کد خبر:
۷۶۶۵۶ ۱۰:۲۴
۱۳۹۶/۱۲/۰۱
تکلیف ساکنین محدوده طرح ترافیک با اجرای طرح جدید چیست؟
پدال نیوز- طرح جدید در پایتخت بنا به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور از ۱۵فروردین ۹۷ قابلیت اجرا دارد اما یکی از نکات این طرح آن است که ساکنین در محدوده طرح ترافیک چگونه باید برای ورود و خروج در محدوده اقدام کنند؟
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، محسن پورسیدآقایی درباره نحوه تردد ساکنین محدوده طرح ترافیک در طرح جدید گفت: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است و برهمین اساس بهزودی فراخوانی انجام خواهد شد تا ساکنین این محدوده نسبت به ثبت اطلاعات ملکی خود در سامانه اقدام کنند.
وی با بیان اینکه از ساکنین درخواست خواهد شد تا مدارک سکونت، کدپستی و... را وارد سامانه کرده و در ادامه خواهیم خواست که اصل مدارک سکونتی را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه دهند، گفت: چراکه قرار است مکانیزمی برای شناسایی این افراد در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تصمیماتی اتخاذ شده بگونهای که این افراد تا قبل از ساعت 8:30 میتوانند از محدوده خارج و بعد از ساعت 17 میتوانند وارد محدوده شوند و از پرداخت عوارض هم در این ساعات معاف هستند.
پورسیدآقایی در پاسخ به سوالاتی در خصوص سناریوهای مختلف برای ساکنین طرح ترافیک ادامه داد: اگر کسی محل زندگی و محل کارش داخل طرح باشد این بدین معنا نیست که میتواند با خودروی شخصی تردد کند، چرا که اگر چندبار در دوربینها رصد شود، عوارض تردد وی محاسبه میشود.
معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که امتیاز خاصی برای کسی که محل سکونت و کارش در داخل طرح است، قائل نیستیم، افزود: اطلاعات خودروهای ساکنین محدوده ، در دوربینهای خروج ثبت میشود و شماره پلاک را در سیستم داریم و اگر پلاک خودرو به صورت مداوم در دوربینهای مختلف داخل محدوده طرح رصد و ثبت شود این افراد هم باید عوارض پرداخت کنند.
پورسیدآقایی با بیان اینکه اگر کسی محل زندگیاش خارج از طرح باشد اما محل کارش در محدوده طرح ترافیک باشد و بخواهد با خودروی شخصی تردد کند باید به مانند همه، عوارض آلایندگی و تردد را پرداخت کند، گفت: اما حالا عدهای ساکن در محدوده طرح هستند و محل کار آنان خارج از محدوده طرح است که بر این اساس تنها تا ساعت 8:30 صبح اجازه دارند از طرح خارج شوند نه اینکه در محدوده تردد چرخشی داشته باشند.
پورسیدآقایی گفت: در این سامانه مشخصات خودروی ساکنان در محدوده طرح ترافیک در سرور ثبت میشود و دوربینها خروج این خودروها را از ساعت 6:30 تا ساعت 8:30 و ورود آن را بعد از ساعت 17 مجاز میدانند.
معاون شهردار تهران در خاتمه همچنین خاطرنشان کرد: اگر ساکنین داخل محدوده قبل از ساعت 8:30 صبح خارج شوند اما در میانه روز بازگردند، ضریب نیم اواسط روز را باید پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه از ساکنین درخواست خواهد شد تا مدارک سکونت، کدپستی و... را وارد سامانه کرده و در ادامه خواهیم خواست که اصل مدارک سکونتی را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه دهند، گفت: چراکه قرار است مکانیزمی برای شناسایی این افراد در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تصمیماتی اتخاذ شده بگونهای که این افراد تا قبل از ساعت 8:30 میتوانند از محدوده خارج و بعد از ساعت 17 میتوانند وارد محدوده شوند و از پرداخت عوارض هم در این ساعات معاف هستند.
پورسیدآقایی در پاسخ به سوالاتی در خصوص سناریوهای مختلف برای ساکنین طرح ترافیک ادامه داد: اگر کسی محل زندگی و محل کارش داخل طرح باشد این بدین معنا نیست که میتواند با خودروی شخصی تردد کند، چرا که اگر چندبار در دوربینها رصد شود، عوارض تردد وی محاسبه میشود.
معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که امتیاز خاصی برای کسی که محل سکونت و کارش در داخل طرح است، قائل نیستیم، افزود: اطلاعات خودروهای ساکنین محدوده ، در دوربینهای خروج ثبت میشود و شماره پلاک را در سیستم داریم و اگر پلاک خودرو به صورت مداوم در دوربینهای مختلف داخل محدوده طرح رصد و ثبت شود این افراد هم باید عوارض پرداخت کنند.
پورسیدآقایی با بیان اینکه اگر کسی محل زندگیاش خارج از طرح باشد اما محل کارش در محدوده طرح ترافیک باشد و بخواهد با خودروی شخصی تردد کند باید به مانند همه، عوارض آلایندگی و تردد را پرداخت کند، گفت: اما حالا عدهای ساکن در محدوده طرح هستند و محل کار آنان خارج از محدوده طرح است که بر این اساس تنها تا ساعت 8:30 صبح اجازه دارند از طرح خارج شوند نه اینکه در محدوده تردد چرخشی داشته باشند.
پورسیدآقایی گفت: در این سامانه مشخصات خودروی ساکنان در محدوده طرح ترافیک در سرور ثبت میشود و دوربینها خروج این خودروها را از ساعت 6:30 تا ساعت 8:30 و ورود آن را بعد از ساعت 17 مجاز میدانند.
معاون شهردار تهران در خاتمه همچنین خاطرنشان کرد: اگر ساکنین داخل محدوده قبل از ساعت 8:30 صبح خارج شوند اما در میانه روز بازگردند، ضریب نیم اواسط روز را باید پرداخت کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها