در گفتوگو با هیأت رئیسه شورای شهر تهران
جزئیات صدور کارتهای تخفیفدار مترو و اتوبوس
پدال نیوز: عضو هیأت رئیسه شورای شهر با اشاره به صدور کارتهای تخفیفدار مترو و اتوبوس ویژه دانشآموزان و دانشجویان گفت: متقاضیان میتوانند تا ۲۸ شهریورماه با مراجعه به سامانه Tehran.ir مشخصات خود را ثبت و از این تسهیلات استفاده کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، ابوالفضل قناعتی با اشاره به پیگیریهای کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران در خصوص صدور کارتهای تخفیفدار ویژه دانشآموزان و دانشجویان در آستانه سال تحصیلی اظهار داشت: با پیگیریهای صورت گرفته مدیریت شهری بنا دارد همانند سنوات گذشته در آغاز سال تحصیلی خدماتی را برای دانشآموزان و دانشجویان در نظر بگیرد.
وی تصریح کرد: امسال نیز کارتهای مترو و اتوبوس با تخفیف 50 درصد برای دانشآموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است تا این تشویقی باشد تا این عزیزان از وسایل حملونقل عمومی در شهر استفاده کنند.
قناعتی خاطرنشان کرد: هماکنون اسامی دانشجویان دانشگاههای دولتی به سامانه شهرداری تهران ارسال شده است و طبق برنامهریزی قرار است اسامی دانشجویان دانشگاههای آزاد نیز تا 28 شهریورماه به این سامانه ارجاع داده شود.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: دانشجویان و دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سایت tehran.ir و در قسمت سمت چپ سایت مشخصات خود را برای دریافت کارتهای الکترونیکی تخفیفدار مترو و اتوبوس ثبتنام کنند.
وی اضافه کرد: البته معلولان و مددجویان واجد شرایط سازمان بهزیستی نیز میتوانند از این تسهیلات بهرهمند باشند.
قناعتی گفت: دانشجویان و دانشآموزان در زمان ثبتنام در سامانه اشاره شده، 75 هزار تومان برای دریافت کارتهای تخفیفدار واریز میکنند ضمن اینکه 5 هزار تومان نیز بابت کارت باید بپردازند که البته کسانی که از سال گذشته کارت دارند نیازی به پرداخت رقم 5 هزار تومان نیست و این افراد میتوانند همان کارتهای سال گذشته خود را مجدداً شارژ کنند.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: دانشجویان و دانشآموزان مبلغ 75 هزار تومان برای دریافت کارتهای تخفیفدار مترو و اتوبوس واریز میکنند و در عوض 150 هزار تومان از تسهیلات مترو و اتوبوس استفاده خواهند کرد و چنانچه دانشآموز و دانشجویی باشد که تا پایان سال کمتر از این اعتبار استفاده کند مابقی مبلغ مانده در کارت به سال آینده منتقل خواهد شد.
وی افزود: دانشآموزان و دانشجویان پس از ثبتنام میتوانند با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه مترو کارت خود را ظرف 48 تا 72 ساعت دریافت کنند و یا اینکه با پرداخت هزینهای حدود 3500 تا 4 هزار تومان به شرکت پست، از این طریق کارت خود را دریافت کنند.
قناعتی اضافه کرد: 65 درصد از واجدین شرایط دریافتکننده کارت مترو و اتوبوس سال گذشته کارتهای خود را از طریق شرکت پست دریافت کردهاند.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً تشویق شهروندان به استفاده از حملونقل عمومی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا مؤثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: امسال نیز کارتهای مترو و اتوبوس با تخفیف 50 درصد برای دانشآموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است تا این تشویقی باشد تا این عزیزان از وسایل حملونقل عمومی در شهر استفاده کنند.
قناعتی خاطرنشان کرد: هماکنون اسامی دانشجویان دانشگاههای دولتی به سامانه شهرداری تهران ارسال شده است و طبق برنامهریزی قرار است اسامی دانشجویان دانشگاههای آزاد نیز تا 28 شهریورماه به این سامانه ارجاع داده شود.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: دانشجویان و دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سایت tehran.ir و در قسمت سمت چپ سایت مشخصات خود را برای دریافت کارتهای الکترونیکی تخفیفدار مترو و اتوبوس ثبتنام کنند.
وی اضافه کرد: البته معلولان و مددجویان واجد شرایط سازمان بهزیستی نیز میتوانند از این تسهیلات بهرهمند باشند.
قناعتی گفت: دانشجویان و دانشآموزان در زمان ثبتنام در سامانه اشاره شده، 75 هزار تومان برای دریافت کارتهای تخفیفدار واریز میکنند ضمن اینکه 5 هزار تومان نیز بابت کارت باید بپردازند که البته کسانی که از سال گذشته کارت دارند نیازی به پرداخت رقم 5 هزار تومان نیست و این افراد میتوانند همان کارتهای سال گذشته خود را مجدداً شارژ کنند.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: دانشجویان و دانشآموزان مبلغ 75 هزار تومان برای دریافت کارتهای تخفیفدار مترو و اتوبوس واریز میکنند و در عوض 150 هزار تومان از تسهیلات مترو و اتوبوس استفاده خواهند کرد و چنانچه دانشآموز و دانشجویی باشد که تا پایان سال کمتر از این اعتبار استفاده کند مابقی مبلغ مانده در کارت به سال آینده منتقل خواهد شد.
وی افزود: دانشآموزان و دانشجویان پس از ثبتنام میتوانند با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه مترو کارت خود را ظرف 48 تا 72 ساعت دریافت کنند و یا اینکه با پرداخت هزینهای حدود 3500 تا 4 هزار تومان به شرکت پست، از این طریق کارت خود را دریافت کنند.
قناعتی اضافه کرد: 65 درصد از واجدین شرایط دریافتکننده کارت مترو و اتوبوس سال گذشته کارتهای خود را از طریق شرکت پست دریافت کردهاند.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً تشویق شهروندان به استفاده از حملونقل عمومی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا مؤثر خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها