگیها و انجام فرایندهای اداری به خودشان واگذار کردیم.
لینک کوتاه
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها