رکود خودروسازی متاثر از کمپین نیست
دیدگاه یک کارشناس در رابطه با کمپین نخریدن خودرو
پدال نیوز : سعید لیلاز می گوید:خودروسازان در رکود اقتصادی که اقتصاد ایران با آن روبروست، کمترین آسیب را دیده اند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خبرآنلاین، استاد دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر دولت با 650 هزار میلیارد تومان انواع تعهدات و بدهی روبروست،گفت: این اتفاق کوچکی نیست؛650 هزار میلیاردتومان بدهی دولت معادل 22 سال بودجه عمرانی کشور به قیمت سال جاری است.
وی افزود:این عدد یعنی ما تا 22 سال آینده منابعی که می توانستیم برای توسعه زیربناها هزینه کنیم،خرج کرده ایم.
لیلاز با اشاره به اینکه در دولت اصلاحات ضریب نفوذ مصرف خودرو به دو دهک بالایی اقتصاد اختصاص داشت،گفت:اینکه گفته شود رکود در صنعت خودرو به دلیل کمپین نخریدن خودروست،نهایت ساده اندیشی است به این دلیل که ریشه رکودی که امروز در اقتصاد کشور حاکم شده، کمترین زیان را به خودروسازان وارد کرده است.
او ادامه داد:بحران از آنجا شروع شد که 75 میلیون نفر برای یارانه ثبت نام کردند و این تعداد بار تعهدی برای دولت ایجاد کرد که از توان دولت اش است.
این کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه تولید خودروسازان در دوسال روی کار آمدن دولت روحانی دوبرابر بیشتر از سالهای پایانی دولت احمدی نژاد است،گفت:این درحالی است که در سایر صنایع رکود بیشتر دیده می شود؛مثلا هم اکنون آمارها نشان می دهد که یک سوم محصولات فولادی روی زمین مانده یا تولید سیمان به یک سوم کاهش یافته است.
به گفته وی این آمارها نشانه عمق رکود است و می توان به صراحت گفت با اولین بحران اقتصادی درونزای اقتصاد ایران روبرو شده ایم.
وی افزود:این عدد یعنی ما تا 22 سال آینده منابعی که می توانستیم برای توسعه زیربناها هزینه کنیم،خرج کرده ایم.
لیلاز با اشاره به اینکه در دولت اصلاحات ضریب نفوذ مصرف خودرو به دو دهک بالایی اقتصاد اختصاص داشت،گفت:اینکه گفته شود رکود در صنعت خودرو به دلیل کمپین نخریدن خودروست،نهایت ساده اندیشی است به این دلیل که ریشه رکودی که امروز در اقتصاد کشور حاکم شده، کمترین زیان را به خودروسازان وارد کرده است.
او ادامه داد:بحران از آنجا شروع شد که 75 میلیون نفر برای یارانه ثبت نام کردند و این تعداد بار تعهدی برای دولت ایجاد کرد که از توان دولت اش است.
این کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه تولید خودروسازان در دوسال روی کار آمدن دولت روحانی دوبرابر بیشتر از سالهای پایانی دولت احمدی نژاد است،گفت:این درحالی است که در سایر صنایع رکود بیشتر دیده می شود؛مثلا هم اکنون آمارها نشان می دهد که یک سوم محصولات فولادی روی زمین مانده یا تولید سیمان به یک سوم کاهش یافته است.
به گفته وی این آمارها نشانه عمق رکود است و می توان به صراحت گفت با اولین بحران اقتصادی درونزای اقتصاد ایران روبرو شده ایم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش