کد خبر:
۸۶۶۸۲ ۱۶:۴۷
۱۳۹۷/۰۴/۲۲
توسعه خطوط مترو از محل درآمد مجتمع های ایستگاهی
پدال نیوز- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، مجتمع های ایستگاهی را به عنوان یکی از منابع اصلی درآمدی برای توسعه خطوط مترو نام برد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، محمد علیخانی در خصوص احیا مجتمع های ایستگاهی به عنوان یکی از منابع درآمدی برای توسعه خطوط مترو، گفت : تصمیمی درباره مجتمعهای ایستگاهی مترو در کمیسیون عمران گرفته شد تا شرکت مجتمعهای ایستگاهی که زیر نظر معاونت مالی شهرداری بود به مترو بازگردد و همچنین در این جلسه بررسی شد که چرا در این مدت، مجتمعهای ایستگاهی مترو نتوانستهاند درآمد ایجاد کنند زیرا وظیفه اصلی این مجتمعها ایجاد درآمد برای احداث خطوط مترو بوده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون های عمران و حمل و نقل و برنامه ، شهرداران مناطق، معاونهای مالی و حمل و نقل شهرداری تهران و اعضای کمیسیون شهرسازی و بودجه شورا حضور داشتند و در نهایت تصمیم بر این شد، شهرداران مناطق هم به راهاندازی مجتمعهای ایستگاهی مترو کمک کنند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه مجتمعهای ایستگاهی بهخاطر اینکه نیازمند جواز ساخت هستند، شهرداران مناطق میتوانند در این زمینه همکاری کنند. در جلسه شورا هم فهم مشترکی از موضوع مجتمعهای ایستگاهی مترو ایجاد شد و رئیس شورا نیز تاریخچهای از فلسفه وجودی این مجتمعها ارائه داد.
علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است زمینی بابت توسعه خط شش مترو داده نشود و از زمین مجتمعهای ایستگاهی مترو استفاده شود، توضیح داد: این موضوع مطرح نیست و جلسه شورا صرفا جلسهای هماندیشی و مشورتی بود و تصمیمگیری در این باره در صحن شورا انجام میشود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون های عمران و حمل و نقل و برنامه ، شهرداران مناطق، معاونهای مالی و حمل و نقل شهرداری تهران و اعضای کمیسیون شهرسازی و بودجه شورا حضور داشتند و در نهایت تصمیم بر این شد، شهرداران مناطق هم به راهاندازی مجتمعهای ایستگاهی مترو کمک کنند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه مجتمعهای ایستگاهی بهخاطر اینکه نیازمند جواز ساخت هستند، شهرداران مناطق میتوانند در این زمینه همکاری کنند. در جلسه شورا هم فهم مشترکی از موضوع مجتمعهای ایستگاهی مترو ایجاد شد و رئیس شورا نیز تاریخچهای از فلسفه وجودی این مجتمعها ارائه داد.
علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است زمینی بابت توسعه خط شش مترو داده نشود و از زمین مجتمعهای ایستگاهی مترو استفاده شود، توضیح داد: این موضوع مطرح نیست و جلسه شورا صرفا جلسهای هماندیشی و مشورتی بود و تصمیمگیری در این باره در صحن شورا انجام میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها