کد خبر:
۹۷۶۲۵ ۱۸:۰۷
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
عضو کمیسیون عمران مجلس:
۴هزار پرسنل مراکز اسقاط خودرو در آستانه بیکاری/فرآیند اسقاط خودرو متوقف شده است
پدال نیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه امروز به علت ممنوعیت واردات خودرو، فرآیند اسقاط خودرو متوقف شده و این مراکز هیچ فعالیتی ندارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت مراکز اسقاط خودرو، گفت: امروز این مراکز در وضعیت بحرانی قرار دارند و این مسئله اشتغال هزاران نفر از کارگران و پرسنل این مراکز را به خطر انداخته است.
بیش از 4 تا 5 هزار نفر از پرسنل مراکز اسقاط خودرو در آستانه بیکاری قرار دارند
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از 3 تا 4 هزار نفر از پرسنل مراکز اسقاط خودرو در آستانه بیکاری قرار دارند، ادامه داد: این مسئله تبعات و معضلات بسیاری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت، زیرا بیکاری این جمعیت با محاسبه خانواده هایشان، موجب بروز مشکلات معیشتی برای حدود 15 هزار نفر می شود.
وی در تشریح مشکلات کنونی مراکز اسقاط خودرو، گفت: تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو، روال قانونی به این صورت بود که واردکننده به ازای هر خودرو وارداتی، چهار تا هشت خودرو را اسقاط می کرد و این مسئله موجب رونق گرفتن کار مراکز اسقاط خودرو شده بود.
فرآیند اسقاط خودرو متوقف شده است
کیانپور ادامه داد: متأسفانه امروز به علت ممنوعیت واردات خودرو، فرآیند اسقاط خودرو متوقف شده و این مراکز هیچ فعالیتی ندارند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در این فرآیند مردم نیز متضرر شده اند، زیرا مراکز اسقاط خودرو، خودروهای فرسوده را از مردم خریداری و اسقاط می کرد و پس از آن گواهی مربوطه را به واردکنندگان می فروخت، حال با توقف این فرآیند، مردم عادی نیز نمی توانند ماشین خود را فروخته و خودروی جدیدی را خریداری کنند.
50 هزار گواهی اسقاط خودرو در دست مراکز اسقاط باقی مانده است
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بر اساس آمارهای ارائه شده توسط انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده، بیش از 50 هزار گواهی اسقاط خودرو بدون استفاده در این مراکز باقی مانده است که این موضوع ضرر هنگفتی را متوجه مراکز اسقاط می کند.
دولت باید اعتبارات جدیدی را برای آغاز روند اسقاط خودرو در نظر بگیرد
این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم حمایت دولت از مراکز اسقاط خودرو تأکید کرد و گفت: دولت نباید اجازه بدهد که به خاطر تغییر برخی سیاست ها، هزاران نفر بیکار شوند، از این رو باید منابع اعتباری ویژه ای برای خرید و اسقاط خودروها در اختیار مراکز مربوطه قرار گیرد تا چرخه کاری آن ها دوباره فعال شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از طرف دیگر امروز شرایط به گونه ای است که دولت باید تصمیم جدی را درباره صنعت خودروسازی و بازار خودرو در کشور اتخاذ کند، به نظر من دولت باید در جهت ایجاد یک بازار آزاد و رقابت پذیر حرکت کند تا خودروسازان داخلی در کنار خودروسازان خارجی به کار بپردازند.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام/
بیش از 4 تا 5 هزار نفر از پرسنل مراکز اسقاط خودرو در آستانه بیکاری قرار دارند
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از 3 تا 4 هزار نفر از پرسنل مراکز اسقاط خودرو در آستانه بیکاری قرار دارند، ادامه داد: این مسئله تبعات و معضلات بسیاری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت، زیرا بیکاری این جمعیت با محاسبه خانواده هایشان، موجب بروز مشکلات معیشتی برای حدود 15 هزار نفر می شود.
وی در تشریح مشکلات کنونی مراکز اسقاط خودرو، گفت: تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو، روال قانونی به این صورت بود که واردکننده به ازای هر خودرو وارداتی، چهار تا هشت خودرو را اسقاط می کرد و این مسئله موجب رونق گرفتن کار مراکز اسقاط خودرو شده بود.
فرآیند اسقاط خودرو متوقف شده است
کیانپور ادامه داد: متأسفانه امروز به علت ممنوعیت واردات خودرو، فرآیند اسقاط خودرو متوقف شده و این مراکز هیچ فعالیتی ندارند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در این فرآیند مردم نیز متضرر شده اند، زیرا مراکز اسقاط خودرو، خودروهای فرسوده را از مردم خریداری و اسقاط می کرد و پس از آن گواهی مربوطه را به واردکنندگان می فروخت، حال با توقف این فرآیند، مردم عادی نیز نمی توانند ماشین خود را فروخته و خودروی جدیدی را خریداری کنند.
50 هزار گواهی اسقاط خودرو در دست مراکز اسقاط باقی مانده است
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بر اساس آمارهای ارائه شده توسط انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده، بیش از 50 هزار گواهی اسقاط خودرو بدون استفاده در این مراکز باقی مانده است که این موضوع ضرر هنگفتی را متوجه مراکز اسقاط می کند.
دولت باید اعتبارات جدیدی را برای آغاز روند اسقاط خودرو در نظر بگیرد
این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم حمایت دولت از مراکز اسقاط خودرو تأکید کرد و گفت: دولت نباید اجازه بدهد که به خاطر تغییر برخی سیاست ها، هزاران نفر بیکار شوند، از این رو باید منابع اعتباری ویژه ای برای خرید و اسقاط خودروها در اختیار مراکز مربوطه قرار گیرد تا چرخه کاری آن ها دوباره فعال شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از طرف دیگر امروز شرایط به گونه ای است که دولت باید تصمیم جدی را درباره صنعت خودروسازی و بازار خودرو در کشور اتخاذ کند، به نظر من دولت باید در جهت ایجاد یک بازار آزاد و رقابت پذیر حرکت کند تا خودروسازان داخلی در کنار خودروسازان خارجی به کار بپردازند.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها