آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۰۶۹۷
۱۲:۴۳
۱۳۹۷/۰۶/۲۰

واکنش به طرح جدید شهرداری برای مجوز ورود اتوبوس دست دوم

پدال نیوز- مدیرکل محیط زیست استان تهران در واکنش به طرح جدید شهرداری برای وارد کردن اتوبوس های دست دوم به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: چنین مجوزی به شهرداری داده نمی‌شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از  فارس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از طرح جدید خود از وارد کردن اتوبوس های دست دوم به پایتخت خبر داده است.
 
محسن پور سید آقایی گفته است«به منظور رفع مشکل کمبود ناوگان اتوبوسرانی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها پیگیری کرده است که از سایر کشورها اتوبوس هایی با عمر بالای پنج سال خریداری شود.»
 
اما کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ در خصوص خرید اتوبوس‌های دست دوم با عمر 5 سال برای تزریق به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، اظهار داشت: دولت و سازمان محیط زیست ورود اتوبوس‌های دست دوم را مصوب نکرده و چنین مجوزی به شهرداری داده نمی‌شود که اتوبوس استوک وارد کند.
 
کلانتری با اشاره به اینکه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران به دنبال جایگزینی خودروهای تجاری با 5 هزار دستگاه اتوبوس است، گفت: مکاتباتی در این زمینه با شهرداری انجام شده و قطعا خودروی وارداتی به کشور باید استانداردهای قابل قبول محیط زیست همراه باشد.
 
دبیر کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان تهران با تاکید بر اینکه ورود اتوبوس دست دوم عاقلانه نیست و کارگروه آلودگی هوای استان تهران چنین برنامه‌ای را دنبال نمی‌کند، ابراز داشت: اتوبوسی که عمر بالای 5 سال  داشته باشد به درد ناوگان حمل و نقل عمومی ما نمی‌خورد چرا که بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال 90 عمر مفید اتوبوسها 8 سال تعیین شده و ما مجوز ورود  اتوبوسی که 5 سال عمر کرده  باشد را برای استفاده 3 ساله نمی‌دهیم.
 
مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: باید کمک کنیم تا ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس،‌تاکسی، ون) با کمترین آلایندگی همراه باشد.
 
کلانتری در پاسخ به این سؤال که 5 هزار دستگاه اتوبوس مورد نظر وارداتی هستند و یا از تولیدات داخلی تامین نیاز خواهند شد، گفت: این طرح بر پایه تولیدات داخلی مطرح شده است.
 
وی تصریح کرد: وزارت صنعت متعهد شده بود که طی 3 سال 200 خودروی تجاری (کامیون،کامیونت و..) به معاونت حمل و نقل جاده‌ای تحویل دهد و کارگروه آلودگی هوای تهران با توجه به وضعیت آلودگی هوای این شهر پیشنهاد کرده به جای افزوده شدن این خودروهای تجاری به حمل و نقل جاده ای، 5 هزار دستگاه خودروی اتوبوس تولید داخل به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران افزوده شود.
 
مدیرکل محیط زیست استان تهران با یادآوری این نکته که 76 درصد اتوبوس‌های فعال تهران فرسوده هستند، گفت:‌ متوسط عمر اتوبوس‌های تهران 10 سال است و به شدت نیازمند نوسازی ناوگان هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو