آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۶۵۵۹۸
۱۳:۴۱
۱۳۹۶/۰۷/۱۵

صدور دو میلیون جریمه معاینه فنی

پدال نیوز- در ۶ ماه نخست امسال ۲ میلیون خودرو در تهران به‌دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده‌اند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از همشهری ، البته این به‌معنی جریمه شدن 2میلیون خودرو نیست و ممکن است یک خودرو چندین بار جریمه شده باشد چراکه نداشتن معاینه فنی هر 24ساعت یک‌بار باعث جریمه می‌شود. بخشی از اینها توسط دوربین و بخش دیگر توسط مأمورین پلیس راهور کنترل می‌شوند. بر اساس آمار موجود حدود 8/1 میلیون‌ دستگاه خودرو در تهران واجد دریافت برگه معاینه فنی هستند. آمار برخورد پلیس با خودروهای فاقد معاینه فنی در مقایسه با سال گذشته رشد 3برابری را نشان می‌دهد.
 
آنگونه که رئیس پلیس راهور پایتخت خبر داده، رانندگان باید سریعاً برای دریافت معاینه فنی خودرویشان به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند؛ در غیراین صورت، به‌ازای هر روز تردد، این خودروها در تهران یک‌بار جریمه می‌شوند که مبلغ قانونی جریمه آن 500هزار ریال است. این موضوع هم از نظر آلودگی هوا و هم از نظر اقتصادی مهم است.
 
سردار محمدرضا مهماندار در این رابطه گفت: خودروهایی که در سن فرسودگی قرار گرفته‌اند هر 24ساعت که در تهران تردد کنند، یک‌بار جریمه می‌شوند. از سویی پلیس راهور برای کاهش آلودگی هوا با خودروهای فاقد معاینه فنی نیز برخورد می‌کند. هر ساله با ورود به نیمه دوم سال و سرد شدن هوا، آلودگی هوا افزایش می‌یابد. در این زمینه پلیس به‌صورت مستمر با خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند و همچنین خودروهای فرسوده برخورد قانونی انجام می‌دهد.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در رابطه با خودروهای فرسوده هم جریمه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: قانون مشخص کرده که از چه سنی خودروها در شهرهای بزرگ و کلانشهرها حق تردد ندارند و این موضوع برای انواع خودروهای سنگین و شخصی متفاوت است. این موضوع در تهران توسط دوربین‌ها و مأمورین پلیس راهور اعمال می‌شود. خودرویی که در سن فرسودگی قرار گرفته هر 24ساعت که در تهران تردد کند، یک‌بار جریمه می‌شود. این مجموعه فعالیت‌هایی است که ما در حوزه حمل‌ونقل و برخورد با وسایل نقلیه متخلف انجام می‌دهیم.
 
وی درباره کامیون‌های فرسوده نیز گفت: این خودروها هم به‌صورت دقیق جریمه می‌شوند؛ یعنی خودروهایی که دارای آلودگی باشند، حتی وسایل نقلیه سواری و شخصی که دارای آلودگی باشند، بلافاصله توسط مأموران پلیس راهور شناسایی می‌شوند، پلاک خودرو اخذ می‌شود و پلاک اعزام به تعمیرگاه به آنها داده می‌شود. این خودروها برای تعمیر به تعمیرگاه می‌روند و تا زمانی که تعمیرات اینها انجام نشود، معاینه فنی نگیرند و سلامت آنها در مراکز مجاز تأیید نشود، اجازه تردد در سطح شهر را نخواهند داشت.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو