آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۳۴۴۷
۱۱:۱۱
۱۳۹۷/۰۸/۰۲
رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی

با نوسازی کامیون‌ها مصرف و هزینه سوخت به یک سوم می‌رسد

پدال نیوز: رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی در خصوص علت بالا بودن قیمت کامیون در کشور گفت: علت بالا بودن قیمت کامیون‌ها در کشور به بالا بودن تعرفه‌های گمرکی و هزینه‌های تمام شده شرکت‌های سازنده داخلی (مونتاژکار) باز می‌گردد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، بهاروند در گفت‎وگو با خبرنگار خودروکار، در خصوص علت بالا بودن قیمت کامیون در کشور بیان کرد: علت بالا بودن قیمت کامیون‌ها در کشور به بالا بودن تعرفه‌های گمرکی و هزینه‌های تمام شده شرکت‌های سازنده داخلی (مونتاژکار) باز می‌گردد به علاوه در گذشته قطعات از بنز و ولوو وارد می‌شد، ولی در حال حاضر همگی چینی است که این دو علت موجب شده تا متاسفانه قیمت تمام شده کامیون در ایران نسبت به کشور‌های همسایه، چون ترکیه و افغانستان سه برابر باشد.
 
وی در ادامه افزود: در تمامی کشور‌ها خرده مالک یعنی یکی بودن مالک و راننده کامیون امکان پذیر نیست، زیرا شرکت‌های حمل و نقل شکل گرفته و راننده تنها یک وظیفه دارد و مسئول دخل و خرج و تامین آن نیست به همین دلیل عدیده‌ای این مسئولیت‌ها بر عهده شرکت‌های حمل و نقل است و از نظر اقتصادی هم این موضوع به صرفه است.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی با اشاره به ارائه پیشنهاد برای ایجاد شرکت‌های حمل و نقل گفت: در سال‌های گذشته پیشنهادی برای ایجاد شرکت‌های حمل و نقل همانند سایر جهان داده شد تا کامیون با نرخ جهانی و تسهیلات مناسب به شرکت‌ها واگذار کند به جای اینکه راننده در کشور به فکر تامین مخارج و قطعات باشد تنها وظیفه رانندگی را بر عهده بگیرد که در این شرایط وضعیت رانندگان نیز بهبود خواهد یافت که متاسفانه این طرح قبول نشد و همچنان با روش‌های منسوخ شده پیش می‌رویم.
 
بهاروند با اشاره به فزایش مصرف سوخت با وجود ناوگام فرسوده در کشور تصریح کرد: وجود ناوگان فرسوده در کشور موجب افزایش مصرف سوخت نیز شده که اگر وزارت راه و شهرسازی همانند سایر کشور‌ها کامیون و سوخت را با نرخ واقعی در اختیار مردم قرار دهند می‌تواند مصرف سوخت کامیون‌ها که در حال حاضر سه برابر مصرف واقعی است را به حداقل برساند و در این راسا با نوسازی کامیون‌ها مصرف و هزینه سوخت در کشور به یک سوم می‌رسد.
 
وی تصریح کرد: طرح نوسازی کامیون‌ها از سوی اتاق تا نیمه آبان ماه آماده و در اختیار شورای عالی ترابری قرار می‌گیرد و امیدواریم این طرح تصویب شد تا از این طریق ایران هم همانند که جهان دارای شرکت‌های حمل و نقل ریلی باشد و از طرفی ناوگان فرسوده ز. رده خارج و مصرف سوخت به حداقل برسد.
 
عضو اتاق بازرگانی در خصوص وضعیت صادرات تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در اقتصاد و قیمت ارز، تقاضا برای کالای ایرانی بیشتر شده، ولی دولت با یک سری بخشنامه‌های یک شبه به جای تقویت صادرات روند آن را نیز کندتر کرد.
 
بهاروند در انتها خاطر نشان کرد: در مجموع شرایط صادرات در کشور خوب است و امیداواریم در این بخش با صدور بخشنامه‌های یک شبه از سوی دولت روبرو نشویم تا این روند به همین منوال ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو