مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت:
تولید اتوبوس معطل تامین نقدینگی خودروسازان است
پدال نیوز- مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بزرگترین مشکل شرکت های خودروساز برای ساخت اتوبوس تامین نقدینگی است که باید از سوی شرکت های حمل و نقلی و سازمان شهرداری ها انجام شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، امیرحسین قناتی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با پافشاری بر مواضع پیشین خود، مخالف واردات اتوبوس های دست دوم به کشور است.
به گفته این مسئول، توان ساخت داخل اتوبوس در کشور وجود دارد و در صورت تامین منابع مالی، شرکت های خودروساز آماده ساخت، تامین و تحویل آنها هستند.
قناتی خاطرنشان کرد: دولت در طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری تا 50 درصد قیمت خودرو را تقبل کرده است و اگر بتوان در تامین باقی مانده قیمت با تامین تسهیلات یا آورده نقدی متقاضیان اقدام هایی انجام داد، بطور حتم شرکت های خودروساز داخلی قادر به ساخت اتوبوس هستند.
بر اساس این گزارش، بررسی آمارهای وزارت صنعت نشان می دهد تولید اتوبوس در 9 ماهه امسال با کاهش 60.2 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به 523 دستگاه کاهش یافت.
در آذرماه امسال 12 دستگاه اتوبوس و 148 دستگاه مینی بوس و میدل باس در شرکت های خودروساز تولید شد.
مشتریان و خریداران اصلی اتوبوس ها سه گروه سازمان شهرداریهای وزارت کشور، شهرداریها و شرکت تعاونی اتوبوسرانی هستند.
اسفندماه پارسال پروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور با حضور رییس جمهوری کلید خورد؛ برنامه دولت برای نوسازی این ناوگان، پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده است.
شمار خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح 202 هزار و 500 دستگاه و منابع اختصاص یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.
در این طرح، سهم تسهیلات بانکی 212 هزار و 600 میلیارد ریال و آورده متقاضی 183 هزار میلیارد ریال خواهد بود.
به گفته این مسئول، توان ساخت داخل اتوبوس در کشور وجود دارد و در صورت تامین منابع مالی، شرکت های خودروساز آماده ساخت، تامین و تحویل آنها هستند.
قناتی خاطرنشان کرد: دولت در طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری تا 50 درصد قیمت خودرو را تقبل کرده است و اگر بتوان در تامین باقی مانده قیمت با تامین تسهیلات یا آورده نقدی متقاضیان اقدام هایی انجام داد، بطور حتم شرکت های خودروساز داخلی قادر به ساخت اتوبوس هستند.
بر اساس این گزارش، بررسی آمارهای وزارت صنعت نشان می دهد تولید اتوبوس در 9 ماهه امسال با کاهش 60.2 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به 523 دستگاه کاهش یافت.
در آذرماه امسال 12 دستگاه اتوبوس و 148 دستگاه مینی بوس و میدل باس در شرکت های خودروساز تولید شد.
مشتریان و خریداران اصلی اتوبوس ها سه گروه سازمان شهرداریهای وزارت کشور، شهرداریها و شرکت تعاونی اتوبوسرانی هستند.
اسفندماه پارسال پروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور با حضور رییس جمهوری کلید خورد؛ برنامه دولت برای نوسازی این ناوگان، پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده است.
شمار خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح 202 هزار و 500 دستگاه و منابع اختصاص یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.
در این طرح، سهم تسهیلات بانکی 212 هزار و 600 میلیارد ریال و آورده متقاضی 183 هزار میلیارد ریال خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش