کد خبر:
۹۵۲۶۵ ۱۴:۴۹
۱۳۹۷/۰۹/۰۶
دلیل تعطیلی کارخانههای جنرال موتورز اعلام شد
پدال نیوز: جنرال موتورز بعنوان بزرگترین خودروساز آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد که می خواهد تولید خودروهای بنزینی را متوقف کرده و بجای آن به توسعه خودروهای برقی بپردازد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، یک روز پیش بود که اخباری مبنی بر تعطیلی یکی از کارخانههای شرکت جنرال موتورز در کانادا منتشر شد که حالا به نظر میرسد علت آن تغییر رویه این خودروساز بزرگ آمریکایی و تمرکز بر روی توسعه خودروهای برقی و الکتریکی بوده است.
جنرال موتورز که یکی از بزرگترین شرکتهای خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا محسوب میشود، روز گذشته معلوم شد که می خواهد خط تولید خودرو و تمامی فعالیتهای خود را در کارخانه اوشاوا در نزدیکی شهر تورنتو واقع در ایالت اونتاریوی کانادا متوقف کند که این امر بدون شک بر روی مشاغل و افرادی که در این کارخانه مشغول بکار بودند، تاثیرات و تبعات منفی بی شماری خواهد گذاشت.
سخنگوی جنرال موتورز در کانادا که به ساخت و مونتاژ خودروهای بسیاری نظیر وانت پیکاپ و سدانهای بنزینی و گازسوز میپرداخت و با استقبال بینظیری از سوی مشتریان کانادایی برخوردار شده بود، روز گذشته از تشریح علت این تصمیم و اقدام خودداری کرده بود.
اما حالا با اعلام رسمی این شرکت، به نظر میرسد که جنرال موتورز نیز عزم خود را برای پیوستن به بازار پرفروش و پر تب و تاب خودروهای برقی در جهان جزم کرده و میخواهد تمرکز خود را بر روی توسعه خودروهای الکتریکی و خودران بگذارد تا از میدان رقابت با سایر رقبای قدرتمند خود نظیر خودروسازان آلمانی، ژاپنی، کرهای و آمریکایی عقب نیفتد.
رویترز مینویسد: این اقدام جنرال موتورز که بعنوان بزرگترین خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا به شمار می رود، میتواند یک نقطه عطف بزرگی برای صنعت خودروسازی جهان باشد تا همانند یک دهه قبل به مرز ورشکستگی نرسد و دچار تنگنا و بحرانهای شدید اقتصادی نشود.
این در حالیست که جنرال موتورز از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز در خصوص کارخانه خود در ایالت اوهایو به شدت تحت فشارهای سیاسی قرار گرفته است. گفته میشود که به دنبال تعطیلی کارخانه های جنرال موتورز، 15 درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که بالغ بر 18 هزار نفر از کارکنان این خودروساز بزرگ تعدیل خواهند شد.
همچنین مقامات این شرکت در این خصوص خاطرنشان کرده اند که با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه های فعال خود، تا سال 2020 میلادی حدود شش میلیارد دلار در هزینه های جنرال موتورز کاهش پیدا خواهد کرد.
جنرال موتورز که یکی از بزرگترین شرکتهای خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا محسوب میشود، روز گذشته معلوم شد که می خواهد خط تولید خودرو و تمامی فعالیتهای خود را در کارخانه اوشاوا در نزدیکی شهر تورنتو واقع در ایالت اونتاریوی کانادا متوقف کند که این امر بدون شک بر روی مشاغل و افرادی که در این کارخانه مشغول بکار بودند، تاثیرات و تبعات منفی بی شماری خواهد گذاشت.
سخنگوی جنرال موتورز در کانادا که به ساخت و مونتاژ خودروهای بسیاری نظیر وانت پیکاپ و سدانهای بنزینی و گازسوز میپرداخت و با استقبال بینظیری از سوی مشتریان کانادایی برخوردار شده بود، روز گذشته از تشریح علت این تصمیم و اقدام خودداری کرده بود.
اما حالا با اعلام رسمی این شرکت، به نظر میرسد که جنرال موتورز نیز عزم خود را برای پیوستن به بازار پرفروش و پر تب و تاب خودروهای برقی در جهان جزم کرده و میخواهد تمرکز خود را بر روی توسعه خودروهای الکتریکی و خودران بگذارد تا از میدان رقابت با سایر رقبای قدرتمند خود نظیر خودروسازان آلمانی، ژاپنی، کرهای و آمریکایی عقب نیفتد.
رویترز مینویسد: این اقدام جنرال موتورز که بعنوان بزرگترین خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا به شمار می رود، میتواند یک نقطه عطف بزرگی برای صنعت خودروسازی جهان باشد تا همانند یک دهه قبل به مرز ورشکستگی نرسد و دچار تنگنا و بحرانهای شدید اقتصادی نشود.
این در حالیست که جنرال موتورز از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز در خصوص کارخانه خود در ایالت اوهایو به شدت تحت فشارهای سیاسی قرار گرفته است. گفته میشود که به دنبال تعطیلی کارخانه های جنرال موتورز، 15 درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که بالغ بر 18 هزار نفر از کارکنان این خودروساز بزرگ تعدیل خواهند شد.
همچنین مقامات این شرکت در این خصوص خاطرنشان کرده اند که با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه های فعال خود، تا سال 2020 میلادی حدود شش میلیارد دلار در هزینه های جنرال موتورز کاهش پیدا خواهد کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش