آخرین اخبار درباره بنزین از زبان معاون وزیر نفت
پدال نیوز: تولید بنزین در کشور با وارد سرویس شدن طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس و واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان، تا پایان امسال چهار میلیون لیتر افزایش می یابد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، عباس کاظمی با بیان اینکه مقدار کسری روزانه بنزین اکنون حدود ١٠ میلیون لیتر است، حجم تولید پالایشگاه های کشور را ٦٦ میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: امیدوارم تا پایان امسال با وارد سرویس شدن طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس و واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان که به ترتیب سبب افزایش سه و یک میلیون لیتری تولید بنزین می شود، مقدار کسری بنزین به شش میلیون لیتر برسد.
وی گفت: با وارد مدار شدن واحد بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها دیگر نیازی به واردات بنزین نیست، بلکه ایران در فهرست صادرکنندگان این فرآورده نفتی قرار خواهد گرفت.
کاظمی حجم واردات بنزین در شرایط کنونی را اندکی بیش از شش میلیون لیتر در روز عنوان کرد و با بیان اینکه بقیه نیاز کشور از ذخایر برداشت می شود، درباره مقدار کنونی ذخایر بنزین افزود: ذخایر کنونی بنزین کشور بیش از یک میلیارد لیتر و مقدار خوب و مطمئنی است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه افزایش مصرف سی ان جی و ال پی جی سبب شد مصرف بنزین در سال های ٩٣ و ٩٤ نسبت به سال ٩٢ رشدی نداشته باشد، به افزایش ظرفیت پالایشی در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ اشاره کرد و درباره آخرین تصمیم گیری درباره کارت سوخت نیز گفت: کارت سوخت حفظ خواهد شد، زیرا اطلاعات وسیعی در بحث مصرف و برنامه ریزی به ما می دهد.
به گفته کاظمی، با تک نرخی شدن قیمت بنزین از یکم آذر ماه و اتمام بنزین ٧٠٠ تومانی، حفظ کارت هوشمند سوخت به دلیل پیش بینی آینده مصرف بنزین و برنامه ریزی برای آن مفید خواهد بود.
وی گفت: با وارد مدار شدن واحد بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها دیگر نیازی به واردات بنزین نیست، بلکه ایران در فهرست صادرکنندگان این فرآورده نفتی قرار خواهد گرفت.
کاظمی حجم واردات بنزین در شرایط کنونی را اندکی بیش از شش میلیون لیتر در روز عنوان کرد و با بیان اینکه بقیه نیاز کشور از ذخایر برداشت می شود، درباره مقدار کنونی ذخایر بنزین افزود: ذخایر کنونی بنزین کشور بیش از یک میلیارد لیتر و مقدار خوب و مطمئنی است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه افزایش مصرف سی ان جی و ال پی جی سبب شد مصرف بنزین در سال های ٩٣ و ٩٤ نسبت به سال ٩٢ رشدی نداشته باشد، به افزایش ظرفیت پالایشی در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ اشاره کرد و درباره آخرین تصمیم گیری درباره کارت سوخت نیز گفت: کارت سوخت حفظ خواهد شد، زیرا اطلاعات وسیعی در بحث مصرف و برنامه ریزی به ما می دهد.
به گفته کاظمی، با تک نرخی شدن قیمت بنزین از یکم آذر ماه و اتمام بنزین ٧٠٠ تومانی، حفظ کارت هوشمند سوخت به دلیل پیش بینی آینده مصرف بنزین و برنامه ریزی برای آن مفید خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها