کد خبر:
۸۶۹۵۹ ۱۰:۰۲
۱۳۹۷/۰۴/۲۶
جاده های انگلیس خودروهای برقی را شارژ می کنند
پدال نیوز- طرحی جدید در انگلیس پیشنهاد شده تا با بودجه ۵۳ میلیون دلاری پدهایی در کف جاده نصب شود. این پدها خودروهای الکتریکی را هنگام تردد شارژ می کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر ، خودروهای الکتریکی به زودی می توانند هنگام تردد در جاده به طور بی سیم شارژ شوند. این بخشی از یک پروژه پیشنهادی دولتی با بودجه 53 میلیون دلار است.
در این طرح پدهای شارژی در جاده تعبیه می شود که می توانند الکتریسیته را به زیر خودرو منتقل و در نتیجه به سطح شارژ آن بیفزایند.
روش گفته شده مشابه شیوه ای است که در خودروهای اسباب بازی Scalextric به کار می رود. یک صفحه تماس فلزی زیر این اسباب بازی ها نصب می شود که برق را از مسیر به خودرو منتقل می کند.
مزیت این طرح بی سیم آن است که که نیازمند هیچ گونه تماس فیزیکی میان خودرو و سطح جاده نیست.
البته این نخستین باری نیست که چنین طرحی در شهرهای مختلف جهان پیشنهاد می شود. این پیشنهاد به عنوان بخشی از استراتژی وزارت حمل ونقل ارائه شده تا فناوری عدم انتشار گازهای گلخانه ای را ترویج کند.
طبق این طرح نقاطی برای شارژ بی سیم خودرو در کنار جاده، پارکنیگ ها، ایستگاه های خدماتی و حتی زیر جاده ها ساخته می شود.
مقامات دولتی همچنین معتقدند خانه ها و دفاتر جدید باید همراه شارژرهای الکتریکی ساخته شوند.
دیوید مارتل یکی از مدیران شرکت های شارژ الکتریکی خودرو در این باره می گوید: شارژ بی سیم سبب می شود استفاده از خودروی برقی تا حدممکن شبیه خودروهای بنزینی شود. اما دیگر نیازی به توقف در پمپ بنزین ها نیست.
شارژرهای بی سیم به وسیله فرایندی به نام القای الکترومغناطیسی فعال می شود. پدی در زمین جریان الکتریسیته را از طریق یک سیم پیچ منتقل می کند تا یک حوزه مغناطیسی ایجاد شود. این حوزه الکتریسیته را به رسیوری منتقل می کند که زیر خودرو تعبیه شده است.
در این طرح پدهای شارژی در جاده تعبیه می شود که می توانند الکتریسیته را به زیر خودرو منتقل و در نتیجه به سطح شارژ آن بیفزایند.
روش گفته شده مشابه شیوه ای است که در خودروهای اسباب بازی Scalextric به کار می رود. یک صفحه تماس فلزی زیر این اسباب بازی ها نصب می شود که برق را از مسیر به خودرو منتقل می کند.
مزیت این طرح بی سیم آن است که که نیازمند هیچ گونه تماس فیزیکی میان خودرو و سطح جاده نیست.
البته این نخستین باری نیست که چنین طرحی در شهرهای مختلف جهان پیشنهاد می شود. این پیشنهاد به عنوان بخشی از استراتژی وزارت حمل ونقل ارائه شده تا فناوری عدم انتشار گازهای گلخانه ای را ترویج کند.
طبق این طرح نقاطی برای شارژ بی سیم خودرو در کنار جاده، پارکنیگ ها، ایستگاه های خدماتی و حتی زیر جاده ها ساخته می شود.
مقامات دولتی همچنین معتقدند خانه ها و دفاتر جدید باید همراه شارژرهای الکتریکی ساخته شوند.
دیوید مارتل یکی از مدیران شرکت های شارژ الکتریکی خودرو در این باره می گوید: شارژ بی سیم سبب می شود استفاده از خودروی برقی تا حدممکن شبیه خودروهای بنزینی شود. اما دیگر نیازی به توقف در پمپ بنزین ها نیست.
شارژرهای بی سیم به وسیله فرایندی به نام القای الکترومغناطیسی فعال می شود. پدی در زمین جریان الکتریسیته را از طریق یک سیم پیچ منتقل می کند تا یک حوزه مغناطیسی ایجاد شود. این حوزه الکتریسیته را به رسیوری منتقل می کند که زیر خودرو تعبیه شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها