آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۷۲۰۸۱
۱۰:۵۷
۱۳۹۶/۱۰/۰۵

کلید کاهش آلودگی هوا استفاده از خودروهای هیبریدی است

پدال نیوز- یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خودروسازان داخلی را موظف کنند که در ۵ سال آینده خودرویی به جز خودروی هیبریدی تولید نکنند آلودگی هوا کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، اکبر ترکی در خصوص معضل آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن، اظهار کرد: مجلس برنامه ششم توسعه را تصویب کرده است و اگر بر اساس برنامه ششم دولت حرکت کند بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در کشور و به خصوص کلان‌شهرها وجود دارد مرتفع می‌شود. وقتی دولت قیمت حامل‌های انرژی را افزایش می‌دهد تا از درآمد حاصل آن مشکل دیگری را حل کند اگر همین افزایش قیمت را در جهت بهینه‌سازی مسائلی که در خصوص آلودگی هوا دخالت دارند هزینه شود هزینه‌های آب، برق و گاز و حامل‌های انرژی و آلودگی هوا کاهش می‌یابد.
 
وی افزود: باید یک بررسی جامع انجام شود تا آلودگی هوا چقدر در همه ابعاد زندگی شهری مضر است.  آلودگی هوا سبب تعطیلی مدارس، بیماری، مرگ و میر و ایجاد عوارضی در بیماری‌ها و هزینه‌های مضاعف برای درمان این بیماران می‌شود. اگر این ارقام را درآورند یک رقم بسیار بزرگی خواهد شد.
 
نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این هزینه‌ها را در بهینه‌سازی خودروها صرف کنند و خودروسازان داخلی را موظف کنند که در 5 سال آینده خودرویی به جز خودروی هیبریدی تولید نکنند  آلودگی هوا کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. خودروهای هیبریدی 120 کیلومتر سرعت را با انرژی برق می‌روند و در اتوبان‌های ایران هم بیش از 120 کیلومتر در ساعت نمی‌توان حرکت کرد. پس اگر چنین خودروهایی به بازار بیاید هیچ آلودگی تولید نمی‌کند.
 
ترکی افزود: اگر این خودروهای هیبریدی بیایند شهری پاک خواهیم داشت که مردم به راحتی نفس می‌کشند. تمام این هزینه‌های ناشی از آلودگی هوا هم از بین می‌رود و مشکلات مرتفع می‌شود.  اگر تعدادی درخت بکاریم کمک زیادی در رفع آلودگی هوا نمی‌کند. اما شاهرگ آلودگی هوا خودروها هستند. اینکه بنزینی وارد کنیم که کمتر آلودگی ایجاد کند خوب است، اما در نهایت همان هم آلودگی ایجاد می‌کند.
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وسایل گاز سوز هم آلودگی زیادی تولید می‌کنند که باید حذف شوند. هم‌اکنون 2 میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم درحالی‌که آلودگی که در کشور وجود دارد با 8 میلیون بشکه نفت برابری می‌کند. باید این هزینه‌ها کاهش یابد و با استفاده از انرژی خورشیدی در جهت کاهش آلودگی هوا گام برداریم که یک عزم جزم می‌خواهد.
 
وی بابیان اینکه وقتی تضاد منافع وجود دارد مسئولان به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند، یادآور شد: عمده آلودگی هوا ناشی از خودروها است. در زمستان که وارونگی هوا داریم آلودگی افزایش می‌یابد و بحث خودروهای فرسوده هم که جای خود را دارد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران