کد خبر:
۹۰۲۹۶ ۰۹:۵۶
۱۳۹۷/۰۶/۱۴
دبیر انجمن صنعت تایر
مواد اولیه تایرسازان رو به اتمام است
پدال نیوز- دبیر انجمن صنعت تایر ایران گفت: افزایش تنها ۳ درصدی قیمت تولیدات تایرسازان از سال ۹۳ تاکنون در کنار افزایش قیمت ارز، باعث افت تولید تایرسازان از یک سو و زیاندهی آن ها شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مصطفی تنها در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این مطلب گفت: مواد اولیه ای که از سال گذشته دپو شده بود تاکنون پاسخگوی نیاز تایرسازان بوده اما در حال حاضر این مواد به پایان رسیده که در صورت ادامه این روند، تایرسازان از مدار تولید خارج می شوند که امیدواریم با اختصاص ارز 4200 تومانی، میزان تولید در گام نخست به میزان گذشته ارتقا یافته و در گام دوم نیز روند افزایش تولید را تداوم ببخشیم.
وی با بیان این که چه در زمانی که دلار 3800 تومان بود و چه زمانی که به قیمت 10 هزار تومان رسید، تایرسازان افزایش قیمتی را نداشتند، گفت: از سال 93 تاکنون حتی با وجود افزایش نرخ ارز، تنها 3 درصد افزایش قیمت بر محصولات اعمال شده که این افزایش نیز ارتباطی با قیمت ارز نداشته است.
تنها درباره اختصاص ارز 4200 تومانی به مواد اولیه تولید تایر اظهار کرد: اگر دستیابی به ارز 4200 تومانی که به مواد اولیه تولید اختصاص یافته تسریع شود تایرسازان ضمن خروج از وضعیت فعلی تولید، در مسیر افزایش تولید قرار می گیرند. این در حالیست که صنعت تایر در 4 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل10 درصد افزایش تولید در صنعت تایر داشته ایم که این میزان رشد در مردادماه بین 20 تا 25 درصد افت تولید نسبت به تیرماه داشته است.
دبیر انجمن صنعت تایر درپاسخ به این که با این روند تایرسازان داخلی تا چه اندازه قادر به تامین نیاز بازار داخلی خواهند بود، اظهار کرد: بازار تایر همواره با تکیه بر تولیدات داخلی نیاز خود را برآورده کرده و هم اکنون نیز این روند را ادامه خواهد داد چرا که در حال حاضر بخش گسترده ای از نیاز داخلی تایر از سوی تایرسازان تامین می شود و تایر خودروهایی نظیر سمند، پراید و خانواده پژو که مصرف بالایی در کشور دارند از طریق تولیدات داخلی تامین می شود که در صورت تامین مواد اولیه مورد نیاز، نگرانی از بابت کمبود تایر نخواهیم داشت.
تنها ادامه داد: برخی از تایرهای خودروهای لوکس مانند بنز در داخل ایران تولید نمی شود و در صورت تولید نیز به دلیل ترجیح دارندگان این خودروها به استفاده از تایری که در زمان خرید بر روی خودرو نصب شده، از تایرهای ایرانی استفاده نخواهد کرد این در حالیست که به نظر نمی رسد برای مصرف کنندگان این خودروها نیز افزایش قیمت تایر چندان مهم باشد.
این فعال صنعت تایر درباره شرایط خرید و فروش سهمیه ای نیز گفت: در ماه گذشته در بازار اتفاق هایی رخ داده به طوری که تولید انجام و عرضه نیز از سوی کارخانه های تایرسازی با قیمت های تعیین شده و ثابت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام اما اعلام شد که تایر در بازار کمیاب است به طوری که یک جفت تایر پراید تا 380 هزار تومان افزایش یافت که 80 درصد از قیمت تعیین شده از سوی کارخانه بالاتر بود.
دبیر انجمن صنعت تایر ادامه داد: بر این اساس تمهیداتی اندیشیده شد البته تعیین سهمیه برای افراد نیست بلکه در حوزه سواری سعی کردیم بر سهیمه نمایندگی ها در حد توان بیشتر نظارت کنیم تا بتوانیم بازار و فرصت طلبی های آن را مهار کنیم هرچند که به طور قطع نمی توان با همه مقابله کرد زیرا نه کار ما است اما در حد توان نظارت می کنیم.
تنها یادآور شد: در بازه ای از زمان و در دوره فرصت طلبی از وضعیت تایرهای راهسازی، وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان راهداری از انجمن درخواست کردند که به نمایندگی های مراکز استان ها وشهرستان ها با توجه به برآیند مصرف سهمیه از پیش تعیین شده ارسال شود و اداره راهداری حواله را در اختیار راننده ها قرار دهد و راننده ها نیز لاستیک را با قیمت مصوب در مکان مشخص تحویل بگیرند که هرچند قرار بود این سیستم از اول تیر فعال شود اما سازمان راهداری متناسب با سهمیه نتوانست حواله بکشد که امیدواریم با جا افتادن این سیستم بخشی از مشکلات برطرف شود.
وی با بیان این که چه در زمانی که دلار 3800 تومان بود و چه زمانی که به قیمت 10 هزار تومان رسید، تایرسازان افزایش قیمتی را نداشتند، گفت: از سال 93 تاکنون حتی با وجود افزایش نرخ ارز، تنها 3 درصد افزایش قیمت بر محصولات اعمال شده که این افزایش نیز ارتباطی با قیمت ارز نداشته است.
تنها درباره اختصاص ارز 4200 تومانی به مواد اولیه تولید تایر اظهار کرد: اگر دستیابی به ارز 4200 تومانی که به مواد اولیه تولید اختصاص یافته تسریع شود تایرسازان ضمن خروج از وضعیت فعلی تولید، در مسیر افزایش تولید قرار می گیرند. این در حالیست که صنعت تایر در 4 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل10 درصد افزایش تولید در صنعت تایر داشته ایم که این میزان رشد در مردادماه بین 20 تا 25 درصد افت تولید نسبت به تیرماه داشته است.
دبیر انجمن صنعت تایر درپاسخ به این که با این روند تایرسازان داخلی تا چه اندازه قادر به تامین نیاز بازار داخلی خواهند بود، اظهار کرد: بازار تایر همواره با تکیه بر تولیدات داخلی نیاز خود را برآورده کرده و هم اکنون نیز این روند را ادامه خواهد داد چرا که در حال حاضر بخش گسترده ای از نیاز داخلی تایر از سوی تایرسازان تامین می شود و تایر خودروهایی نظیر سمند، پراید و خانواده پژو که مصرف بالایی در کشور دارند از طریق تولیدات داخلی تامین می شود که در صورت تامین مواد اولیه مورد نیاز، نگرانی از بابت کمبود تایر نخواهیم داشت.
تنها ادامه داد: برخی از تایرهای خودروهای لوکس مانند بنز در داخل ایران تولید نمی شود و در صورت تولید نیز به دلیل ترجیح دارندگان این خودروها به استفاده از تایری که در زمان خرید بر روی خودرو نصب شده، از تایرهای ایرانی استفاده نخواهد کرد این در حالیست که به نظر نمی رسد برای مصرف کنندگان این خودروها نیز افزایش قیمت تایر چندان مهم باشد.
این فعال صنعت تایر درباره شرایط خرید و فروش سهمیه ای نیز گفت: در ماه گذشته در بازار اتفاق هایی رخ داده به طوری که تولید انجام و عرضه نیز از سوی کارخانه های تایرسازی با قیمت های تعیین شده و ثابت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام اما اعلام شد که تایر در بازار کمیاب است به طوری که یک جفت تایر پراید تا 380 هزار تومان افزایش یافت که 80 درصد از قیمت تعیین شده از سوی کارخانه بالاتر بود.
دبیر انجمن صنعت تایر ادامه داد: بر این اساس تمهیداتی اندیشیده شد البته تعیین سهمیه برای افراد نیست بلکه در حوزه سواری سعی کردیم بر سهیمه نمایندگی ها در حد توان بیشتر نظارت کنیم تا بتوانیم بازار و فرصت طلبی های آن را مهار کنیم هرچند که به طور قطع نمی توان با همه مقابله کرد زیرا نه کار ما است اما در حد توان نظارت می کنیم.
تنها یادآور شد: در بازه ای از زمان و در دوره فرصت طلبی از وضعیت تایرهای راهسازی، وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان راهداری از انجمن درخواست کردند که به نمایندگی های مراکز استان ها وشهرستان ها با توجه به برآیند مصرف سهمیه از پیش تعیین شده ارسال شود و اداره راهداری حواله را در اختیار راننده ها قرار دهد و راننده ها نیز لاستیک را با قیمت مصوب در مکان مشخص تحویل بگیرند که هرچند قرار بود این سیستم از اول تیر فعال شود اما سازمان راهداری متناسب با سهمیه نتوانست حواله بکشد که امیدواریم با جا افتادن این سیستم بخشی از مشکلات برطرف شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها