آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۸۹۲۴
۱۶:۱۱
۱۳۹۷/۱۱/۱۰

تفاهم وزارت نفت و کلانشهرها برای خرید واگن و اتوبوس

پدال نیوز: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: وزارت نفت با شهرداری کلانشهرها تفاهم‌نامه‌ای به صورت رسمی امضا کرده است و مقرر شده هرسال درصدی به خرید واگن و اتوبوس اختصاص داده شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم ، محمد علیخانی درباره وضعیت پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: به طور کلی می‌توان گفت شهرداری در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل سهم دارد؛ هم در مترو و اتوبوس که به آنها یارانه تعلق می‌گیرد و هم در بخش صرفه‌جویی در مصرف سوخت که وزارت نفت باید آن را بپردازد.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این، شهرداری تهران در بخش جرایم راهنمایی و رانندگی نیز 30 درصد سهم دارد. طبق بررسی‌های انجام شده، از سال 90 تاکنون در بخش جرایم راهنمایی و رانندگی، شهرداری تهران یک هزار و 720 میلیارد تومان از دولت طلب دارد.
 
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: ارقام سالانه این حوزه را احصا کرده‌ایم؛ البته در این سال‌ها مقداری از بدهی پرداخت شده اما رقم قابل توجهی در مقابل میزان بدهی نیست.
 
علیخانی خاطرنشان کرد: در حوزه مترو و اتوبوس نیز جمعا 20 میلیارد تومان از سوی دولت در سال جاری پرداخت شده است اگرچه در گذشته نیز رقم‌های مختلفی به این حوزه تعلق گرفته اما ارقام کلانی درباره بدهی دولت به شهرداری بیان شده است.
 
وی ادامه داد: براین اساس مقرر شده کارگروهی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شود که رقم دقیق بدهی مشخص شود. البته به دلیل اینکه بعضی از ارقام مورد ادعای شهرداری در بودجه سالانه سال‌های قبل دولت بوده، دولت معتقد است آن رقم‌ها سوخت شده و نباید آن‌ها را بپردازد. حتی اگر این رقم‌ها نادیده گرفته شود، بازهم میزان کل بدهی دولت به شهرداری در همه بخش‌ها حداقل 10 هزار میلیارد تومان است.
 
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت باید حدود 10 سنت بابت هر سفر، از سوی دولت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی پرداخت شود اما این امر محقق نشده است ولی اقداماتی برای شروع پرداخت‌ها شروع شده است. در این راستا وزارت نفت با شهرداری کلانشهرها تفاهم‌نامه‌ای به صورت رسمی امضا کرده است و مقرر شده هرسال درصدی به خرید واگن و اتوبوس اختصاص داده شود.
 
علیخانی در پاسخ به این که زمان در حال سپری شدن است و دود آن به چشم مردم می‌رود گفت: متأسفانه در حال حاضر از نظر زمانی، عقب هستیم و اگر مطالبات به سرعت پرداخت شود و بلافاصله سفارش ساخت واگن برای مترو داده شود، حداقل به دو سال زمان نیاز داریم اما به هر ترتیب تلاش می‌کنیم این سد شکسته و روال کمک‌ها شفاف و عملی شود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو