آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۵۱۸۷
۱۱:۵۰
۱۳۹۷/۰۹/۰۵
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران:

یارانه 9 میلیاردی دولت تنها دو اتوبوس می‌شود

پدال نیوز- رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به پرداخت ۹ میلیارد تومان از سهم دولت در حوزه اتوبوسرانی گفت که این مقدار پول به مانند قطره‌ای در دریای هزینه های شهرداری است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، مجید فراهانی  در مورد  انتشار خبر واریز یارانه اتوبوس از سوی دولت به حساب شهرداری تهران گفت: براساس قانون دولت موظف است که هزینه  50درصد توسعه مترو و یک سوم هزینه بلیت مترو را تقبل کند و در حوزه توسعه ناوگان  اتوبوسرانی نیز قانون، سهم 50درصدی برای دولت قائل شده است.
 
وی با بیان اینکه دولت مجموعا 9 میلیارد تومان در راستای پرداخت هزینه توسعه ناوگان اتوبوسرانی پرداخت کرده است گفت: این مبلغ بسیار کم است و طبیعی است باتوجه به قیمت‌های فعلی تنها می‌توان از ایران خودور دو دستگاه اتوبوس خرید! اما این در حالی است که براساس برنامه، شهر تهران می بایست 9500 دستگاه اتوبوس داشته باشد اما حدود 5000 دستگاه دارد.
 
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اتوبوس‌های شهرداری تهران نسبت به سال 92کاهش داشته است، گفت: تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد از حدود6500 به 5500دستگاه تقلیل یافته است و این مهم نشان می دهد که ما نیازمند حدود 4500 دستگاه اتوبوس هستیم تا بتوانیم خدمات رسانی مطلوبی به شهروندان داشته باشیم.
 
فراهانی با بیان اینکه میانگین عمر اتوبوس‌های فعلی تهران9.5سال است درصورتی که براساس استاندار جهانی این عدد باید 5سال باشد،‌ افزود :بررسی ها نشان داده است که  12درصد آلودگی شهر تهران به دلیل فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی است و قدیمی بودن اتوبوس‌ها و فرسوده بودن موتور و سیستم احتراق سبب شده که این اتوبوس‌ها آلاینده باشند.
 
وی با بیان اینکه اگر ما به سمت  پاسخگویی به مطالبات مردم که همان کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک است، حرکت می کنیم هیچ راهی جز توسعه حمل ونقل عمومی نداریم،  گفت: این 9میلیارد تومان به هیچ عنوان کفاف هزینه‌های توسعه‌ای اتوبوس را نمی‌دهد و به مانند قطره‌ای در دریای هزینه‌های شهرداری است.
 
فراهانی با بیان اینکه شهر تهران به 4500 اتوبوس نو احتیاج دارد و پیشنهاد ما این است که دولت اصلا پول ندهد اما به سهم 50درصدی  خود در توسعه ناوگان توجه کند و  2000 دستگاه اتوبوس به شهرداری بدهد، گفت: شهرداری هرساله 1500 میلیارد تومان یارانه بلیت مترو و اتوبوس می‌دهد و سهم دولت را هم شهرداری پرداخت می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو