کد خبر:
۸۳۲۶۱ ۰۸:۵۳
۱۳۹۷/۰۳/۰۷
سوءاستفاده واردکنندگان خودرو از شرایط روانی بازار
پدال نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: واردکنندگان خودرو از شرایط روانی بازار برای افزایش قیمتها سوءاستفاده میکنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: واردکنندگان خودرو از شرایط روانی بازار برای افزایش قیمتها سوءاستفاده میکنند.
شهرام آزادی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: واردکنندگان خودرو در گذشته از نرخ ارز آزاد استفاده میکردند اما هماکنون از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده میکنند بنابراین نه تنها نباید افزایشی در قیمت خودروهای وارداتی داشته باشیم بلکه قیمت این محصولات باید کاهش یابد.
وی با بیان اینکه متاسفانه نظارتی بر عملکرد واردکنندگان خودرو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل همه چیز به خود واردکنندگان خودرو واگذار شده و آنها این محصولات را به هر قیمتی که بخواهند عرضه میکنند، قیمتهایی که منطقی نیستند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این وضعیت در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر عملکرد واردکنندگان خودرو نظارت کرده و این شرکتها را به حال خود رها نکند زیرا اگرچه مصرفکنندگان خودروهای وارداتی از وضعیت مالی مناسبی برخوردارند اما به هر حال حقوق آنها نباید تضییع شود.
وی افزود: نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی نباید افزایش قیمت داشته باشند بلکه با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید شاهد کاهش قیمتها در این بازار باشیم.
آزادی با بیان اینکه افزایش قیمت خودروهای وارداتی بیشتر منشاء روانی دارد تا واقعیتصریح کرد: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظارت بر عملکرد واردکنندگان خودرو این شرکتها را ملزم به عرضه محصولات متناسب با قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی کند. در این صورت شاهد کاهش قیمتها در این بازار خواهیم بود.
شهرام آزادی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: واردکنندگان خودرو در گذشته از نرخ ارز آزاد استفاده میکردند اما هماکنون از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده میکنند بنابراین نه تنها نباید افزایشی در قیمت خودروهای وارداتی داشته باشیم بلکه قیمت این محصولات باید کاهش یابد.
وی با بیان اینکه متاسفانه نظارتی بر عملکرد واردکنندگان خودرو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل همه چیز به خود واردکنندگان خودرو واگذار شده و آنها این محصولات را به هر قیمتی که بخواهند عرضه میکنند، قیمتهایی که منطقی نیستند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این وضعیت در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر عملکرد واردکنندگان خودرو نظارت کرده و این شرکتها را به حال خود رها نکند زیرا اگرچه مصرفکنندگان خودروهای وارداتی از وضعیت مالی مناسبی برخوردارند اما به هر حال حقوق آنها نباید تضییع شود.
وی افزود: نمایندگیهای رسمی خودروسازان خارجی نباید افزایش قیمت داشته باشند بلکه با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی باید شاهد کاهش قیمتها در این بازار باشیم.
آزادی با بیان اینکه افزایش قیمت خودروهای وارداتی بیشتر منشاء روانی دارد تا واقعیتصریح کرد: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظارت بر عملکرد واردکنندگان خودرو این شرکتها را ملزم به عرضه محصولات متناسب با قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی کند. در این صورت شاهد کاهش قیمتها در این بازار خواهیم بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها