کد خبر:
۹۵۶۳۴ ۰۹:۳۴
۱۳۹۷/۰۹/۱۳
زمان کمک به خوروسازان از دست نرود
پدال نیوز- بررسی اوضاع صنعت خودرو نشان میدهد اگر دولت به داد خودروسازان نرسد تا پایان سال جاری دیگر چیزی از صنعت خودرو باقی نخواهد ماند و عمر صنعتی که ۴۰ سال روی آن سرمایهگذاری شده است به پایان خواهد رسید.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، اولین شرکت تولیدکننده خودرو که فیات ایران بود در سال 1332 تأسیس شد ولی تولید اولین محصولات این شرکت که فیات 1100 نام داشت در سال 1339 انجام شد و عملاً شرکت جیپ ایران (پارسخودرو کنونی) که در سال 1336 تأسیسشده بود در سال 1338 اولین خودرو تولیدشده در ایران را که جیپ شش سیلندر کالسکهای بود تولید کرد. در سال بعد اولین فیاتهای ایرانی تولید شدند و اینچنین پارسخودرو پدر صنعت خودرو ایران لقب گرفت.
اما در طی این سالها به عقیده بسیاری دولت کمکهای فراوانی به این صنعت کرده است ، موضوعی که مخالفان و موافقان خود را دارد. در این شرایط فرض میکنیم عقیده منتقدان دولت صحیح است و خودروسازان طی این سالها کمکهای زیادی از دولت گرفتهاند ، اما آیا این تصمیم دولت اشتباه بوده است؟
مگر حدود 9 سال پیش دولت اوباما حدود 20 میلیارد دلار به جنرال موتور غول خودروسازی آمریکا و دنیا کمک مستقیم نکرد؟ آن زمان وضعیت جنرال موتور بهشدت شبیه این روزهای خودروسازان ایران بود. آن زمان خزانهداری آمریکا در چند مرحله به کمک جنرال موتور آمد و توانست این شرکت را از مرز نابودی به حیات برگرداند.
صنعت خودروسازی ایران، پس از صنعت نفت بزرگترین صنعت کشورمان است، صنعتی که این روزها در شرف نابودی است.
آنچه مسلم است اینست که وضعیت صنعت خودرو ایران بهشدت بحرانی است و به عقیده بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو کشور نیاز به ٣۰ هزار میلیارد نقدینگی دارد تا از ورشکستگی رهایی یابد، یادمان باشد نوش دارو پس از مرگ سهراب فایده ندارد و روزی که در خودروسازی بسته شود با چندین برابر این عدد هم نمیتوان دوباره این دو غول را بیدار کرد.
اما در طی این سالها به عقیده بسیاری دولت کمکهای فراوانی به این صنعت کرده است ، موضوعی که مخالفان و موافقان خود را دارد. در این شرایط فرض میکنیم عقیده منتقدان دولت صحیح است و خودروسازان طی این سالها کمکهای زیادی از دولت گرفتهاند ، اما آیا این تصمیم دولت اشتباه بوده است؟
مگر حدود 9 سال پیش دولت اوباما حدود 20 میلیارد دلار به جنرال موتور غول خودروسازی آمریکا و دنیا کمک مستقیم نکرد؟ آن زمان وضعیت جنرال موتور بهشدت شبیه این روزهای خودروسازان ایران بود. آن زمان خزانهداری آمریکا در چند مرحله به کمک جنرال موتور آمد و توانست این شرکت را از مرز نابودی به حیات برگرداند.
صنعت خودروسازی ایران، پس از صنعت نفت بزرگترین صنعت کشورمان است، صنعتی که این روزها در شرف نابودی است.
آنچه مسلم است اینست که وضعیت صنعت خودرو ایران بهشدت بحرانی است و به عقیده بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو کشور نیاز به ٣۰ هزار میلیارد نقدینگی دارد تا از ورشکستگی رهایی یابد، یادمان باشد نوش دارو پس از مرگ سهراب فایده ندارد و روزی که در خودروسازی بسته شود با چندین برابر این عدد هم نمیتوان دوباره این دو غول را بیدار کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها