کد خبر:
۶۴۵۰۴ ۰۹:۰۸
۱۳۹۶/۰۶/۲۹
اگر واردکنندگان خودرو به شورای رقابت شکایت کنند، رسیدگی می شود
واکنش عضو ناظر شورای رقابت به بسته بودن ثبت سفارش خودرو
پدال نیوز: عضو ناظر شورای رقابت: اگر واردکنندگان خودرو به شورای رقابت شکایت می کنند، این شورا با اولویت قراردادن اولویت ها به این موضوع رسیدگی می کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، ولی ملکی، عضو ناظر شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو با بیان اینکه شورای رقابتی زمانی در مسائل مربوط به حوزه رقابت ورود می کند که شکایتی به این شورا شود، گفت: اگر واردکنندگان خودرو به شورای رقابت شکایت کند، این شورا با اولویت قراردادن اولویت ها به این موضوع رسیدگی می کنند.
وی افزود: تاکنون هیچ فرد یا نهادی به شورای رقابت در خصوص بسته ماندن ثبت سفارش واردات خودرو شکایت نکرده است.
ملکی با اشاره به اینکه اگر در خصوص موضوعی شکایتی به مجلس هم شود، شورای رقابت به آن موضوع ورود می کند، افزود: در زمستان سال قبل انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در خصوص عدم ترخیص برخی از خودروهای تولیدی آمریکا شکایتی به مجلس کرده بود که مجلس آن را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داد. در نهایت جلسه ای با مسیولان ذیربط از جمله گمرک، نیروی انتظامی و ... برگزار شد و موضوع برطرف گردید.
وی بستن ثبت سفارش خودرو را اقدامی خلاف قانون عنوان کرد و گفت: اگر وزارتخانه یا سازمانی مانع از واردات کالایی شود که واردکننده تمامی مسایل قانونی آن را رعایت می کند، این خلاف قانون است.
عضو ناظر شورای رقابت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه اقدام وزارت صنعت خلاف قانون است، همچنان شاهد بسته ماندن ثبت سفارش خودرو هستیم گفت: احتمالا وزارت صنعت از خلا تغییر دولت و وزیر سواستفاده کرده است. اما یقینا این اقدام وزارتخانه خلاف قانون است.
وی افزود: تاکنون هیچ فرد یا نهادی به شورای رقابت در خصوص بسته ماندن ثبت سفارش واردات خودرو شکایت نکرده است.
ملکی با اشاره به اینکه اگر در خصوص موضوعی شکایتی به مجلس هم شود، شورای رقابت به آن موضوع ورود می کند، افزود: در زمستان سال قبل انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در خصوص عدم ترخیص برخی از خودروهای تولیدی آمریکا شکایتی به مجلس کرده بود که مجلس آن را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داد. در نهایت جلسه ای با مسیولان ذیربط از جمله گمرک، نیروی انتظامی و ... برگزار شد و موضوع برطرف گردید.
وی بستن ثبت سفارش خودرو را اقدامی خلاف قانون عنوان کرد و گفت: اگر وزارتخانه یا سازمانی مانع از واردات کالایی شود که واردکننده تمامی مسایل قانونی آن را رعایت می کند، این خلاف قانون است.
عضو ناظر شورای رقابت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه اقدام وزارت صنعت خلاف قانون است، همچنان شاهد بسته ماندن ثبت سفارش خودرو هستیم گفت: احتمالا وزارت صنعت از خلا تغییر دولت و وزیر سواستفاده کرده است. اما یقینا این اقدام وزارتخانه خلاف قانون است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها