کد خبر:
۹۷۴۹۷ ۱۰:۲۰
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :
ممنوعیت واردات خودرو ربطی به تحریم و خروج ارز ندارد
پدال نیوز: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اصلیترین هدف عدم واردات خودرو بالا بردن قیمت خودروهای تولید داخل است، بر همین اساس شروع این طرح توسط دو خودروساز اصلی زده شد و سرانجام به تصویب رسید، اگر واردات خودرو آزاد بود امروز کسی که میتوانست تویوتا کرولای ۱۴۰ میلیون تومانی را بخرد دیگر ۱۱۰ میلیون تومان برای دنا نمیداد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا ، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک گفت: بنا بر مصوبه جلسه سران سه قوا تمام خودروهایی که در گمرک وجود دارند، ترخیص آنها با طی روند قانونی ظرف روزهای آینده آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: ارزش این خودروها نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان است و درآمد دولت از ترخیص آنها نزدیک به 1800 میلیارد تومان تخمین زده میشود. متوسط زمانی که این خودروها برای تعیین تکلیف در گمرک ماندهاند هفت ماه است این در حالی است که ما خودروهایی داشتیم که بیش از دو سال است در گمرک مانده و ترخیص نشدهاند و همین امر سبب شده ضرر هنگفتی به وارد کننده تحمیل شود جدا از آن اکنون تمام این خودروها برای خروج از پارکینگ باید توسط تکنسین ها اورهال شوند. خودرویی که دو ماه استارت نخورد اصطلاحا باطری آن میخوابد حالا این خودروها که بیش از 7 ماه است در پارکینگ زیر باران و برف مانده است.
دادفر در خصوص تاثیرگذاری ترخیص این خودروها بر روی بازار گفت: به علت قیمت بالای ماشینهای وارداتی این بازار در رکود است اما احتمال دارد 10 تا 15 درصد شاهد کاهش قمیت باشیم.
وی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه علت ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت ارزی دولت است و نه حمایت از خودروسازان داخلی گفت: اصلیترین هدف عدم واردات خودرو بالا بردن قیمت خودروهای تولید داخل است بر همین اساس شروع این طرح توسط دو خودروساز اصلی زده شد و سرانجام به تصویب رسید، اگر واردات خودرو آزاد بود امروز کسی که میتوانست تویوتا کرولای 140 میلیون تومانی را بخرد دیگر 110 میلیون تومان برای دنا نمیداد. من این مساله را سال گذشته نیز اعلام کردم که با بستن واردات خودرو به دنبال افزایش چند صد درصدی تولیدات ایران خودرو و سایپا هستند و اگر ما تحریم هم نبودیم باز هم جلوی واردات خودرو گرفته میشود.
انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: اگر دغدغه، ارز کشور است ما بارها اعلام کردیم که حاضریم از سرمایه ایرانیان خارج از کشور بدون آنکه دلاری از دولت بگیریم خودرو وارد کنیم. اما باز هم آقایان قبول نکردند زیرا می دانند حتی با این افزایش قیمت دلار باز هم افزایش قیمت تولیدات ایران خودرو و سایپا در مقابل قیمت خودروهای خارجی منطقی نخواهد بود و مردم تولیدات آنها را نخواهند خرید پس تنها در صورتی میتوانند خودروی خود را با این قیمت فعلی بفروشند که بازار در انحصار خودشان باشد و مردم چارهای جز خرید از آنها نداشته باشند.
وی ادامه داد: ارزش این خودروها نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان است و درآمد دولت از ترخیص آنها نزدیک به 1800 میلیارد تومان تخمین زده میشود. متوسط زمانی که این خودروها برای تعیین تکلیف در گمرک ماندهاند هفت ماه است این در حالی است که ما خودروهایی داشتیم که بیش از دو سال است در گمرک مانده و ترخیص نشدهاند و همین امر سبب شده ضرر هنگفتی به وارد کننده تحمیل شود جدا از آن اکنون تمام این خودروها برای خروج از پارکینگ باید توسط تکنسین ها اورهال شوند. خودرویی که دو ماه استارت نخورد اصطلاحا باطری آن میخوابد حالا این خودروها که بیش از 7 ماه است در پارکینگ زیر باران و برف مانده است.
دادفر در خصوص تاثیرگذاری ترخیص این خودروها بر روی بازار گفت: به علت قیمت بالای ماشینهای وارداتی این بازار در رکود است اما احتمال دارد 10 تا 15 درصد شاهد کاهش قمیت باشیم.
وی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه علت ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت ارزی دولت است و نه حمایت از خودروسازان داخلی گفت: اصلیترین هدف عدم واردات خودرو بالا بردن قیمت خودروهای تولید داخل است بر همین اساس شروع این طرح توسط دو خودروساز اصلی زده شد و سرانجام به تصویب رسید، اگر واردات خودرو آزاد بود امروز کسی که میتوانست تویوتا کرولای 140 میلیون تومانی را بخرد دیگر 110 میلیون تومان برای دنا نمیداد. من این مساله را سال گذشته نیز اعلام کردم که با بستن واردات خودرو به دنبال افزایش چند صد درصدی تولیدات ایران خودرو و سایپا هستند و اگر ما تحریم هم نبودیم باز هم جلوی واردات خودرو گرفته میشود.
انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: اگر دغدغه، ارز کشور است ما بارها اعلام کردیم که حاضریم از سرمایه ایرانیان خارج از کشور بدون آنکه دلاری از دولت بگیریم خودرو وارد کنیم. اما باز هم آقایان قبول نکردند زیرا می دانند حتی با این افزایش قیمت دلار باز هم افزایش قیمت تولیدات ایران خودرو و سایپا در مقابل قیمت خودروهای خارجی منطقی نخواهد بود و مردم تولیدات آنها را نخواهند خرید پس تنها در صورتی میتوانند خودروی خود را با این قیمت فعلی بفروشند که بازار در انحصار خودشان باشد و مردم چارهای جز خرید از آنها نداشته باشند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها