کوپه سبک وزن یاماها با قلب موتورسیکلت +تصاویر
پدال نیوز: یاماها برای نمایشگاه توکیو، یک خودروی اسپرت کوپه آماده کرده که ویژگی مهم آن، وزن 750 کیلوگرمیاش محسوب میشود.
به گزارش "پدال نیوز"
این خودرو که اقتباسی از سیستم و پلتفرم طراحی شده توسط طراح شهیر مک لارن F1 یعنی گوردون موری با نام iStream است، تنها 3.9 متر طول، 1.72 متر عرض و 1.17 متر ارتفاع دارد. طراحی آوانگارد این خودرو با فرم نوک نیز بدنه و چراغهای بسیار باریک و هواکشهای متعدد اطراف بدنه، جلب توجه میکند. فرم خاص چراغهای LED عقب و اسپویلر کمعرض که دقیقاً در بالای خروجیهای اگزوز قرار گرفته، به نوعی یادآور طراحی قسمت عقب موتورسیکلتهای اسپرتی نیز میباشد.
در واقع یاماها قصد داشته با این خودرو، احساسی مشابه با سواری یک موتور سیکلت با سواری ناب و هیجانانگیز را خلق کند.
فضای داخلی با پوششی قهوهای رنگ و با داشبوردی مینی مالیستی و نمایشگرهایی که بازهم یادآور موتورسیکلتها یا خودروهای مسابقهای میباشد، طراحی شده است. در جایجای بدنه و کابین نیز فلز یا فیبر کربن بدون پوشش اضافی نیز به چشم میخورند.
عمده کاهش وزن به دلیل ساختار فیبر کربنی شاسی است. بعلاوه موتور بسیار کوچک سه سیلندر 1.0 لیتری یاماها که میتواند تجربه سواری با این خودروی کانسپت را کاملتر نماید. البته هنوز از مشخصات فنی و تواناییهای این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است. با این وجود احتمالاً این موتور میتواند بین 70 تا 80 اسب بخار نیروی خروجی داشته باشد که با توجه به وزن نهایی آن، تجربهای جذاب از یک سواری اسپرت را میتواند خلق کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پدال نیوز، یاماها برای نمایشگاه توکیو، یک خودروی اسپرت کوپه آماده کرده که ویژگی مهم آن، وزن 750 کیلوگرمیاش محسوب میشود.
این خودرو که اقتباسی از سیستم و پلتفرم طراحی شده توسط طراح شهیر مک لارن F1 یعنی گوردون موری با نام iStream است، تنها 3.9 متر طول، 1.72 متر عرض و 1.17 متر ارتفاع دارد. طراحی آوانگارد این خودرو با فرم نوک نیز بدنه و چراغهای بسیار باریک و هواکشهای متعدد اطراف بدنه، جلب توجه میکند. فرم خاص چراغهای LED عقب و اسپویلر کمعرض که دقیقاً در بالای خروجیهای اگزوز قرار گرفته، به نوعی یادآور طراحی قسمت عقب موتورسیکلتهای اسپرتی نیز میباشد.
در واقع یاماها قصد داشته با این خودرو، احساسی مشابه با سواری یک موتور سیکلت با سواری ناب و هیجانانگیز را خلق کند.
فضای داخلی با پوششی قهوهای رنگ و با داشبوردی مینی مالیستی و نمایشگرهایی که بازهم یادآور موتورسیکلتها یا خودروهای مسابقهای میباشد، طراحی شده است. در جایجای بدنه و کابین نیز فلز یا فیبر کربن بدون پوشش اضافی نیز به چشم میخورند.
عمده کاهش وزن به دلیل ساختار فیبر کربنی شاسی است. بعلاوه موتور بسیار کوچک سه سیلندر 1.0 لیتری یاماها که میتواند تجربه سواری با این خودروی کانسپت را کاملتر نماید. البته هنوز از مشخصات فنی و تواناییهای این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است. با این وجود احتمالاً این موتور میتواند بین 70 تا 80 اسب بخار نیروی خروجی داشته باشد که با توجه به وزن نهایی آن، تجربهای جذاب از یک سواری اسپرت را میتواند خلق کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
نظرات شما
یاماها با اون همه عظمتش موتور 1000 سی سی 80 اسبی خداییش خیلی براش کمه،یه موتور دور بالا مثله همونایی که رو موتور سنگیناش هست بزاره خیلی باحال میشه
خیلی اتفاق خوبی می توه باشه ؛ واقعا هم خودرو های کوپه در صورتی که بدنه سبکی داشته باشن می تونن با یه موتور کم حجم هم عرضه بشن چون قرار نیست باهاشون وسیله یا سرنشین بیش از دو نفر جا به جا بشه
معمولا اینجور ماشینا واسه القای یه حس اسپرت و خاص ساخته میشن جمع و جور سبک و چابک ولی با موتور 80 اسبی چنگی به دل نمیزنه !
کاش از موتور 1 لیتری اکوبوست فورد استفاده میکردن رو این ماشین یا حداقل موتورشو قویتر بکنن اونوقت یه چیز باحالی درمیاد ازش ولی در کل ایول یاماها
کاش از موتور 1 لیتری اکوبوست فورد استفاده میکردن رو این ماشین یا حداقل موتورشو قویتر بکنن اونوقت یه چیز باحالی درمیاد ازش ولی در کل ایول یاماها
حتما یک یا دوتا توربو هم میزاره رو موتوراش!
الان که موتور های ۳توربو هست و از موتور یک لیتری بدون توربو ۷۰ اسب بخار میکشن!
میتونه چیز خوفی باشه!
الان که موتور های ۳توربو هست و از موتور یک لیتری بدون توربو ۷۰ اسب بخار میکشن!
میتونه چیز خوفی باشه!
کاوازاکی نینجا h2 از یه موتور 1 لیتری با سوپر شارژر حدود 300 اسب بخار بیرون کشیده بود
کاش این موتور هم قدرت h2 رو داشت
کاش این موتور هم قدرت h2 رو داشت
خدایی چندان جالب نیست….
من شک دارن خیلی پرشتاب باشه
حداقل روی کاغذ 80 اسب برای 750 کیلوگرم میشه 9.37 کیلو بر اسب بخار
حداقل روی کاغذ 80 اسب برای 750 کیلوگرم میشه 9.37 کیلو بر اسب بخار
گذشته از موتورش ،
طراحی با نمکی داره …
طراحی با نمکی داره …
یاد یه ماشین تو همین مایه ها افتادم که بابای دوستم داشت که سوزی لایت میگفتن خیلی سواری خوبی داشت. کوچک ولی چابک
قدرت موتورش باید بیشتر از اینا باشه. درسته که سبک وزن هست، ولی به هر حال، این مقدار قدرت، خیلی کمه.
تنها چیزی که ایرانیا از اسم یاماها میبینن طبل هئیتاست!!
میگم پلاک جلو رو کجا نصب میکنن!!!!
موتور جلو هست یا عقب اگه عقب باشه صندوق جلو داره حتما
موتور جلو هست یا عقب اگه عقب باشه صندوق جلو داره حتما
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها




