کد خبر:
۷۷۱۷۱ ۱۴:۱۶
۱۳۹۶/۱۲/۰۸
واکنش منطقه آزاد اروند به مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده
پدال نیوز- مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به مصوبه دولت در زمینه واردات خودروی جدید درقبال اسقاط خودروهای فرسوده واکنش نشان داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ، اسمعیل زمانی اظهار کرد: مصوبه دولت را به 2 دلیل قبول نداریم، دلیل اول اینکه در منطقه آزاد اروند خودروی فرسوده پلاک اروند نداریم و سن خودروهای منطقه آزاد به حدی نرسیده که فرسوده باشند و آنها را اسقاط کنیم.
زمانی گفت:دلیل دوم این است که از ابتدا قرار بر این نبود که هر قانونی در سرزمین اصلی به تصویب برسد در مناطق آزاد نیز اجرا شود و بر اساس قانون مناطق آزاد قرار بر این بود که مناطق آزاد از قوانین سرزمین اصلی مستثنی باشند.
وی اظهار کرد : این درست نیست که هر قانونی که مربوط به سرزمین اصلی باشد در مناطق آزاد نیز اجرایی شود زیرا این امر ماهیت مناطق آزاد و فلسفه وجودی این مناطق را زیر سوال می برد.
به گزارش ایرنا طبق مصوبه اخیر هیات دولت، از میان خودروهایی که در هر صد کیلومتر پنج الی 6 لیتر بنزین مصرف می کنند به ازای واردات هر 2 عدد خودرو ، یک خودروی فرسوده اسقاط می شود.
همچنین به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد.
طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.
زمانی گفت:دلیل دوم این است که از ابتدا قرار بر این نبود که هر قانونی در سرزمین اصلی به تصویب برسد در مناطق آزاد نیز اجرا شود و بر اساس قانون مناطق آزاد قرار بر این بود که مناطق آزاد از قوانین سرزمین اصلی مستثنی باشند.
وی اظهار کرد : این درست نیست که هر قانونی که مربوط به سرزمین اصلی باشد در مناطق آزاد نیز اجرایی شود زیرا این امر ماهیت مناطق آزاد و فلسفه وجودی این مناطق را زیر سوال می برد.
به گزارش ایرنا طبق مصوبه اخیر هیات دولت، از میان خودروهایی که در هر صد کیلومتر پنج الی 6 لیتر بنزین مصرف می کنند به ازای واردات هر 2 عدد خودرو ، یک خودروی فرسوده اسقاط می شود.
همچنین به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد.
طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها