کد خبر:
۷۰۴۷۵ ۰۹:۳۳
۱۳۹۶/۰۹/۱۶
بلاتکلیفی خودروهای برقی و هیبرید در ایران
پدال نیوز: یک استاد دانشگاه و دبیر علمی دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت گفت: بزرگترین مشکل تولید یا واردات خودروهای برقی و هیبرید در ایران، مشخص نبودن متولی آن است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، وحید اصفهانیان افزود: آلودگی های موجود در کلانشهرها را باید از مبداء قطع کرد و نباید اجازه داد که این آلودگی ها تولید شوند.
او در خصوص تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور، یادآوری کرد: اگر بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت، اما اگر از محل دیگری تامین شود استفاده از خودروهای هیبریدی تا 30 درصد در کاهش مصرف سوخت و تا 60 درصد در کاهش آلودگی ها موثر خواهد بود.
اصفهانیان ادامه داد: مطابق بررسی های به عمل آمده، نزدیک به 30 درصد آلودگی های شهر تهران ناشی از تردد موتورسیکلت هاست و اگر بتوانیم فقط پیک های موتوری را برقی کنیم، این آلودگی ها تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.
او بیان کرد: حتی اگر همه خودروهای تهران را گازسوز کنیم، باز هم آلودگی ها ادامه خواهد داشت.
این استاد دانشگاه با اشاره به آغاز حرکت هایی در این زمینه از سوی دولت، تصریح کرد: بزرگترین مشکل در مقوله خودروهای برقی و هیبریدی، مشخص نبودن متولی آن در کشور است، هرچند هیچ چاره ای جز حرکت به سمت استفاده از خودروهای ذکر شده نداریم.
او خاطرنشان کرد: با توجه به حجم سنگین ترافیک تهران، شاید استفاده از خودروهای هیبریدی چاره ساز نباشد و در این زمینه خودروهای برقی بهتر پاسخگو خواهد بود؛ این در حالی است که تامین خودروهای برقی نیازمند زیرساخت لازم و به مراتب دشوارتر از خودروهای هیبریدی است.
اصفهانیان با تاکید بر اینکه باید این مسیر جدی گرفته شود، یکی از مشکلات فرآروی آن را تامین باتری عنوان کرد و خواستار آن شد تا دولت در صورت امکان به این مقوله نیز ورود کند.
این استاد دانشگاه با اشاره به برخی تجارب جهانی در این زمینه، اظهار داشت: دولت باید به اعطای برخی مشوق ها و تسهیلات برای تولید یا واردات خودروهای برقی و هیبریدی برای تشویق عامه مردم به استفاده از آنها اقدام کند.
دبیر علمی دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت همچنین خواستار تدوین استاندارد این خودروها شد و هشدار داد: در غیر این صورت واردات این خودروها به صورت افسار گسیخته و بدون نظارت انجام می شود و حتی در ارائه خدمات پس از فروش آنها مشکل ایجاد می شود.
پیشتر «منصور معظمی» رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در اظهار نظری اعلام کرده بود: تولید خودروهای برقی به تنهایی از سوی بنگاه های خودروسازی ممکن نیست و به دخالت و حمایت حاکمیت نیاز است.
منبع: ایرنا
او در خصوص تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور، یادآوری کرد: اگر بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت، اما اگر از محل دیگری تامین شود استفاده از خودروهای هیبریدی تا 30 درصد در کاهش مصرف سوخت و تا 60 درصد در کاهش آلودگی ها موثر خواهد بود.
اصفهانیان ادامه داد: مطابق بررسی های به عمل آمده، نزدیک به 30 درصد آلودگی های شهر تهران ناشی از تردد موتورسیکلت هاست و اگر بتوانیم فقط پیک های موتوری را برقی کنیم، این آلودگی ها تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.
او بیان کرد: حتی اگر همه خودروهای تهران را گازسوز کنیم، باز هم آلودگی ها ادامه خواهد داشت.
این استاد دانشگاه با اشاره به آغاز حرکت هایی در این زمینه از سوی دولت، تصریح کرد: بزرگترین مشکل در مقوله خودروهای برقی و هیبریدی، مشخص نبودن متولی آن در کشور است، هرچند هیچ چاره ای جز حرکت به سمت استفاده از خودروهای ذکر شده نداریم.
او خاطرنشان کرد: با توجه به حجم سنگین ترافیک تهران، شاید استفاده از خودروهای هیبریدی چاره ساز نباشد و در این زمینه خودروهای برقی بهتر پاسخگو خواهد بود؛ این در حالی است که تامین خودروهای برقی نیازمند زیرساخت لازم و به مراتب دشوارتر از خودروهای هیبریدی است.
اصفهانیان با تاکید بر اینکه باید این مسیر جدی گرفته شود، یکی از مشکلات فرآروی آن را تامین باتری عنوان کرد و خواستار آن شد تا دولت در صورت امکان به این مقوله نیز ورود کند.
این استاد دانشگاه با اشاره به برخی تجارب جهانی در این زمینه، اظهار داشت: دولت باید به اعطای برخی مشوق ها و تسهیلات برای تولید یا واردات خودروهای برقی و هیبریدی برای تشویق عامه مردم به استفاده از آنها اقدام کند.
دبیر علمی دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت همچنین خواستار تدوین استاندارد این خودروها شد و هشدار داد: در غیر این صورت واردات این خودروها به صورت افسار گسیخته و بدون نظارت انجام می شود و حتی در ارائه خدمات پس از فروش آنها مشکل ایجاد می شود.
پیشتر «منصور معظمی» رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در اظهار نظری اعلام کرده بود: تولید خودروهای برقی به تنهایی از سوی بنگاه های خودروسازی ممکن نیست و به دخالت و حمایت حاکمیت نیاز است.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها