کد خبر:
۹۴۱۵۵ ۱۳:۰۸
۱۳۹۷/۰۸/۱۵
5 اشتباه در رانندگی با گیربکس اتوماتیک
پدال نیوز: اگرچه گیربکسهای اتوماتیک کار رانندگی را بسیار ساده میکنند، اما در عین حال نگهداری از این سیستم مقداری دشوارتر از گیربکسهای دستی است. درضمن گیربکسهای اتوماتیک هزینه تعمیر زیادی دارند و اگر در استفاده از آنها دقت نشود، میتواند خرج زیادی روی دست راننده بگذارد.
به گزارش "پدال نیوز"
به گزارش پدال نیوز، اگرچه
گیربکسهای اتوماتیک کار رانندگی را بسیار ساده میکنند، اما در عین حال
نگهداری از این سیستم مقداری دشوارتر از گیربکسهای دستی است. درضمن
گیربکسهای اتوماتیک هزینه تعمیر زیادی دارند و اگر در استفاده از آنها
دقت نشود، میتواند خرج زیادی روی دست راننده بگذارد. در این مقاله قصد
داریم عادتهای اشتباهی که موجب خرابی گیربکس اتوماتیک میشوند را ذکر
کنیم.

رانندگی در شیبها با قرار دادن دنده روی حالت خلاص
گاز دادن به موتور بدون قرار دادن در دنده
قرار دادن دنده بر روی حالت N پشت چراغ قرمزها
قرار دادن دنده روی حالت پارک، بدون توقف کامل خودرو

این
موضوع به خصوص در زمستان اهمیت پیدا میکند. روغن هنگامی که هوا سرد باشد،
سفت میشود و کندتر حرکت میکند. اگر دنده را بدون گرم کردن خودرو در حالت
رانندگی قرار دهید و با بلافاصله با سرعتهای بالا رانندگی کنید، روغن
نمیتواند به خوبی عمل کند و ممکن است در اثر سایش قطعات به یک دیگر،
آسیبهای جدی به آنها وارد شود.

با
قرار دادن دنده روی حالت N، انتقال روغن به گیربکس نیز متوقف میشود و در
نتیجه چرخ دندهها روانی لازم را برای حرکت از دست خواهند داد. پس صدمات
بسیار سنگینی به قطعات مختلف گیربکس وارد میشود. اگر به قصد صرفهجویی در
مصرف سوخت این کار را انجام میدادید، این نکته را در نظر بگیرید که هزینه
تعمیر گیربکس بیشتر به ضرر شما میشود.
یکی
از کارهایی که جوانها علاقه زیادی به انجام آن دارند، میتواند به قطعات
موتور صدمه بزند. گاز دادن به موتور در حالت خلاص، باعث میشود که به
گیربکس ضربه وارد شود و در نتیجه قطعات داخلی زودتر خراب میشوند. بعضی
اوقات نیز افراد پس از گاز دادن به موتور به طور ناگهانی دنده را بر روی
حالت رانندگی قرار میدهند که میتواند آسیبهای بسیار جدی به قطعات وارد
کند.
بسیاری
از افراد به تصور صرفهجویی در سوخت و جلوگیری از خراب شدن قطعات، این کار
را انجام میدهند. اما اگر دنده را بر روی حالت رانندگی قرار داده باشید و
با ترمز خودرو را متوقف کنید، میزان خرابی قطعات بسیار کمتر خواهد بود.
خرابی اصلی زمانی اتفاق میافتد که مدام باید حالت دنده را از D به N تغییر
دهید و برعکس.
با
قرار دادن گیربکس بر روی حالت پارک، یک پین به چرخ دندهای روی میله خروجی
گیربکس متصل میشود تا آن را قفل کند. چرخها نیز به همین میله متصل هستند
و اگر شما گیربکس را در حین حرکت قفل کنید، ممکن است که این پین را بشکنید
یا حتی وضعیتی بدتر را برای گیربکس به وجود آورید.
رانندگی بدون گرم کردن موتور

گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش