آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۶۶۱۶
۱۱:۴۶
۱۳۹۴/۰۶/۲۸

شهریور، ناامن­‌ترین ماه برای سفر است

پدال نیوز: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب گفت: بیش از ۳۰ درصد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی مربوط به سه ماه تابستان بوده که از این بین بیشترین قربانیان سوانح رانندگی را شهریورماه، با سهم ۱۲.۸ درصد به خود اختصاص داده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب در خصوص روزهای پایانی سال و حجم سفرهای تابستانی اظهار داشت: در روزهای پایانی شهریور ماه سفرهای تابستانی به اوج خود می رسند و به تبع آن،‌ میزان خطرات و سوانح رانندگی نیز افزایش می یابند.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران به آمارهای رسمی اشاره و تصریح کرد:بر اساس آمارها شهریور، نا ایمن­‌ترین ماه برای سفر است؛ چراکه بررسی آمار سالهای گذشته، حکایت از آن دارد که بیش از 30 درصد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در طول سال مربوط به سه ماه فصل تابستان بوده که از این بین بیشترین قربانیان سوانح رانندگی را شهریورماه، با سهم 12.8 درصد به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: اگر بخواهیم به چند علت اصلی وقوع سوانح رانندگی در شهریور ماه سال گذشته اشاره نماییم، می­ توان گفت قریب به 70 درصد علت وقوع حوادث رانندگی در این ماه را سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو تشکیل می­ دهد؛ همچنین بیش از 30 درصد تصادفات رانندگی در این مدت از نوع واژگونی و خروج از مسیر و به موجب خستگی و خواب آلودگی بوده است.
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران به رانندگان توصیه کرد: همواره رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه­ رانندگی خود قرار بدهند، زمان سفر را جزو مدت مسافرت خود محسوب نمایند و با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند، زیرا هرچه سرعت بالا می رود میزان توانایی کنترل خودرو توسط راننده کاهش می یابد.
 
وی گفت: رانندگان قبل از حرکت نسبت به انجام معاینه­ فنی خودروی خود اقدام نموده و از سلامت کامل خودروی خود اطمینان حاصل کنند و همیشه خود را برای روبرو شدن با شرایط بحرانی آماده نگهدارند.
 
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب تصریح کرد: رانندگان بعد از هر دو ساعت رانندگی، حداقل 10 دقیقه استراحت کنند،‌ فاصله طولی را با خودروهای جلویی حفظ کنند و هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند،‌ زیرا استفاده از تلفن همراه به میزان 30درصد، میزان سوانح رانندگی را افزایش می دهد.
 
سرهنگ مرادی به وقوع بیشترین تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرها پرداخت و گفت: رانندگان باید از مصرف غذاهای پرچرب و سنگین در حین مسافرت خودداری کرده و به هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی،‌ در یک مکان مناسب بایستند و پس از استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو