کد خبر:
۶۳۵۴۰ ۱۷:۰۰
۱۳۹۶/۰۶/۱۶
آخرین وضعیت خودروهای خارجی در بازار ایران
ژاپنیها بازنده قانون جدید واردات خودرو !
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند
به گزارش "پدال نیوز" به گزار ش اخبار خودرو ، چنانچه قانون ساماندهی واردات و آییننامه مربوط به آن به تصویب هیات دولت برسد، میتوان گفت برندهای ژاپنی بازار یعنی تویوتا، میتسوبیشی و نیسان بازنده اصلی خواهند بود، زیرا در آییننامه جدید، واردات تابعی از تولید شناخت میشود و نمایندگیهای رسمی در صورتی میتوانند اقدام به واردات یا اقدام به تولید کنند که با یکی از خودروسازان بزرگ کشور برای تولید مشارکت داشته باشند.
در حالت اول به میزان نصف ارزش تولید، امکان واردات خواهند داشت و در حالت دوم نیز احتمالا در صورت تولید مشترک با یکی از خودروسازان کشور میتوانند نصف ارزش آن را اقدام به واردات کنند.
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند و نصف ارزش ریالی تولید آنها برای واردات کافی خواهد بود.
درخصوص بقیه برندهای اروپایی نیز باید به فولکسواگن اشاره کرد که در حال ایجاد زیرساخت تولید فولکس پولو در ایران است و به موازات افزایش میزان تولید میتواند اقدام به واردات کند.
در مورد برندهای لوکس اروپایی هم طبق شنیدهها در این طرح تبصرهای وجود خواهد داشت که تا تیراژ ۲ هزار دستگاه واردات را از تولید معاف خواهد کرد تنها شاید بیامدبلیو با این طرح مشکل داشته باشد زیرا آمار فروش آن بیش از ۲ هزار دستگاه در سال است.
همچنین برندهای کره ای از این طرح آسیب خواهند دید زیرا هنوز تیراژ هیوندای در کرمانموتور به حدی نرسیده است که نصف ارزش آن کفاف نیاز بازار به خودروهای وارداتی را بدهد.
در مورد کیا با توجه به تولید سراتو با تیراژ بالا در سایپا مشکلی وجود نخواهد داشت اما رامکخودرو نیز بهطور جدی بهدنبال ایجاد خط تولید مدل تیوولی است.
اگرچه چند سال زمان خواهد برد تا این شرکت نیز بتواند به تیراژ تولیدی برسد که پاسخگوی نیاز بازار باشد. اما در مورد برندهای ژاپنی وضعیت بسیار خطرناک است و تقریبا هیچ کدام از آنها برای تولید در ایران سرمایهگذاری نکردهاند و بهجز نیسان هیچ کدام پتانسیل بالقوه تولید در ایران را هم ندارند و قطعا امکان تولید آنها درآینده نزدیک یا حتی متوسط مقدور نخواهد بود.
تویوتا، میتسوبیشی در ریسکیترین وضعیت به سرمیبرند و چنانچه این طرح به تصویب برسد، باید واردات آنها را تمامشده دانست.
در مورد نیسان این امیدواری وجود دارد با تولید داتسون در ایرانخودرو یا خود برند نیسان در پارسخودرو امکان واردات وجود خواهد داشت.
همچنین لکسوس نیز در وضعیت خطرناکی به سر میبرد زیرا اگر طبق تبصره این آییننامه تنها موجوز واردات ۲ هزار دستگاه در سال را پیدا میکند که بدینترتیب حداقل نیمی از بازار خود را را ازدست خواهد داد. زیرا تنها در سال گذشته حدود ۴۵۰۰ دستگاه لکسوس در ایران به فروش رفته است.
در حالت اول به میزان نصف ارزش تولید، امکان واردات خواهند داشت و در حالت دوم نیز احتمالا در صورت تولید مشترک با یکی از خودروسازان کشور میتوانند نصف ارزش آن را اقدام به واردات کنند.
باید گفت در صورت تصویب این قانون و اجرای آن، برندهای اروپایی وارداتی ضرر چندانی نخواهند کرد زیرا پژو، رنو و سیتروئن زیرساخت لازم برای تولید در تیراژ بالا را در اختیار دارند و نصف ارزش ریالی تولید آنها برای واردات کافی خواهد بود.
درخصوص بقیه برندهای اروپایی نیز باید به فولکسواگن اشاره کرد که در حال ایجاد زیرساخت تولید فولکس پولو در ایران است و به موازات افزایش میزان تولید میتواند اقدام به واردات کند.
در مورد برندهای لوکس اروپایی هم طبق شنیدهها در این طرح تبصرهای وجود خواهد داشت که تا تیراژ ۲ هزار دستگاه واردات را از تولید معاف خواهد کرد تنها شاید بیامدبلیو با این طرح مشکل داشته باشد زیرا آمار فروش آن بیش از ۲ هزار دستگاه در سال است.
همچنین برندهای کره ای از این طرح آسیب خواهند دید زیرا هنوز تیراژ هیوندای در کرمانموتور به حدی نرسیده است که نصف ارزش آن کفاف نیاز بازار به خودروهای وارداتی را بدهد.
در مورد کیا با توجه به تولید سراتو با تیراژ بالا در سایپا مشکلی وجود نخواهد داشت اما رامکخودرو نیز بهطور جدی بهدنبال ایجاد خط تولید مدل تیوولی است.
اگرچه چند سال زمان خواهد برد تا این شرکت نیز بتواند به تیراژ تولیدی برسد که پاسخگوی نیاز بازار باشد. اما در مورد برندهای ژاپنی وضعیت بسیار خطرناک است و تقریبا هیچ کدام از آنها برای تولید در ایران سرمایهگذاری نکردهاند و بهجز نیسان هیچ کدام پتانسیل بالقوه تولید در ایران را هم ندارند و قطعا امکان تولید آنها درآینده نزدیک یا حتی متوسط مقدور نخواهد بود.
تویوتا، میتسوبیشی در ریسکیترین وضعیت به سرمیبرند و چنانچه این طرح به تصویب برسد، باید واردات آنها را تمامشده دانست.
در مورد نیسان این امیدواری وجود دارد با تولید داتسون در ایرانخودرو یا خود برند نیسان در پارسخودرو امکان واردات وجود خواهد داشت.
همچنین لکسوس نیز در وضعیت خطرناکی به سر میبرد زیرا اگر طبق تبصره این آییننامه تنها موجوز واردات ۲ هزار دستگاه در سال را پیدا میکند که بدینترتیب حداقل نیمی از بازار خود را را ازدست خواهد داد. زیرا تنها در سال گذشته حدود ۴۵۰۰ دستگاه لکسوس در ایران به فروش رفته است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها