واردات خودرو دیگر انحصاری نیست
ادامه بازار داغ انحصار و واردات غیررسمی خودرو
پدال نیوز: با گذشت بیش از 8 ماه از صدور بخشنامه ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت تعیین نرخ تعرفه خدمات پس از فروش از واردکنندگان غیر رسمی، همچنان این بخشنامه و نرخ تعیین شده سوژه اول رسانه ها در حوزه خودرو و واردات آن است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، یکی از مدیران ایرتویا نماینده رسمی تویوتا ژاپن در ایران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، گفت: نه تنها از نظر مالی پرداخت سه درصد از ارزش گمرکی خودرو به یک نمایندگی انحصاری بابت گسترش شبکه و تضمین ارائه خدمات بسیار« ناچیز» است بلکه با توجه به اینکه گسترش یا ارایه خدمت امری یک روزه نیست که بتوان با سه درصد از ارزش گمرکی کالا آن را محقق کرد در واقع به عبارتی دیگر با پرداخت چنین رقمی نمیتوان هزینه خدمات پس از فروش محصولات و خودروهای خارجی را پوشش داد.
مهدی دادفر، با اشاره به نرخ بالای خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی ادامه داد: با استناد به آمار دقیق و مستندات این موضوع را ثابت می کنیم که هزینههای ارائه خدمات به طور مثال در ایرتویا بسیار بیشتر از 3 درصدی است که واردکنندهها برای واردات خودرو به ما باید بپردازند و در نهایت تمام فشارها به عنوان انحصار به نماینده رسمی وارد خواهد شد.
این کارشناس بازار خودرو، گریزی به بحث انحصار در واردات خودرو نیز زد و عنوان کرد: چند وقت پیش از سوی شورای رقابت انحصار 70 درصدی واردات خودرو در دست یک خانواده مطرح شده است که این موضوع از نظر من منطقی به نظر نمی رسد چرا که انحصارگری در بازار خودروهای وارداتی با وجود این همه وارد کننده از یک برند به هیچ وجه معنا ندارد.
دادفر، در پایان خاطرنشان کرد: انحصار زمانی میتواند وجود داشته باشد که از یک نوع کالا صرفا یک عرضه کننده وجود داشته باشد لذا با توجه به اینکه در مقطع کنونی از تمامی برندهای خودرویی توسط افراد مختلف واردات صورت میگیرد با تکیه به وضع قانون پرداخت 3 درصدی به نماینده انحصاری از بابت ارائه خدمات پس از فروش به عنوان انحصار، امری اشتباه است.
مهدی دادفر، با اشاره به نرخ بالای خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی ادامه داد: با استناد به آمار دقیق و مستندات این موضوع را ثابت می کنیم که هزینههای ارائه خدمات به طور مثال در ایرتویا بسیار بیشتر از 3 درصدی است که واردکنندهها برای واردات خودرو به ما باید بپردازند و در نهایت تمام فشارها به عنوان انحصار به نماینده رسمی وارد خواهد شد.
این کارشناس بازار خودرو، گریزی به بحث انحصار در واردات خودرو نیز زد و عنوان کرد: چند وقت پیش از سوی شورای رقابت انحصار 70 درصدی واردات خودرو در دست یک خانواده مطرح شده است که این موضوع از نظر من منطقی به نظر نمی رسد چرا که انحصارگری در بازار خودروهای وارداتی با وجود این همه وارد کننده از یک برند به هیچ وجه معنا ندارد.
دادفر، در پایان خاطرنشان کرد: انحصار زمانی میتواند وجود داشته باشد که از یک نوع کالا صرفا یک عرضه کننده وجود داشته باشد لذا با توجه به اینکه در مقطع کنونی از تمامی برندهای خودرویی توسط افراد مختلف واردات صورت میگیرد با تکیه به وضع قانون پرداخت 3 درصدی به نماینده انحصاری از بابت ارائه خدمات پس از فروش به عنوان انحصار، امری اشتباه است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها