کد خبر:
۸۵۳۵۹ ۱۶:۵۳
۱۳۹۷/۰۴/۰۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:
بررسی مجدد ممنوعیت واردات خودرو در جلسات مجلس و دولت
پدال نیوز- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ممنوعیت ثبت سفارش خودرو را موجب ایجاد مشکلات جدی در دو تا سه ماه آینده، گران شدن خودرو و رونق هر چه بیشتر دلال بازی دانست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادآنلاین ، احمد انارکی محمدی در مورد تصمیم اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو گفت: با توجه به اینکه از ابتدای امسال نزدیک به 20 میلیارد دلار ثبت سفارش واردات خودرو انجام شده، این موضوع پیش بینی میشد که سایت ثبت سفارش بسته شود که همین اتفاق هم رخ داد.
انارکی محمدی در ادامه افزود: این تصمیم، سیاست درستی نیست و در دو سه ماه آینده در بازار خودرو مشکلاتی را ایجاد می کند، خودروها گران تر می شود و دلال بازی در مورد خودروهای خارجی و همچنین خودروهای بی کیفیت داخلی دو چندان می شود که این دلال بازی تاثیر خود را بر گرانی سایر کالاها هم می گذارد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه قرار نیست دولت دلار 4200 تومانی به واردات خودروهای خارجی بدهد، گفت: واردکنندگان خودرو باید خودشان ارز مورد نیازشان را تامین کنند و باید از صراف ها و پولی که اینها می توانند تزریق کنند، برای واردات خودرو استفاده کرد.
انارکی محمدی با بیان اینکه در نشست غیر علنی امروز مجلس موضوع ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو هم مطرح شد، اظهار داشت: پاسخ دولت این بود که برای جلوگیری از خروج ارز این کار را انجام داده ولی نظر نمایندگان مجلس این بود که واردکنندگان می توانند با ارز آزاد اقدام به واردات کنند و قرار نیست که دولت واردکننده باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به صحبت های مطرح شده قرار شد که کمیسیون صنایع مجلس و دولت جلساتی داشته باشند و نظر دولت و مجلس بیشتر با هم هماهنگ شود و سپس نتیجه اعلام شود.
انارکی محمدی در ادامه افزود: این تصمیم، سیاست درستی نیست و در دو سه ماه آینده در بازار خودرو مشکلاتی را ایجاد می کند، خودروها گران تر می شود و دلال بازی در مورد خودروهای خارجی و همچنین خودروهای بی کیفیت داخلی دو چندان می شود که این دلال بازی تاثیر خود را بر گرانی سایر کالاها هم می گذارد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه قرار نیست دولت دلار 4200 تومانی به واردات خودروهای خارجی بدهد، گفت: واردکنندگان خودرو باید خودشان ارز مورد نیازشان را تامین کنند و باید از صراف ها و پولی که اینها می توانند تزریق کنند، برای واردات خودرو استفاده کرد.
انارکی محمدی با بیان اینکه در نشست غیر علنی امروز مجلس موضوع ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو هم مطرح شد، اظهار داشت: پاسخ دولت این بود که برای جلوگیری از خروج ارز این کار را انجام داده ولی نظر نمایندگان مجلس این بود که واردکنندگان می توانند با ارز آزاد اقدام به واردات کنند و قرار نیست که دولت واردکننده باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به صحبت های مطرح شده قرار شد که کمیسیون صنایع مجلس و دولت جلساتی داشته باشند و نظر دولت و مجلس بیشتر با هم هماهنگ شود و سپس نتیجه اعلام شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها