کد خبر:
۸۵۲۵۱ ۱۴:۱۹
۱۳۹۷/۰۴/۰۲
عضو کمیسیون عمران:
کاهش هزینه های دولت با توسعه حمل و نقل عمومی
پدال نیوز- عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای نوسازی حمل و نقل درون شهری و برون شهری در راستای بودجه ۹۷ و احکام برنامه ششم توسعه بوده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت ، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد در خصوص اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای نوسازی حمل و نقل درون شهری و برون شهری، گفت: این اقدام می تواند به بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقلی در کشور کمک کند.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر در بحث حمل و نقل درون شهری و برون شهری به دلیل فرسوده بودن تجهیزات ناوگان و اتوبوس ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم، افزود: از حیث مصرف انرژی، هزینه سوخت و همچنین از نظر ناکارآمدی و نامطلوب بودن ناوگان از منظر مسافر نارسایی هایی وجود دارد که این نارسایی ها باعث می شود که مردم بیشتر به سمت خودروهای شخصی چه در سفرهای درون شهری و چه سفرهای برون شهری روی بیاورند.
استفاده از وسایل شخصی در حمل و نقل درون شهری و برون شهری به صرفه نیست
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه استفاده از وسایل شخصی در حمل و نقل درون شهری و برون شهری از لحاظ اقتصاد کلان مقرون به صرفه نیست، تصریح کرد: اختصاص اعتبار 1.5 میلیارد دلار برای حمل و نقل درون شهری و برون شهری می تواند به تحولی در این بخش به ویژه در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان منجر شود.
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری می تواند با کارآمدسازی این شق حمل و نقل اعتماد شهروندان را به استفاده از این ناوگان افزایش دهد، گفت: با اعتماد شهروندان به این شق حمل و نقل، استفاده از وسیله نقلیه شخصی کمتر خواهد شد که به این ترتیب صرفه جویی بزرگی در مصرف سوخت صورت می گیرد.
صرفه جویی در سوخت منابع کشور را حفظ می کند
شهریاری با تاکید بر اینکه با صرفه جویی در سوخت دولت می تواند یارانه ای که بابت سوخت می دهد را ذخیره کرده و به منابع کشور برگرداند، افزود: با روی آوردن مردم به حمل و نقل عمومی معضلات ترافیکی درون شهرها کاهش یافته و به این ترتیب آلودگی های زیست محیطی و صوتی از بین می رود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت اعتبار مذکور را باید در عمل اختصاص دهد، تصریح کرد: اگر دولت اعتقاد داشته و این اعتبار را به شهرداری ها برای کلانشهرها برای نوسازی ناوگان درون شهری و همچنین به وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان برون شهری اختصاص دهد تحول چشمگیری رخ خواهد داد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا اختصاص رقم مذکور به نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری نیازی به موافقت مجلس دارد یا خیر، گفت: نیازی به موافقت مجلس نیست زیرا در برنامه ششم و همچنین در بودجه سال 97 احکامی برای ایجاد تکلیف برای نوسازی ناوگان حمل و نقلی وجود دارد که این مصوبه می تواند در راستای آن احکام باشد.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر در بحث حمل و نقل درون شهری و برون شهری به دلیل فرسوده بودن تجهیزات ناوگان و اتوبوس ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم، افزود: از حیث مصرف انرژی، هزینه سوخت و همچنین از نظر ناکارآمدی و نامطلوب بودن ناوگان از منظر مسافر نارسایی هایی وجود دارد که این نارسایی ها باعث می شود که مردم بیشتر به سمت خودروهای شخصی چه در سفرهای درون شهری و چه سفرهای برون شهری روی بیاورند.
استفاده از وسایل شخصی در حمل و نقل درون شهری و برون شهری به صرفه نیست
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه استفاده از وسایل شخصی در حمل و نقل درون شهری و برون شهری از لحاظ اقتصاد کلان مقرون به صرفه نیست، تصریح کرد: اختصاص اعتبار 1.5 میلیارد دلار برای حمل و نقل درون شهری و برون شهری می تواند به تحولی در این بخش به ویژه در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان منجر شود.
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری می تواند با کارآمدسازی این شق حمل و نقل اعتماد شهروندان را به استفاده از این ناوگان افزایش دهد، گفت: با اعتماد شهروندان به این شق حمل و نقل، استفاده از وسیله نقلیه شخصی کمتر خواهد شد که به این ترتیب صرفه جویی بزرگی در مصرف سوخت صورت می گیرد.
صرفه جویی در سوخت منابع کشور را حفظ می کند
شهریاری با تاکید بر اینکه با صرفه جویی در سوخت دولت می تواند یارانه ای که بابت سوخت می دهد را ذخیره کرده و به منابع کشور برگرداند، افزود: با روی آوردن مردم به حمل و نقل عمومی معضلات ترافیکی درون شهرها کاهش یافته و به این ترتیب آلودگی های زیست محیطی و صوتی از بین می رود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت اعتبار مذکور را باید در عمل اختصاص دهد، تصریح کرد: اگر دولت اعتقاد داشته و این اعتبار را به شهرداری ها برای کلانشهرها برای نوسازی ناوگان درون شهری و همچنین به وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان برون شهری اختصاص دهد تحول چشمگیری رخ خواهد داد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا اختصاص رقم مذکور به نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری نیازی به موافقت مجلس دارد یا خیر، گفت: نیازی به موافقت مجلس نیست زیرا در برنامه ششم و همچنین در بودجه سال 97 احکامی برای ایجاد تکلیف برای نوسازی ناوگان حمل و نقلی وجود دارد که این مصوبه می تواند در راستای آن احکام باشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش